ARTETERAPIA
MUZYKOTERAPIA - CHOREOTERAPIA
TEATROTERAPIA - DRAMA
TERAPIA PRZEZ SZTUKI PLASTYCZNE
WARSZTATY TERAPII ZAJĘCIOWEJ
ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE W WYBORZE
A R T E T E R A P I A
1. Arteterapia / Andrzej Kowal ; rozm. przepr. Jacek Bukowski //Plastyka i Wychowanie. -1996, nr 3, s. 16-18
2. Arteterapia / Maria Pałuba ; rozm. przepr. Jacek Bukowski //Plastyka i Wychowanie. -1996, nr 3, s. 13-16
3. Arteterapia - alternatywna pomoc dla zranionej duszy / Małgorzata Kapłan // Remedium. - 1999, nr 7-8, s. 34
4. Arteterapia – problemy definicyjne / Barbara Trochimiak // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, 376 – 379
5. Arteterapia / Małgorzata Kuśpit// Remedium. - 2003, nr 3, s. 6-7
6. Arteterapia czyli psychorysunek / Bożena Muraszko // Edukacja i Dialog. – 1995, nr 10, s. 49 – 50
7. Arteterapia grupowa jako wstęp do rehabilitacji społecznej w schizofrenii / M. Tyszkiewicz // Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne. – 1986, nr 1, s. 25-31
8. Arteterapia inspiracja dla pedagogiki / Anna Olas // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 298 – 306
9. Arteterapia jako metoda wspomagająca socjalizację i resocjalizację / Janina Florczykiewicz //Opieka – Wychowanie -Terapia. -2002 , nr 1, s. 30-32
10. Arteterapia poza schematem szkolnej ławki / Koryna Opala-Wnuk // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 3 – 11
11. Arteterapia w procesie resocjalizacji młodzieży / Ewa Grudziewska // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2005, nr 1-2, s. 34 – 37
12. Arteterapia w szkole / Bożena Muraszko// Nowa Szkoła -1995, nr 3, s. 5 - 8
13. Arteterapia w szkołach specjalnych – moda czy konieczność? / Lidia Ippoldt // Poradnik Bibliotekarza. - 1991, nr 5, s. 31
14. Arteterapia. Wybór za lata 1996 -2005 / Elżbieta Hajnisz // Biblioterapeuta. – 2006, nr 1, s.15 – 19
15. Fundacja krzewienia kultury artystycznej osób z upośledzeniem umysłowym / Leszek Ploch // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 2-3, s. 105 - 109
16. Historia arteterapeutyki / Wita Szulc // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 8, s. 66 – 69
17. Inicjatywa krzewienia kultury artystycznej osób z upośledzeniem umysłowym / Leszek Ploch // Szkoła Specjalna. -1997, nr 2, s. 98 - 100
18. Integracja nie tylko przez arteterapię / Weronika Żuławińska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -1998, nr 9, s. 42 – 43
19. Kilka uwag o porozumiewaniu się przez sztukę / Małgorzata Kinta // Życie Szkoły. – 2001, nr 1, s. 32 -33
20. Kompensacyjna funkcja działalności plastycznej dzieci przewlekle chorych – propozycja wprowadzenia elementów arteterapii / Anna Stawecka // Edukacja. – 2003, nr 2, s. 102 – 109
21. Kreatywne działanie dzieci upośledzonych w stopniu lekkim / Maria Kluz // Wychowanie na co dzień . - 1997, nr 6, s. 18 -19
22. Mówiąc językiem sztuki. O warsztatach arteterapeutycznych dla dorosłych osób głuchoniemych / Elżbieta Paradowska // Szkoła Specjalna. – 2004, nr 4, s. 304 – 307
23. O zaletach arteterapii / Elżbieta Chlebowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 10, s. 46 – 47
24. Obcowanie ze sztuką jako odkrywanie własnych możliwości : strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej / Katarzyna Krasoń, Beata Mazepa-Domagała .-streszcz. w jęz. ang. //Auxilium Sociale. -2002, nr ¾, s. 95-108
25. Projekt naukowo-artystyczny: Europa – integracja – sztuka: tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej / W. Sacher // Guliwer. – 2004 s. 110 - 114
26. Rozwój przez sztukę / Teresa Umer // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1996, nr 4, s. 9 – 12 (wkładka)
27. Samoocena a poczucie sensu życia osób niepełnosprawnych zajmujących się twórczością / Dorota Wyrzykowska, Janusz Kirenko // Szkoła Specjalna . -1999, nr 4, s. 204 - 213
28. Stuka nie dla sztuki/ M. Olszewska // Charaktery. – 2002, nr 8, s. 46 -47
29. Szkoła integracyjna przez arteterapię / Anna Regner, Krzysztof Kassalik // Nowa Szkoła. -1996, nr 9, s. 59 - 60
30. Sztuka a ludzie niepełnosprawni / Aleksander Hulek // Plastyka i Wychowanie . – 1992, nr 5, s. 48 -49
31. Sztuka a terapia / Ewelina Jutrzyna //Szkoła Specjalna. – 2002, nr 5, s. 302 – 303
32. Sztuka a terapia : Ogólnopolska Konferencja Naukowa, 1-2 lutego 2002 / Lidia Kataryńczuk-Mania //Wychowanie Muzyczne w Szkole. -2002, nr 3, s. 152-154
33. Sztuka dla sztuki / Magda Olszewska // Charaktery. - 2002, nr 8, s. 46-47
34. Sztuka w służbie medycyny / Wita Szulc . -Poznań, 2001 .-Rec. Paweł Cylulko //Wychowanie Muzyczne w Szkole. -2002, nr 3, s. 150-152
35. Techniki arteterapeutyczne w praktyce pracy szkoły specjalnej / Irena Wasyluk // Szkoła Specjalna. – 2005, nr 3, s. 214
36. Terapeutyczna funkcja sztuki a osobowość dziecka / Zbigniew Baran / Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 4, s. 195 – 198
37. Terapeutyczna rola zajęć pozalekcyjnych w szkole szpitalnej / Lucyna Masłowska // Szkoła Specjalna. - 1997, nr 5, s. 293-298
38. Terapia inaczej – arteterapia / Ewelina Sikora // Arka. - 2001, nr 35, s. 46 - 49
39. Terapia przez sztukę / Bożena Kuras // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 26 -28
40. Terapia przez sztukę / Katarzyna Włodarczyk // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 357-359
41. Terapia przez sztukę. Dwie konferencje / Elżbieta Marek // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, ss. 52 – 58
42. Twórczość a rozwój dziecka / Małgorzata Henzel // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 6, s. I-III (wkładka)
43. Twórczość osób niepełnosprawnych jako droga do samorealizacji / Małgorzata B. Siemież // Biblioterapeuta. - 2000, nr 3, s.1 - 4
44. Uczestnictwo w kulturze rewalidacji młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu / Ewa Maj // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 3, s. 167 - 172
45. Warsztat z zakresu arteterapii / Elżbieta Grzebyk// Biblioterapeuta.-1999, nr 3, s. 6 - 7
46. Warsztaty arteterapeutyczne / Grażyna Jegierska // Życie Szkoły. – 2006, nr 6, s. 28 – 39
47. Wybrane elementy terapii w procesie edukacji artystycznej / rec. Bernadeta Szczupał //Szkoła Specjalna. -2002, nr 4, s. 251-252
48. Wychowawcze znaczenie sztuki w procesie resocjalizacji / Ida Zochniak // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2003, nr 1, s. 27 -29
49. Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci dyslektycznych / Dorota Lewandowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 5, s. 38 – 40
50. Zajęcia edukacyjne ze sztuki w nauczaniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim / Maria Kluz // Wychowanie na co Dzień. - 2000, nr 4-5, s. I-V
51. Zobacz, ja też potrafię. Arteterapia osób upośledzonych umysłowo / Małgorzata Gattner // Biblioterapeuta. – 2004, nr 3, s. 10 – 13
DRAMA I TEATR JAKO FORMA
TERAPII (TEATROTERAPIA)
pedagog107