SCENKA PIERWSZA
Klientka
dzień dobry, jestem zainteresowany aparatami cyfrowymi
Pracownik
czy jakiś konkretny Panią interesuje?
nie, chciałabym się ogólnie rozejrzeć
czy ma Pani jakieś preferencje odnośnie wyglądu
chciałabym, aby był raczej mały, lekki, prosty w obsłudze
a w jakiej ma być cenie?
tak do 1200
Pracownik wskazuje w gablocie konkretny model
Ten jest dobry i ma polskie menu. Następnie wymienia jego parametry techniczne: matryca 3.9 mln pikseli, zoom optyczny 3,5x, max rozdzielczość 2288x1716, wyświetlacz LCD: 2.5'
szczerze mówiąc nie znam się zbyt dobrze na aparatach, potrzebuję po prostu taki model, którym mogłabym robić zdjęcia dziecku. Rozumiem, że rozdzielczość, o której Pan mówił ma wpływ na jakość zdjęć, tak? Im wyższa, tym lepsze zdjęcia…?
tak. Jeśli Pani potrzebuje aparatu do fotografowania dziecka, czyli raczej amatorsko, to proponuję ten (wskazując inny, nieco większy model w gablocie).
Pracownik zaznaczył, że aparat ten jest w promocji
muszę się jeszcze zastanowić
Dobrze i odchodzi
Proszę przeczytać następujący dialog między pracownikiem punktu ze sprzętem fotograficznym, a klientem. Następnie proszę ustosunkować się do zaistniałej sytuacji wyrażając własną opinię.
Czy osobiście byłby Pan/Pani zadowolony/a z takiego poziomu obsługi i w jakim stopniu?
1
2
3
4
5
Zdecydowanie tak
Zdecydowanie nie
Jak oceniasz pracownika, biorąc pod uwagę następujące elementy?
bardzo pozytywnie
pozytywnie
przeciętnie
negatywnie
bardzo negatywnie
analiza potrzeb
przedstawienie korzyści
zastosowanie parafrazy
kompetencje
Umiejętności sprzedażowe
Czy sprzedawca zaproponował klientce produkt adekwatny do jej oczekiwań?
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
Proszę uzasadnić swoją odpowiedź:
SCENKA DRUGA
Proszę wyobrazić sobie następującą sytuację:
Wchodzisz do sklepu z markową odzieżą, zlokalizowanego w dużym centrum handlowym. Jest już godzina wieczorna, zbliża się czas zamknięcia sklepu, ale Ty masz ochotę kupić coś sobie.
Dłuższą chwilę przeglądasz rzeczy zawieszone na wieszakach. Zainteresowała Cię bluzka, nie ma jednak właściwego rozmiaru. Podchodzisz do Pani z obsługi, która siedzi przy stanowisku kasjerskim i pytasz, czy jest Twój rozmiar.
Pani uśmiechnie się do Ciebie, podchodzi, przegląda rzeczy wiszące na wieszakach i z przykrością informuje Cię, że niestety nie ma już takiego rozmiaru jaki Cię interesuje, po czym odchodzi na swoje miejsce.
Jak oceniłbyś zachowanie pracownika, biorąc pod uwagę następujące elementy:
zainteresowanie klientem
inicjatywa
zaangażowanie
orientacja na sprzedaż
robjul