PDE i(2).pdf
(
3041 KB
)
Pobierz
03:04-02
Wydanie 3
pl
Układ paliwowy z
pompowtryskiwaczami PDE i
EDC MS6
Zasada działania
EDC
EDC
Scania CV AB 2002, Sweden
1 710 303
Spis treści
Spis treści
Ważne
.................................................................................. 3
Wiadomości ogólne
.................................................................................. 4
Obieg paliwa ........................................................... 5
Ilość paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku ............. 7
Podzespoły układu paliwowego
Pompa podająca ..................................................... 8
Pompa ręczna.......................................................... 8
Schemat rozmieszczenia elementów.................... 9
Chłodnica jednostki sterującej ........................... 10
Kolektor paliwowy ............................................... 10
Zawór przelewowy............................................... 10
Pompowtryskiwacz............................................... 11
Filtr paliwa ............................................................ 17
Układ EDC
Wiadomości ogólne.............................................. 18
Podzespoły montowane przy silniku.................. 21
Podzespoły w otoczeniu kierowcy...................... 37
Typ regulatora ...................................................... 48
Układ ostrzegawczy ............................................. 49
Współpraca z innymi układami .......................... 53
2
Scania CV AB 2002, Sweden
03:04-02
Ważne
Ważne
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek czynności
należy dokładnie zapoznać się z zaleceniami
dotyczącymi bezpieczeństwa i ostrzeżeniami
zawartymi w niniejszej broszurze.
Wykorzystywanie wyłącznie niniejszego
opisu działania jako podstawy
wykonywanych prac jest niedozwolone.
03:04-02
Scania CV AB 2002, Sweden
3
Wiadomości ogólne
Wiadomości ogólne
Układ paliwowy z EDC, elektronicznym
układem sterowania pracą silnika Diesel,
oraz z pompowtryskiwaczami PDE, Pumpe-
Düse-Einheit, składa się – oprócz
przewodów paliwowych i zbiornika paliwa –
z następujących elementów.
1
Pompy podającej
2
Pompy ręcznej
7
3
Elektronicznej jednostki sterującej i
chłodnicy jednostki sterującej
3
4
Filtra paliwa
6
5
Jednego lub dwóch kolektorów
paliwowych. Silniki 6-cylindrowe
wyposażone są w jeden kolektor
paliwowy, silniki 8-cylindrowe posiadają
dwa.
5
2
4
1
6
Zaworu przelewowego
Silniki 11- i 12-litrowy:
7
Jednego pompowtryskiwacza typu PDE
na każdy cylinder
W skład układu paliwowego wchodzi także
elektroniczny układ sterujący. Układ
sterowania składa się – oprócz jednostki
sterującej – m.in. z zaworów
elektromagnetycznych pompowtryskiwaczy,
czujników i innych jednostek sterujących.
Więcej informacji na temat elektronicznego
układu sterującego znajduje się w części
poświęconej układowi EDC.
7
5
4
3
6
2
1
Silnik 16-litrowy
4
Scania CV AB 2002, Sweden
03:04-02
Obieg paliwa
Obieg paliwa
Pompa podająca 1 zasysa paliwo ze
zbiornika i przepycha je przez chłodnicę
jednostki sterującej 3, filtr paliwa 4 do
kolektora paliwowego 5, a w silnikach 16-
litrowych do dwóch kolektorów paliwowych.
7
5
6
3
2
4
Ręczna pompa 2 znajduje się na pompie
podającej. Pompa ręczna służy do
odpowietrzania układu paliwa.
1
Kolektor paliwowy wyposażony jest w zawór
przelewowy 6. Zawór przelewowy reguluje
przez cały czas ciśnienie paliwa. Gdy
ciśnienie jest za wysokie, zawór przelewowy
otwiera się i nadwyżka paliwa
odprowadzana jest z powrotem do zbiornika
paliwowego.
Silniki 11- i 12-litrowe. Odnośniki w tekście
dotyczą numerów na ilustracjach.
Kolektor paliwowy rozdziela paliwo do
pompowtryskiwaczy w każdej głowicy
cylindra. Jednostka sterująca EDC
kontroluje moment wtrysku paliwa do
cylindrów przez pompowtryskiwacze.
4
5
7
3
5
Jeśli O-ringi pompowtryskiwaczy są
uszkodzone, paliwo będzie wyciekać z
otworów przelewowych 7 i kanałów
przelewowych 7. Otwór przelewowy w
kolektorze paliwowym znajduje się przy
każdym cylindrze. Ponadto, silniki 16-litrowe
wyposażone są w kanały przelewowe, które
odprowadzają przeciekające paliwo z
otworów przelewowych i górnej części
silnika.
6
2
1
Silnik 16-litrowy Odnośniki w tekście
dotyczą numerów na ilustracjach.
03:04-02
Scania CV AB 2002, Sweden
5
Plik z chomika:
gonzo181
Inne pliki z tego folderu:
Informacje dotyczące(2).pdf
(4501 KB)
Drążek zmiany biegów trze o rurę powietrza(2).pdf
(53 KB)
kody błędów scaniaretarder(2).txt
(3 KB)
Koordynator(2).pdf
(687 KB)
Kontrola luzu zaworowego, suplement do Podręcznika(2).pdf
(125 KB)
Inne foldery tego chomika:
SCANIA książka
SCANIA książka(1)
Scania Multi 2014.02
Scania webasto
SDP3 2.27 full + USB Key
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin