Plan pracy na miesiąc kwiecień.doc

(53 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc kwiecień, gr

Plan pracy na miesiąc kwiecień, gr. II a „ Motylki”

 

Temat kompleksowy: JUŻ WIELKANOC!

 

·         zachęcanie dzieci do czynnego udziału w przygotowaniach do Świąt,

·         wykonywanie prac plastycznych tematycznie związanych z Wielkanocą,

·         nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy użyciem poprawnych gramatycznie zdań,

·         posługiwanie się liczebnikami głównymi, określanie liczby elementów liczebnikiem, zapis graficzny.

 

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

Wesołe pisanki”

 

Słuchanie wiersza D. Gellner „ Pisanki”.

Manipulowanie kolorowymi pisankami na tablicy, przeliczanie w zakresie 1-4, a nawet dalej.

„ Pisanka” ozdabianie jajek ze styropianu kulkami z krepiny. Estetyczne wykonanie pracy, próby wykonania określonych wzorów na pisance.

 

 

„ Spotkanie z wielkanocnym zajączkiem”

 

Rozmowa przy gazetce tematycznej. Swobodne wypowiedzi dzieci – przestrzeganie zasady nieprzerywania kolegom. Wyrazy do globalnego czytania: jajko, baranek, zając. Zadanie rysunkowe z nalepkami „ Zając z czekolady”.

Umuzykalnienie: utrwalenie poznanych piosenek o Wielkanocy.

 

 

„ Mazurek – wielkanocne ciasto”

 

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „ Piekła myszka mazurki”.  Rozumienie znaczenia słowa  mazurek. Nawiązanie do tradycji Świąt Wielkanocnych.

„ Mazurek” wykonanie pracy plastycznej z różnorodnego materiału przyrodniczego. Zachowanie porządku w miejscu pracy.

 

 

„ Wielkanocny stół”

 

Swobodne wypowiedzi dzieci n/t tego, co powinno znaleźć się na wielkanocnym stole. Znajomość symboli wielkanocnego stołu: Jajko znak nowego życia; sól – ochrona przed złem; baranek – symbol wolności; palemka – ochrona przed chorobami. „ Baranki na zielonej łące” – wykonanie pracy plastycznej farbami plakatowymi.

Umuzykalnienie: Zabawy do piosenek, reagowanie na zmianę sygnałów muzycznych.

 

 

„ Śmigus – Dyngus”

 

Słuchanie wiersza  M. Terlikowskiej „ Śmigus – dyngus” , znajomość starego zwyczaju  drugiego dnia Świąt. Zwrócenie uwagi na symboliczne pokropienie wodą.

„ Kurczaczek” malowanie postaci kurczaczka plasteliną. Utrwalenie koloru żółtego i czerwonego. Kolorowanie kurczaka bez przekraczania linii.

 

 

 

Zabawy ruchowe:

·         z elementem skoku „ Zajączki w trawie”,

·         orientacyjno-porządkowa z elementem kucania „ Kwoka i kurczęta”,

·         orientacyjno-porządkowa „ Zagubione kurczątko”,

 

Literatura:

·         D. Gellner „Pisanki”

·         Cz. Janczarski „ Piekła myszka mazurki”

·         M. Terlikowska „ Śmigus – Dyngus”

·         Zeszyt roboczy nauczycielki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Chcemy być zdrowi”

 

·         rozumienie konieczności jedzenia potraw niezbędnych dla zdrowia,

·         nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych gramatycznie  zdań, odnoszących się do treści występujących w tematyce obrazków, w literaturze,

·         zachęcanie do dbałości o higienę osobistą,

·         klasyfikowanie przedmiotów wg jednej lub więcej cech,

·         przyzwyczajanie dzieci do naturalnego traktowania rówieśników kalekich i z innymi defektami. Nieokazywanie zdziwienia wobec ich defektów.

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

„ Myjemy się codziennie”

 

Opowiadanie treści obrazka. Nazywanie rzeczy stosowanych do mycia ciała. Pokaz ich używania i przypomnienie do czego służą. Słuchanie wiersza „ Zdrowym być”. Rozmowy o potrzebie utrzymania czystości.

„ Wzory na ręczniku” malowanie farbami plakatowymi patyczkiem do uszu. Prawidłowe posługiwanie się przyborami, rozwijanie pomysłowości w zakresie wymyślania wzorów i dobierania farb.

 

 

„ Zdrowe zęby”

 

„ O  Jurku  którego  bolał  ząb „ - opowiadanie  nauczycielki  na  podstawie  książki . Układanie  historyjki  obrazkowej  do  wysłuchanego  opowiadania . Ukazanie  dzieciom  zależności  pomiędzy  odżywianiem  a  stanem  uzębienia . W łazience  nauka prawidłowego   mycia  zębów . Zapoznanie  z  kolejnymi  etapami  tej  czynności . Uświadomienie  konieczności  posiadania  indywidualnej  szczoteczki . Zachęcenie  do  mycia  zębów  po  każdym  posiłku . 

Umuzykalnienie: Nauka piosenki „ Szczotko, szczotko, hej szczoteczko”

 

 

„ Jemy zdrowe pokarmy”

 

Zabawa dydaktyczna „ Pokaż, co jest dla ciebie zdrowe”. Nabieranie nawyków prozdrowotnych. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania pokarmów zdrowych i niezdrowych.

Wykonanie zadania rysunkowego „ jemy zdrowe pokarmy ( ABC czterolatka).

Gimnastyka.

 

 

„ Ruch to zdrowie”

 

Opowiadanie ze zbioru „ Przygody Groszka”. Zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania ćwiczeń gimnastycznych. Próba oceny postępowania głównego bohatera – swobodne wypowiedzi dzieci.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Dziwny przyjaciel”

 

Opowiadanie nauczycielki „ Dziwny przyjaciel”. Zwrócenie uwagi dzieci na osoby „ inne” np. poruszające na wózku, o kulach. Kształtowanie u dzieci pozytywnej postawy wobec osób „ innych”, rozumienie ich inności, przyzwyczajanie dzieci do naturalnego traktowania rówieśników kalekich i z innymi defektami. Nieokazywanie zdziwienia wobec ich defektów.

„ Prezent dla przyjaciela” praca plastyczna wg wzoru.

 

 

Literatura:

·         A. Grodzieńska – Łada „Zdrowym być”

·         „ Przygody Groszka” zbiór opowiadań

·         M. Kownacka „ Kukuryku na ręczniku”

·         „ Dziwny przyjaciel”

 

Zabawy ruchowe:

·         z chustą animacyjną

·         z elementem toczenia „ Toczenie piłki”

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin