full-version-co-minute-rodzi-sie-klient-wykorzystaj-10-quotpierscieni-wladzyquot-barnuma-osiagnij-slawe-fortune-i-zbuduj-imperium-biznesowe_cominu.pdf

(11396 KB) Pobierz
664737818 UNPDF
Co minutê rodzi siê klient.
Wykorzystaj 10 „pierœcieni w³adzy”
Barnuma – osi¹gnij s³awê, fortunê
i zbuduj imperium biznesowe
Autor: Joe Vitale
T³umaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 83-246-0699-8
P.T. Barnums Amazing 10 „Rings of Power” for Creating
Format: A5, stron: 336
W promocji si³a! Dowiedz siê, jak wykorzystaæ tê potêgê
Niezawodne techniki perswazji. Skorzystaj ze skutecznych metod i trików
przekonywania ludzi
Taktyka wygrany-wygrany. Poznaj sposoby na osi¹gniêcie obopólnych
korzyœci w negocjacjach
Czasem mniej wa¿na jest treœæ… Opanuj metody zwracania na siebie uwagi
i zyskiwania rozg³osu
Aktywne s³uchanie. B¹dŸ rozmówc¹, który spe³nia oczekiwania swoich klientów
Konkurencja, twarde negocjacje, walka o klienta — oto wspó³czesny rynek. S¹dzisz,
¿e tylko najsilniejsi, najwiêksi, najsprytniejsi mog¹ siê na nim utrzymaæ? Oczywiœcie,
¿e tak! A Ty jesteœ przecie¿ najpotê¿niejszy.
Przeczytaj tê ksi¹¿kê, a nic ju¿ nie bêdzie dla Ciebie takie, jak dawniej. Przeczytaj j¹,
a klienci stan¹ siê Twoimi najwiêkszymi sprzymierzeñcami. Przeczytaj, a skuteczna
sprzeda¿ bêdzie Twoj¹ najsilniejsz¹ broni¹. To unikatowe kompendium porad, metod
oraz rozwi¹zañ — sprawdzonych i skutecznych. Kierowa³ siê nimi J.T. Barnum, genialny
biznesmen i przedsiêbiorca, cz³owiek bêd¹cy jednym z filarów wspó³czesnego
marketingu. Autor, Joe Vitale opowiada nam wspania³e i ciekawe historie z ¿ycia
Barnuma. W prosty i obrazowy sposób odkrywaj¹ one przed Tob¹ wszystkie tajemnice
i sekrety bêd¹ce kluczem jego wielkiego sukcesu.
Nauczysz siê kierowaæ swoj¹ firm¹ tak, aby odnieœæ sukces bez wzglêdu
na warunki rynkowe.
Posi¹dziesz wiedzê i umiejêtnoœci, które pozwol¹ Ci na efektywne zarz¹dzanie
pracownikami.
Dowiesz siê, jak radziæ sobie z przeciwnoœciami losu i obracaæ je na swoj¹ korzyœæ.
Zyskasz umiejêtnoœæ przyci¹gania uwagi i zainteresowania ludzi Twoim biznesem.
Przekonasz siê, ¿e warto mówiæ tak, aby Ciê s³uchano, i s³uchaæ tak,
by do Ciebie mówiono.
Tak naprawdê ju¿ jesteœ mistrzem sprzeda¿y --
wykorzystaj tylko porady i wskazówki, które przynios¹ Ci sukces!
664737818.005.png 664737818.006.png 664737818.007.png 664737818.008.png 664737818.001.png 664737818.002.png
Wstęp
10
Słowo wstępne
11
Przedmowa
15
Podziękowania
21
1
Prezentuję… Największego Marketingowca
Wszech Czasów — P.T. Barnuma!
23
2
Wspaniałe 10 pierścieni władzy Barnuma,
które umożliwiają stworzenie imperium
37
3
Bonus — Reguły Barnuma,
które pomagają odnieść sukces w biznesie
45
4
Wspaniałe nastawienie P.T. Barnuma na sukces
55
5
Uwaga! Czego nauczył się Barnum,
gdy o mało co nie został powieszony
77
6
Barnum wiedział, że ludzie wydadzą ostatniego centa
na tę jedną rzecz
105
7
Sekret P.T. Barnuma — jak zamienić nieznanych ludzi
w gwiazdy i przy okazji samemu się wzbogacić
123
664737818.003.png
8 SPIS TREŚCI
8
Szekspirowskie reguły reklamy, które przyczyniły się
do sukcesu słonia Jumbo
153
9
Jak nieznany P.T. Barnum spotkał się
z królową Wiktorią i stał się bogaczem
167
10
Jak Barnum kupił firmę swoich marzeń,
nie mając pieniędzy
179
11
Sekret Barnuma,
który pomaga przetrwać tragedie i katastrofy
197
12
Jak P.T. Barnum napisał własny bilet do sukcesu
213
13
Bonus — mój wyjątkowy wywiad z P.T. Barnumem
221
14
Jak P.T. Barnum wzbogacił się po tym, jak zbankrutował 235
15
Bonus — sztuka zdobywania pieniędzy P.T. Barnuma
247
16
Jak zbarnumizować swoją działalność
285
Epilog. Pożegnanie — P.T. Barnum
299
Uwagi
301
Bibliografia
309
Źródła
319
O autorze
321
Skorowidz
323
Każdy człowiek powinien wykonywać zawód, który daje
korzyści jego bliźnim, a jemu samemu przynosi zyski.
Wszystko inne to próżność i głupota.
— P. T. Barnum, The Humbugs of the World , 1866
iedy prezydent Lincoln wraz z rodziną spotkał się z Tomciem
Paluchem i jego żoną w Białym Domu podczas wojny sece-
syjnej, przygnębiony i znużony Lincoln zapytał Tomcia, czy ma
jakiś pomysł na to, jak należy przeprowadzić tę wojnę.
— Panie prezydencie — odpowiedział Tomcio — mój przyjaciel
Barnum mógłby zakończyć ten cały konflikt w ciągu miesiąca.
Barnum nigdy nie miał okazji zakończyć tej okrutnej wojny,
ale odpowiedź Tomcia pokazuje, jak wielką wiarę pokładała
większość Amerykanów w twórcze umiejętności Barnuma. Zaczy-
nasz się zastanawiać: co zrobiłby Barnum, żeby zakończyć tę wojnę?
Co by zrobił Barnum, żeby wyprzedzić konkurencję w dzisiej-
szym biznesie, w którym jeden wciąż zjada drugiego? Jaki byłby
664737818.004.png
38
CO MINUTĘ RODZI SIĘ KLIENT
jego klucz do sukcesu — klucz, którego mógłbyś użyć, żeby za-
kończyć wyczerpującą walkę o nowych klientów i utrzymanie
obecnych, w czasach, gdy większość ludzi traktuje świat biznesu
jak niekończącą się wojnę?
Poznałem 10 sekretów, które umożliwiły Barnumowi osiągnięcie
takiego wspaniałego sukcesu. Postanowiłem nazwać je „pierście-
niami potęgi”. Oto one:
Barnum wierzył, że co minutę rodzi się klient. Ten czło-
wiek nie myślał w wąskich kategoriach. Muzeum Amerykańskie,
jedna z jego trzech największych życiowych pasji, było tak po-
pularne, że za życia Barnuma odwiedziły je ponad cztery miliony
ludzi. Pobierając od każdego zwiedzającego opłatę w wysokości
dwudziestu pięciu centów (dzieci płaciły połowę ceny), Barnum
zarobił całkiem sporą sumkę. Ale jego celem było coś więcej niż
tylko opanowanie małego segmentu rynku. Chciał, żeby usłyszał
o nim cały świat. I osiągnął to. Kilka razy zabrał Tomcia Palucha
do Europy, a szwedzką śpiewaczkę Jenny Lind sprowadził z Europy
do Ameryki — w tamtych czasach jedynym środkiem transportu
między kontynentami były statki (podróże międzykontynentalne
trwały dwa tygodnie). Był prawdopodobnie najbardziej znanym
człowiekiem — a także jednym z najbogatszych — na całej pla-
necie w XIX wieku. Dlaczego? Ponieważ nie ograniczał się do
małych, lokalnych przedsięwzięć w swoim sąsiedztwie, a nawet
w mieście. Chciał zagarnąć całą planetę. W rozdziale 4. dowiesz się,
jak poszerzyć swoją bazę klientów, i poznasz nowe sposoby na
szybkie, łatwe i niedrogie zdobywanie nowych klientów.
2.
1.
Wierzył w efekt sztucznych ogni. Barnum robił wszystko,
żeby przyciągnąć uwagę ludzi. Stosował najbardziej zuchwałe
metody, jakie tylko przyszły mu do głowy. Można powiedzieć, że
był ojcem chwytu reklamowego. Kiedyś wynajął słonia, żeby za-
orał ziemię na jego działce. Dlaczego? Ponieważ w pobliżu tego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin