ARTETERAPIA5.doc

(151 KB) Pobierz
ARTETERAPIA

ARTETERAPIA

 

MUZYKOTERAPIA - CHOREOTERAPIA

TEATROTERAPIA - DRAMA                          

TERAPIA PRZEZ SZTUKI PLASTYCZNE

WARSZTATY TERAPII ZAJĘCIOWEJ

 

 

ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE W WYBORZE

 

A R T E T E R A P I A

 

1.      Arteterapia  / Andrzej Kowal ; rozm. przepr. Jacek Bukowski //Plastyka i Wychowanie. -1996,  nr 3, s. 16-18

2.      Arteterapia  / Maria Pałuba ; rozm. przepr. Jacek Bukowski //Plastyka i Wychowanie. -1996,  nr 3, s. 13-16

3.      Arteterapia - alternatywna pomoc dla zranionej duszy / Małgorzata Kapłan  // Remedium. - 1999, nr 7-8, s. 34

4.      Arteterapia – problemy definicyjne / Barbara Trochimiak // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, 376 – 379

5.      Arteterapia / Małgorzata Kuśpit// Remedium. - 2003, nr 3, s. 6-7

6.      Arteterapia czyli psychorysunek / Bożena Muraszko // Edukacja i Dialog. – 1995, nr 10, s. 49 – 50

7.      Arteterapia grupowa jako wstęp do rehabilitacji społecznej w schizofrenii / M. Tyszkiewicz // Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne. – 1986,                                 nr 1, s. 25-31

8.      Arteterapia inspiracja dla pedagogiki / Anna Olas // Szkoła Specjalna. – 2006,                                      nr 4, s. 298 – 306

9.      Arteterapia jako metoda wspomagająca socjalizację i resocjalizację / Janina Florczykiewicz //Opieka – Wychowanie -Terapia. -2002 , nr 1, s. 30-32

10.  Arteterapia poza schematem szkolnej ławki / Koryna Opala-Wnuk // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 3 – 11

11.  Arteterapia w procesie resocjalizacji młodzieży  / Ewa Grudziewska // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2005, nr 1-2, s. 34 – 37

12.  Arteterapia w szkole / Bożena Muraszko// Nowa Szkoła -1995, nr 3, s. 5 - 8

13.  Arteterapia w szkołach specjalnych – moda czy konieczność? / Lidia Ippoldt // Poradnik Bibliotekarza. - 1991, nr 5, s. 31

14.  Arteterapia. Wybór  za lata 1996 -2005 / Elżbieta Hajnisz // Biblioterapeuta. – 2006, nr 1, s.15 – 19

15.  Fundacja krzewienia kultury artystycznej osób z upośledzeniem umysłowym / Leszek Ploch // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 2-3, s. 105 - 109

16.  Historia arteterapeutyki / Wita Szulc // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 8, s. 66 – 69

17.  Inicjatywa krzewienia kultury artystycznej osób z upośledzeniem umysłowym / Leszek Ploch // Szkoła Specjalna. -1997, nr 2, s. 98 - 100

18.  Integracja nie tylko przez arteterapię / Weronika Żuławińska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -1998, nr 9, s. 42 – 43

19.  Kilka uwag o porozumiewaniu się przez sztukę / Małgorzata Kinta // Życie Szkoły. – 2001, nr 1, s. 32 -33

20.  Kompensacyjna funkcja działalności plastycznej dzieci przewlekle chorych – propozycja wprowadzenia elementów arteterapii / Anna Stawecka // Edukacja. – 2003, nr 2, s. 102 – 109

21.  Kreatywne działanie dzieci upośledzonych w stopniu lekkim / Maria Kluz // Wychowanie na co dzień . - 1997, nr 6, s. 18 -19

22.  Mówiąc językiem sztuki. O warsztatach arteterapeutycznych dla dorosłych osób głuchoniemych / Elżbieta Paradowska // Szkoła Specjalna. – 2004, nr 4, s. 304 – 307

23.  O zaletach arteterapii / Elżbieta Chlebowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 10, s. 46 – 47

24.  Obcowanie ze sztuką jako odkrywanie własnych możliwości : strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej / Katarzyna Krasoń, Beata Mazepa-Domagała .-streszcz. w jęz. ang. //Auxilium Sociale. -2002,  nr ¾,  s. 95-108

25.  Projekt  naukowo-artystyczny: Europa – integracja – sztuka: tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej / W. Sacher // Guliwer. – 2004 s. 110 - 114

26.  Rozwój przez sztukę / Teresa Umer // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1996, nr 4,  s. 9 – 12 (wkładka)

27.  Samoocena a poczucie sensu życia osób niepełnosprawnych zajmujących się twórczością / Dorota Wyrzykowska, Janusz Kirenko // Szkoła Specjalna . -1999, nr 4, s. 204  - 213

28.  Stuka nie dla sztuki/ M. Olszewska // Charaktery. – 2002, nr  8, s. 46 -47

29.  Szkoła integracyjna przez arteterapię / Anna Regner, Krzysztof Kassalik // Nowa Szkoła. -1996,  nr 9, s. 59 - 60

30.  Sztuka a ludzie niepełnosprawni / Aleksander Hulek // Plastyka i Wychowanie . – 1992, nr 5, s. 48 -49

31.  Sztuka a terapia / Ewelina Jutrzyna //Szkoła Specjalna. – 2002, nr 5, s. 302 – 303

32.  Sztuka a terapia : Ogólnopolska Konferencja Naukowa, 1-2 lutego 2002 / Lidia Kataryńczuk-Mania //Wychowanie Muzyczne w Szkole. -2002,  nr 3, s. 152-154

33.  Sztuka dla sztuki / Magda Olszewska // Charaktery. -  2002, nr 8, s. 46-47

34.  Sztuka w służbie medycyny / Wita Szulc . -Poznań, 2001 .-Rec. Paweł Cylulko //Wychowanie Muzyczne w Szkole. -2002,  nr 3,  s. 150-152

35.  Techniki arteterapeutyczne w praktyce pracy szkoły specjalnej  / Irena Wasyluk // Szkoła Specjalna. – 2005, nr 3, s. 214

36.  Terapeutyczna funkcja sztuki a osobowość dziecka / Zbigniew Baran / Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 4, s. 195 – 198

37.  Terapeutyczna rola zajęć pozalekcyjnych w szkole szpitalnej  / Lucyna Masłowska // Szkoła Specjalna. -  1997, nr 5, s. 293-298

38.  Terapia inaczej – arteterapia /  Ewelina Sikora // Arka. -  2001, nr 35, s. 46 - 49

39.  Terapia przez sztukę / Bożena Kuras // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 26 -28

40.  Terapia przez sztukę / Katarzyna Włodarczyk // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 357-359

41.  Terapia przez sztukę. Dwie konferencje / Elżbieta Marek // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, ss. 52 – 58

42.  Twórczość a rozwój dziecka / Małgorzata Henzel // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 6, s. I-III (wkładka)

43.  Twórczość osób niepełnosprawnych jako droga do samorealizacji / Małgorzata B. Siemież // Biblioterapeuta. - 2000, nr 3, s.1 - 4

44.  Uczestnictwo w kulturze  rewalidacji młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu / Ewa Maj // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 3, s. 167 - 172

45.  Warsztat z zakresu arteterapii / Elżbieta Grzebyk// Biblioterapeuta.-1999, nr 3, s. 6 - 7

46.  Warsztaty arteterapeutyczne / Grażyna Jegierska // Życie Szkoły. – 2006, nr 6,                              s. 28 – 39

47.  Wybrane elementy terapii w procesie edukacji artystycznej / rec. Bernadeta Szczupał //Szkoła Specjalna. -2002,  nr 4,  s. 251-252

48.  Wychowawcze znaczenie sztuki w procesie resocjalizacji / Ida Zochniak // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2003, nr 1, s. 27 -29

49.  Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci dyslektycznych / Dorota Lewandowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 5, s. 38 – 40

50.  Zajęcia edukacyjne ze sztuki w nauczaniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim / Maria Kluz // Wychowanie na co Dzień. -  2000, nr 4-5, s. I-V

51. 

Zobacz, ja też potrafię. Arteterapia osób upośledzonych umysłowo / Małgorzata Gattner // Biblioterapeuta. – 2004, nr 3, s. 10 – 13

 

              TERAPIA PRZEZ SZTUKI PLASTYCZNE

 

  1. Arteterapia czyli psychorysunek / Bożena Muraszko // Edukacja i Dialog. – 1995, nr 10, s. 49 – 50
  2. Autoekspresja plastyczna dziecka wyrazem jego rozwoju / Małgorzata Karwowska-Struczyk // Wychowanie w Przedszkolu. – 1988, nr 9, s. 481 – 485
  3. Dlaczego dziecko rysuje? / Alicja B. Gajo // Życie Szkoły. – 2003, nr 1, s. 45 -47 (terapia plastyką)
  4. Ekspresja plastyczna dzieci / Teresa Tartas // Wychowanie w Przedszkolu. – 1993, nr 7, s. 410 – 412, 421 – 423
  5. Formy aktywności przestrzeni w rysunku dziecka neurotycznego / Elżbieta Głowacka // Plastyka i Wychowanie . – 1993, nr 5, s. 18 – 20
  6. Jeszcze raz o resocjalizacji przez twórczość plastyczną / Tomasz Rudowski // Opieka – Wychowanie – Terapia. - 1997, nr 1, s. 23-25
  7. Kompensacyjna funkcja działalności plastycznej dzieci przewlekle chorych – propozycja wprowadzenia elementów arteterapii / Anna Stawecka // Edukacja. – 2003, nr 2, s. 102 – 109
  8. Malowanie rękami jako niekonwencjonalna  forma ekspresji / Beata Bielska // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 1, s. 31 - 35
  9. Niewerbalne formy psychoterapii / Elżbieta Urbańska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1997, nr 10, s. 25 – 27 (psychorysunek)
  10. Orgiami uczy i bawi (wykorzystanie technik orgiami do pracy  z dziećmi upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym) / Katarzyna Warchoł// Szkoła Specjalna . - 2000, nr 5, s. 259 - 261
  11. Origami w terapii i edukacji / Dorota Dziamska // Edukacja i Dialog. - 1995, nr 4, s. 58-59
  12. Plastyka leczy, uczy, wychowuje/ Magdalena Chęcińska // Plastyka i Wychowanie. – 1996, nr 3, s. 30 – 31
  13. Refleksje nauczyciela z pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo uzdolnionymi plastycznie / Alina Arciszewska-Binnebesel  // Wychowanie na co Dzień. - 2002, nr 2-3, s. 32 - 33
  14. Rola plastyki w rewalidacji dzieci lekko upośledzonych umysłowo / Elżbieta Łukomska // Szkoła Specjalna. – 1999, nr 1, s. 32 -39
  15. Rysunek dziecka upośledzonego umysłowo / Marzanna Mroziewicz // Plastyka i Wychowanie. – 1996, nr 3, s. 23 -25
  16. Rysunek dziecka: etapy rozwoju, znaczenie, aspekt psychologiczny twórczości plastycznej dziecka: zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1980 – 2002 // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 6, s. 25
  17. Spektakle „O złym królu  i odważnym Andrzeju” oraz „Królewna Żabka”. Efekty korelacji języka polskiego, techniki i plastyki w nauczaniu dzieci upośledzonych umysłowo / Jolanta  Smieja // Szkoła Specjalna. -1997, nr 5, s. 303 - 305
  18. Sztuka dla wszystkich. Warsztaty plastyczne z dziećmi młodzieżą specjalnej troski / J. Byszewski // Plastyka w Szkole. -1986,  nr 3 , s.178
  19. Techniki plastyczne w terapii dzieci dyslektycznych / Jadwiga Jastrząb // Życie Szkoły. – 1985, nr 6, s. 317 – 322
  20. Terapeutyczne walory twórczości plastycznej / Wiesław Sikorski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -1997, nr 5, s.40 -42
  21. Terapeutyczne znaki w ekspresji plastycznej dziecka / Dorota Minta // Plastyka i Wychowanie. – 1995, nr 1, s. 24 – 25
  22. Terapia plastyką  / Anna Lech // Nowe w Szkole. -  2004, nr 4, s. 11 - 13
  23. Terapia plastyką  / Lidia Wiśniewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -2003, nr 7, s. 50-51
  24. Terapia uczuciowa / Elżbieta Chlebowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 1, s. 41-42
  25. Twórczość plastyczna dziecka lekko upośledzonego umysłowo jako forma rewalidacji / Hanna Miller // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 2/3, s. 124 – 128
  26. Twórczość plastyczna w kompensacji dzieci przewlekle chorych / A. Stawecka // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2004, nr 3, s. 13 - 16
  27. Z doświadczeń warsztatów terapii plastycznej / Z. Citko// Plastyka                                        i Wychowanie. – 1993, nr 5, s. 17-18
  28. Zajęcia plastyczne a zajęcia terapeutyczne / Elżbieta Kukuła // Plastyka i Wychowanie . – 1993, nr 3, s. 54 – 57



                               DRAMA I TEATR JAKO FORMA

                    TERAPII (TEATROTERAPIA)

 

  1. Drama i teatr jako terapia / Jolanta Kwaśniowska // Polonistyka. – 2003, nr 9, s. 551-555
  2. Drama w klasach integracyjnych / Urszula Grygier // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 1, s. 43-47
  3. Drama w profilaktyce / Marta Marchew // Remedium. – 2005, nr 7-8, s. 44 – 45
  4. Inscenizacja jako jedna z form pracy rewalidacyjnej  z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim w klasach młodszych / Wanda Słupczyńska // Szkoła Specjalna. - 1988, nr 5, s. 375 -379
  5. ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin