Tajemniczy Klient.doc

(44 KB) Pobierz
Lp

 

SCENKA PIERWSZA

 

Klientka

dzień dobry, jestem zainteresowany aparatami cyfrowymi

Pracownik

czy jakiś konkretny Panią interesuje?

Klientka

nie, chciałabym się ogólnie rozejrzeć

Pracownik

czy ma Pani jakieś preferencje odnośnie wyglądu

Klientka

chciałabym, aby był raczej mały, lekki, prosty w obsłudze

Pracownik

a w jakiej ma być cenie?

Klientka

tak do 1200

 

Pracownik wskazuje w gablocie konkretny model

 

Pracownik

Ten jest dobry i ma polskie menu. Następnie wymienia jego parametry techniczne: matryca  3.9 mln pikseli, zoom optyczny 3,5x, max rozdzielczość 2288x1716, wyświetlacz LCD: 2.5'

Klientka

szczerze mówiąc nie znam się zbyt dobrze na aparatach, potrzebuję po prostu taki model, którym mogłabym robić zdjęcia dziecku. Rozumiem, że rozdzielczość, o której Pan mówił ma wpływ na jakość zdjęć, tak? Im wyższa, tym lepsze zdjęcia…?

Pracownik

tak. Jeśli Pani potrzebuje aparatu do fotografowania dziecka, czyli raczej amatorsko, to proponuję ten (wskazując inny, nieco większy model w gablocie).

 

Pracownik zaznaczył, że aparat ten jest w promocji

 

Klientka

muszę się jeszcze zastanowić

Pracownik

Dobrze i odchodzi

 

Proszę przeczytać następujący dialog między pracownikiem punktu ze sprzętem fotograficznym, a klientem. Następnie proszę ustosunkować się do zaistniałej sytuacji wyrażając własną opinię.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy osobiście byłby Pan/Pani zadowolony/a z takiego poziomu obsługi i w jakim stopniu?

 

 

1

2

3

4

5

 

Zdecydowanie tak

Zdecydowanie nie

 

Jak oceniasz pracownika, biorąc pod uwagę następujące elementy?

 

 

bardzo pozytywnie

pozytywnie

przeciętnie

negatywnie

 

bardzo negatywnie

analiza potrzeb

przedstawienie korzyści

zastosowanie parafrazy

kompetencje

Umiejętności sprzedażowe

 

Czy sprzedawca zaproponował klientce produkt adekwatny do jej oczekiwań?

 

Tak

 

Nie

 

Trudno powiedzieć

 

 

Proszę uzasadnić swoją odpowiedź:

 

     

 

 

SCENKA DRUGA

 

 

Proszę wyobrazić sobie następującą sytuację:

 

 

Wchodzisz do sklepu z markową odzieżą, zlokalizowanego w dużym centrum handlowym. Jest już godzina wieczorna, zbliża się czas zamknięcia sklepu, ale Ty masz ochotę kupić coś sobie.

Dłuższą chwilę przeglądasz rzeczy zawieszone na wieszakach. Zainteresowała Cię bluzka, nie ma jednak właściwego rozmiaru. Podchodzisz do Pani z obsługi, która siedzi przy stanowisku kasjerskim i pytasz, czy jest Twój rozmiar.

Pani uśmiechnie się do Ciebie, podchodzi, przegląda rzeczy wiszące na wieszakach i z przykrością informuje Cię, że niestety nie ma już takiego rozmiaru jaki Cię interesuje, po czym odchodzi na swoje miejsce.

 

Jak oceniłbyś zachowanie pracownika, biorąc pod uwagę następujące elementy:

 

 

bardzo pozytywnie

pozytywnie

przeciętnie

negatywnie

 

bardzo negatywnie

zainteresowanie klientem

inicjatywa

zaangażowanie

orientacja na sprzedaż

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin