TI_01-00-02-14-T_pl(2).pdf
(
292 KB
)
Pobierz
01
TI 01-00 02 14 T
pl
TI 01-98 07 03
Technical
information
Uszczelnienie układu
powietrza doładowania,
CAC
Dotyczy wszystkich silników serii 4.
Nieszczelne połączenia
Opis
Może się zdarzyć, że połączenia nie są
wystarczająco mocno zaciśnięte, a w
konsekwencji są nieszczelne. Ważne jest, by
upewnić się, że zaciski przewodów, O-ringi i
śruby są w nienaruszonym stanie i
prawidłowo dokręcone, patrz rysunek
poniżej.
Zamknięty obieg wentylacji skrzyni
korbowej oznacza, że gazy wracają do silnika
i są spalane.
Zjawiskiem normalnym jest przepływ pewnej
ilości oleju w formie gazowej wraz z gazami
skrzyni korbowej przez układ wentylacji do
układu powietrza doładowania i w końcu do
silnika, gdzie zostają spalane.
Pewna ilość oleju towarzyszącego gazom
skrzyni korbowej jest odkładana w układzie
powietrza doładowania w formie warstwy
oleju. Jednak duża prędkość przepływu
gazów w układzie powietrza doładowania
zapobiega odłożeniu się zbyt dużej warstwy
oleju.
We wskazanych punktach może wystąpić wyciek
©
Scania CV AB 2000-02
1
Zaciski przewodów
W niektórych wypadkach stary typ zacisku,
nr. części 1 352 704, nie stanowił
dostatecznego uszczelnienia na złączu
między przewodem giętkim a rurką. Jeżeli
olej wycieka na złączu, gdzie zamontowany
jest stary typ zacisku, należy zamontować
zacisk nowego typu, nr. części 1 445 398.
Ten zacisk zapewnia szczelniejsze
połączenie.
Nowy zacisk, patrz rysunek, został
wprowadzony do produkcji w październiku
1999 od numerów podwozi 1 255 373,
4 422 564 i 9 047 471. Może być on także
montowany w silnikach starszego typu.
Turbosprężarka
Zgłoszono wycieki oleju przy powierzchni
uszczelnienia obudowy sprężarki (nr.1 na
rysunku). Jeśli w tym miejscu nastąpił
wyciek oleju, można zamontować O-ring na
powierzchni uszczelnienia.
1
2
Wskazówka:
Ten O-ring nie może być
zamontowany w pojazdach z silnikami
DSC9 12 i DSC14 13/15.
3
Numer części tego O-ringa podany jest w
tabeli na str.3. O-ring ten został
wprowadzony do produkcji we wszystkich
typach silników w czerwcu 1998. Patrz
poniższa tabela.
1
Powierzchnia uszczelnienia
2
Śruba
3
Obudowa sprężarki
Lokalizacja
produkcji
Nr. silnika Nr. podwozia:
Scania Södertälje
5 127 760
1 241 231
Scania Angers
4 030 855
9 032 988
Scania Holandia
4 030 839
4 393 896
2
©
Scania CV AB
TI 01-00 02 14 T pl
Zamontowanie O-ringa w turbo
•
Wymontuj przewód ssący pomiędzy filtrem powietrza a turbo.
•
Wymontuj śruby (2) przytrzymując obudowę sprężarki (3) w odpowiednim położeniu.
•
Wymontuj obudowę sprężarki, uważając, by nie uszkodzić koła sprężarki.
•
Oczyść powierzchnie, do których ma przylegać O-ring.
•
Zamontuj O-ring w istniejącym rowku w powierzchni uszczelnienia obudowy łożyska.
•
Zamontuj ponownie obudowę sprężarki.
•
Dokręć śruby jak pokazano w tabeli poniżej.
Typ silnika
O-ring
Moment dokręcania, Nm
DSC9 11/13/15
DSC11 74/75
DSC12 02
1 423 115
9 - 11.3
DSC11 79
DSC12 01/05
DC11 01/02
1 423 214
8,5
Zawór tłumika hałasu
Zgłoszono wycieki oleju pomiędzy wałkiem
a tulejkami zaworu tłumika hałasu.
Nowy wałek z dwoma rowkami pierścieni
O-ring należy zamontować na miejsce
obecnego wałka, patrz rysunek.
Wałek ten został wprowadzony do produkcji
w październiku 1996 w pojazdach z
numerami podwozi 1 225 596, 4 368 965 i
9 019 385.
Części
wprowadzone
Oznaczenie
Części wycofane
Ilość
Rura kołnierzowa
1 372 091
1 392 538
1
Wałek
1 361 827
1 391 967
1
O-ring
-
804 654
2
©
Scania CV AB
3
TI 01-00 02 14 T pl
Plik z chomika:
gonzo181
Inne pliki z tego folderu:
Informacje dotyczące(2).pdf
(4501 KB)
Drążek zmiany biegów trze o rurę powietrza(2).pdf
(53 KB)
kody błędów scaniaretarder(2).txt
(3 KB)
Koordynator(2).pdf
(687 KB)
Kontrola luzu zaworowego, suplement do Podręcznika(2).pdf
(125 KB)
Inne foldery tego chomika:
SCANIA książka
SCANIA książka(1)
Scania Multi 2014.02
Scania webasto
SDP3 2.27 full + USB Key
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin