PDE i(2).pdf

(3041 KB) Pobierz
03:04-02
Wydanie 3 pl
Układ paliwowy z
pompowtryskiwaczami PDE i
EDC MS6
Zasada działania
EDC
EDC
Scania CV AB 2002, Sweden
1 710 303
745328509.156.png 745328509.167.png 745328509.178.png 745328509.189.png 745328509.001.png 745328509.012.png 745328509.023.png 745328509.033.png 745328509.044.png 745328509.055.png 745328509.066.png 745328509.077.png 745328509.088.png 745328509.099.png 745328509.110.png 745328509.118.png 745328509.119.png 745328509.120.png 745328509.121.png 745328509.122.png 745328509.123.png 745328509.124.png 745328509.125.png 745328509.126.png 745328509.127.png 745328509.128.png 745328509.129.png 745328509.130.png 745328509.131.png 745328509.132.png 745328509.133.png 745328509.134.png 745328509.135.png 745328509.136.png 745328509.137.png 745328509.138.png 745328509.139.png 745328509.140.png 745328509.141.png 745328509.142.png 745328509.143.png 745328509.144.png 745328509.145.png 745328509.146.png 745328509.147.png 745328509.148.png 745328509.149.png 745328509.150.png 745328509.151.png 745328509.152.png 745328509.153.png
Spis treści
Spis treści
Ważne
.................................................................................. 3
Wiadomości ogólne
.................................................................................. 4
Obieg paliwa ........................................................... 5
Ilość paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku ............. 7
Podzespoły układu paliwowego
Pompa podająca ..................................................... 8
Pompa ręczna.......................................................... 8
Schemat rozmieszczenia elementów.................... 9
Chłodnica jednostki sterującej ........................... 10
Kolektor paliwowy ............................................... 10
Zawór przelewowy............................................... 10
Pompowtryskiwacz............................................... 11
Filtr paliwa ............................................................ 17
Układ EDC
Wiadomości ogólne.............................................. 18
Podzespoły montowane przy silniku.................. 21
Podzespoły w otoczeniu kierowcy...................... 37
Typ regulatora ...................................................... 48
Układ ostrzegawczy ............................................. 49
Współpraca z innymi układami .......................... 53
2
Scania CV AB 2002, Sweden
03:04-02
 
Ważne
Ważne
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek czynności
należy dokładnie zapoznać się z zaleceniami
dotyczącymi bezpieczeństwa i ostrzeżeniami
zawartymi w niniejszej broszurze.
Wykorzystywanie wyłącznie niniejszego
opisu działania jako podstawy
wykonywanych prac jest niedozwolone.
03:04-02
Scania CV AB 2002, Sweden
3
745328509.154.png
Wiadomości ogólne
Wiadomości ogólne
Układ paliwowy z EDC, elektronicznym
układem sterowania pracą silnika Diesel,
oraz z pompowtryskiwaczami PDE, Pumpe-
Düse-Einheit, składa się – oprócz
przewodów paliwowych i zbiornika paliwa –
z następujących elementów.
1 Pompy podającej
2 Pompy ręcznej
7
3 Elektronicznej jednostki sterującej i
chłodnicy jednostki sterującej
3
4 Filtra paliwa
6
5 Jednego lub dwóch kolektorów
paliwowych. Silniki 6-cylindrowe
wyposażone są w jeden kolektor
paliwowy, silniki 8-cylindrowe posiadają
dwa.
5
2
4
1
6 Zaworu przelewowego
Silniki 11- i 12-litrowy:
7 Jednego pompowtryskiwacza typu PDE
na każdy cylinder
W skład układu paliwowego wchodzi także
elektroniczny układ sterujący. Układ
sterowania składa się – oprócz jednostki
sterującej – m.in. z zaworów
elektromagnetycznych pompowtryskiwaczy,
czujników i innych jednostek sterujących.
Więcej informacji na temat elektronicznego
układu sterującego znajduje się w części
poświęconej układowi EDC.
7
5
4
3
6
2
1
Silnik 16-litrowy
4
Scania CV AB 2002, Sweden
03:04-02
745328509.155.png 745328509.157.png 745328509.158.png 745328509.159.png 745328509.160.png 745328509.161.png 745328509.162.png 745328509.163.png 745328509.164.png 745328509.165.png 745328509.166.png 745328509.168.png 745328509.169.png 745328509.170.png 745328509.171.png 745328509.172.png 745328509.173.png 745328509.174.png 745328509.175.png 745328509.176.png 745328509.177.png 745328509.179.png 745328509.180.png 745328509.181.png 745328509.182.png 745328509.183.png 745328509.184.png 745328509.185.png 745328509.186.png 745328509.187.png 745328509.188.png 745328509.190.png 745328509.191.png 745328509.192.png 745328509.193.png 745328509.194.png 745328509.195.png 745328509.196.png 745328509.197.png 745328509.198.png 745328509.199.png 745328509.002.png 745328509.003.png 745328509.004.png 745328509.005.png 745328509.006.png 745328509.007.png 745328509.008.png 745328509.009.png 745328509.010.png 745328509.011.png 745328509.013.png 745328509.014.png 745328509.015.png 745328509.016.png 745328509.017.png 745328509.018.png 745328509.019.png 745328509.020.png 745328509.021.png 745328509.022.png 745328509.024.png 745328509.025.png 745328509.026.png 745328509.027.png 745328509.028.png 745328509.029.png 745328509.030.png 745328509.031.png 745328509.032.png
 
Obieg paliwa
Obieg paliwa
Pompa podająca 1 zasysa paliwo ze
zbiornika i przepycha je przez chłodnicę
jednostki sterującej 3, filtr paliwa 4 do
kolektora paliwowego 5, a w silnikach 16-
litrowych do dwóch kolektorów paliwowych.
7
5
6
3
2
4
Ręczna pompa 2 znajduje się na pompie
podającej. Pompa ręczna służy do
odpowietrzania układu paliwa.
1
Kolektor paliwowy wyposażony jest w zawór
przelewowy 6. Zawór przelewowy reguluje
przez cały czas ciśnienie paliwa. Gdy
ciśnienie jest za wysokie, zawór przelewowy
otwiera się i nadwyżka paliwa
odprowadzana jest z powrotem do zbiornika
paliwowego.
Silniki 11- i 12-litrowe. Odnośniki w tekście
dotyczą numerów na ilustracjach.
Kolektor paliwowy rozdziela paliwo do
pompowtryskiwaczy w każdej głowicy
cylindra. Jednostka sterująca EDC
kontroluje moment wtrysku paliwa do
cylindrów przez pompowtryskiwacze.
4
5
7
3
5
Jeśli O-ringi pompowtryskiwaczy są
uszkodzone, paliwo będzie wyciekać z
otworów przelewowych 7 i kanałów
przelewowych 7. Otwór przelewowy w
kolektorze paliwowym znajduje się przy
każdym cylindrze. Ponadto, silniki 16-litrowe
wyposażone są w kanały przelewowe, które
odprowadzają przeciekające paliwo z
otworów przelewowych i górnej części
silnika.
6
2
1
Silnik 16-litrowy Odnośniki w tekście
dotyczą numerów na ilustracjach.
03:04-02
Scania CV AB 2002, Sweden
5
745328509.034.png 745328509.035.png 745328509.036.png 745328509.037.png 745328509.038.png 745328509.039.png 745328509.040.png 745328509.041.png 745328509.042.png 745328509.043.png 745328509.045.png 745328509.046.png 745328509.047.png 745328509.048.png 745328509.049.png 745328509.050.png 745328509.051.png 745328509.052.png 745328509.053.png 745328509.054.png 745328509.056.png 745328509.057.png 745328509.058.png 745328509.059.png 745328509.060.png 745328509.061.png 745328509.062.png 745328509.063.png 745328509.064.png 745328509.065.png 745328509.067.png 745328509.068.png 745328509.069.png 745328509.070.png 745328509.071.png 745328509.072.png 745328509.073.png 745328509.074.png 745328509.075.png 745328509.076.png 745328509.078.png 745328509.079.png 745328509.080.png 745328509.081.png 745328509.082.png 745328509.083.png 745328509.084.png 745328509.085.png 745328509.086.png 745328509.087.png 745328509.089.png 745328509.090.png 745328509.091.png 745328509.092.png 745328509.093.png 745328509.094.png 745328509.095.png 745328509.096.png 745328509.097.png 745328509.098.png 745328509.100.png 745328509.101.png 745328509.102.png 745328509.103.png 745328509.104.png 745328509.105.png 745328509.106.png 745328509.107.png 745328509.108.png 745328509.109.png 745328509.111.png 745328509.112.png 745328509.113.png 745328509.114.png 745328509.115.png 745328509.116.png 745328509.117.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin