zmotywuj-pracownika(1).pdf
(
471 KB
)
Pobierz
270361158 UNPDF
© Copyright for Polish edition by Wydawnictwo
ZloteMysli.pl
Data: 09.03.2010
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
ProjektSukces.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
Tytuł: Zmotywuj pracownika
Autor: Anna Grabka
Skład: Magda Wasilewska
Korekta: Magda Wasilewska
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Wydawnictwo Złote Myśli
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
..............................................................................................4
NIE MOTYWUJ!
.
................................................................................6
Większość ludzi ma naturalną motywację
.
.....................................................................6
Jak powstaje motywacja?
.
................................................................................................6
Co wzmacnia motywację?
.
................................................................................................7
Co ludzi demotywuje?
.
.....................................................................................................8
BĄDŹ PIGMALIONEM!
.
.....................................................................9
Efekt Pigmaliona i efekt Galatei
.
.....................................................................................9
Przeprowadzone badania
.
..............................................................................................10
Wnioski dla szefów
.
.........................................................................................................11
ATMOSFERA PRACY
.
.......................................................................13
Co to znaczy „dobra atmosfera pracy”?
.
........................................................................13
Jak budować właściwą atmosferę pracy?
.
.....................................................................13
Co daje miła atmosfera w pracy?
.
..................................................................................15
JAK PRZEKAZYWAĆ POCHWAŁĘ?
.
................................................16
Rola pochwały
.
................................................................................................................16
Jak przekazywać pochwałę?
.
..........................................................................................16
Tego nie rób…
.
.................................................................................................................17
To warto robić
.
................................................................................................................18
Co daje dobrze przekazana pochwała?
.
.........................................................................18
KRYTYKA, KTÓRA MOTYWUJE
.
.....................................................19
Rola krytyki
.
....................................................................................................................19
Opór przed przekazywaniem informacji krytycznej
.
....................................................19
Jak przekazywać krytykę? Schemat postępowania
.
.....................................................20
DEKALOG KONSTRUKTYWNEGO KRYTYKA
.
................................22
JAK ZEPSUĆ FEEDBACK?
.
..............................................................24
NIEFINANSOWE METODY MOTYWACJI PRACOWNIKA
.
..............26
Pokazuj sensowność pracy
.
............................................................................................26
Wizualizuj cel
.
.................................................................................................................27
Oczekuj najlepszego
.
......................................................................................................27
Konsultuj
.
........................................................................................................................27
Włącz pracownika w proces rekrutacji (assessement centre)
.
.....................................28
Pochwała i krytyka
.
........................................................................................................28
Dbaj o pracownika
.
.........................................................................................................29
Zadbaj o różnorodność zajęć
.
........................................................................................29
Mądrze planuj każde zadanie
.
.......................................................................................29
Buduj zżyty zespół
.
.........................................................................................................29
ZMOTYWUJ PRACOWNIKA —
Anna Grabka
Wstęp
Wstęp
Zanim trafiłam do Złotych Myśli — pracowałam w kilku miejscach.
Do dziś lubię odwiedzać inne firmy, obserwować i wyciągać wnioski.
Często o tym, jak liderzy motywują swoich podwładnych, można się
przekonać we wszelkich biurach obsługi, przy sklepowych kasach
i wszędzie tam, gdzie stykamy się jako klienci z pracownikami innych
firm.
Klienci widzą, jak traktowany jest pracownik.
Kiedyś w pewnym sklepie (dużej sieci) pracownicy pytali przy kasie
o numer kodu pocztowego każdego klienta. Zapytałam w jakim celu
zbierają te informacje — usłyszałam odpowiedź: „bo tak kazali nam
robić ci na górze”. Uśmiechnęłam się. Wiedziałam, że mam do czy-
nienia z pracownikiem, który nie do końca jest przekonany o celowo-
ści i sensowności własnej pracy. Albo niedostatecznie został prze-
szkolony w kwestii udzielania odpowiedzi kupującym.
W innym sklepie, w którym robię czasami zakupy — jedna z kasjerek
wyróżnia się. Prawdę mówiąc, pierwszy raz spotkałam kogoś, kto
pracując jako kasjer w sklepie, wydawał mi się naprawdę szczęśliwą
osobą. Ta pani wkłada serce w to, co robi. Kiedyś zapomniałam zwa-
żyć towar na stanowisku z warzywami. Ta pani bez żadnego zbędne-
go gadania — poszła i samodzielnie zważyła mi towar. Inni kasjerzy,
z tego samego sklepu, zazwyczaj odsyłali mnie, żebym sobie sama
poszła zważyć. Ten sam sklep, prawdopodobnie jego pracownicy są
podobnie szkoleni — a zupełnie inne podejście do klienta. Zapytałam
4
ZMOTYWUJ PRACOWNIKA —
Anna Grabka
Wstęp
ją kiedyś, czy lubi swoją pracę. Odpowiedziała — „często mnie o to
ludzie pytają, ja naprawdę lubię robić to, co robię”.
Ludzie, którzy lubią swoją pracę — lepiej ją wykonują,
są szczęśliwsi. Przyciągają klientów. Budują pozytywny
wizerunek firmy.
Książkę tę kieruję do liderów, kierowników, menadżerów. Aby wska-
zać im, że mają wpływ na to, jak pracują ich podwładni. A od pracy
ich podwładnych zależy często sukces firmy. Rolą lidera jest pozy-
tywne wpływanie na innych, poznanie swoich pracowników, umiesz-
czenie ich na stanowiskach, na których będą pracować wydajnie
i chętnie, zespolić ich z życiem firmy.
W tej publikacji skupiam się na motywacji pracownika. Zdaję sobie
sprawę z tego, że przedstawiam najbardziej podstawowe informacje
dotyczące zarządzania i kierowania. Jednak moje własne doświad-
czenia i obserwacje upewniają mnie, że to ciągle jest mało rozpo-
wszechniona w Polsce wiedza.
Anna Grabka
www.StrefaLidera.com
5
Plik z chomika:
campi82
Inne pliki z tego folderu:
The Body Language Rules.pdf
(7557 KB)
[Daniel_Todd_Gilbert]_Stumbling_on_happiness(BookZa.org).pdf
(3730 KB)
5. Janina Bolejko.pdf
(315 KB)
The Decision Book 50 Models for Strategic Thinking.pdf
(2746 KB)
to-takie-proste.pdf
(555 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 08.07.2024
cooking
e-ksiazki(cale)
Filozofia
Galeria
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin