styczeń plan.doc

(77 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc styczeń – gr

Plan pracy na miesiąc styczeń – gr. II

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Przychodź zimo, nie zwlekaj

 

 

 

Temat zajęcia

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

* „ Przychodź zimo, nie zwlekaj”

 

·        dzieci uważnie słuchają wiersza Cz. Janczarskiego „ Zima”,

·        znają cechy charakterystyczne dla pory roku-zimy,

·        wykonują rysunek kredka świecową n/t „ Pani Zima”

 

 

* „ My się zimy nie boimy”

·        wypowiadają się n/t uroków zimy na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń,

·        rozwiązują zagadkę ruchową-rzucanie śnieżkami,

·        wiedzą jak ważne jest znaczenie ruchu na świeżym powietrzu ( nawet zimą),

·        ćwiczą analizator wzrokowy poprzez wyszukiwanie takich samych przedmiotów,

·        tworzą pary-uzupełnianie karty zadaniowej „ Rękawiczki”.

 

 

* „ Pada, pada śnieżek biały…”

·        zapamiętują wiersz M. Czerkawskiej „ Puszek śniegu”,

·        wiążą określone zjawiska atmosferyczne z porą roku,

·        uzupełniają kartę zadaniową „ Gwiazdki śniegowe”,

·        śpiewają piosenkę „ Zima, zima”,

·        wyciszają się w zabawie inscenizowanej do piosenki.

 

 

* „ Jak szron po świecie wędrował”

·        wiedzą, co to jest „szron” na podstawie utworu R. Gromkiego „ Szron”,

·        rozpoznają i nazywają odgłosy przyrody,

·        uczestniczą w ćwiczeniach ruchowych rozróżniających bodźce słuchowe,

·        odkrywają własne możliwości twórcze podczas wykonywania prac plastycznych.

 

 

* „ Zimo, baw się z nami”

·        oglądają inscenizację kukiełkową do utworu H. Bechlerowej „ Zimo, baw się z nami”,

·        nazywają zachowanie i zwyczaje niektórych zwierząt,

·        biorą udział w ćwiczeniach rozwijających dużą i małą motorykę,

·        składają pocięty obrazek w całość

 

 

Zabawy: „ Wiatr i śnieżynki”

               „ Sopelki”

               „ Zaprzęgi”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Dziecięcy bezpieczny świat-wokół praw dziecka.

 

 

 

Temat zajęcia

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

* „ To jestem ja”

 

·        dzieci poszerzają swoją wiedzę n/t budowy i wyglądu człowieka poprzez wysłuchanie wiersza A. Kamieńskiej „ Ania”,

·        akceptują odmienności np. noszenie okularów,

·        odkrywają tajemnice własnego ciała poprzez udział w zabawie dydaktycznej „ Wiem jak wyglądam”,

·        uzupełniają kartę zadaniową, „ Czym się bawię?”.

 

 

* „ Moje uczucia”

 

·        dzieci słuchają wiersza, E. Zgondek „ Są dzieci”,

·        odkrywają różne stany uczuciowe wynikające z funkcjonowania rodziny,

·        rozpoznają i nazywają uczucia i potrzeby własne i innych,

·        inscenizują piosenkę „ Mam chusteczkę haftowaną” –wzmacniają swoją pozycję poprzez pełna akceptację podczas zabawy,

·        pracują z kartą zadaniową, „ Co czujesz?”.

 

 

*, „ Kto mi pomoże?”

 

·        dzieci wypowiadają się n/t „ Kto jest moim najlepszym przyjacielem i dlaczego?” na podstawie utworu L. Łącz „ Wierszyk na pocieszenie”,

·        pracują z karta zadaniową „ Droga do domu” –posługują się słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni ( daleko, blisko),

·        nazywają i identyfikują swoje uczucia na podstawie opowiadania E. Zgondek, „ Kto pomaga dzieciom?”,

·        wykonują upominek dla przyjaciela wg własnego pomysłu.

 

 

* „ Razem bawić się weselej”

 

 

·        próbują odpowiedzieć na pytanie, „ Co w życiu jest najważniejsze?”

·        biorą udział w zabawie dydaktycznej „ Do rymu szukaj słowo”,

·        słuchają wiersza E. Zgondek „Rymowanki” i wypełniają kartę zadaniową „ Wesołe zwierzątka”,

·        interesują się światem liter, próbują odczytać słowa-MAMA, TATA

 

 

* „ Wesołe ćwiczenia”

 

·        chętnie biorą udział w ćwiczeniach gimnastycznych proponowanych przez nauczyciela,

·        wiedzą jak ważne są ćwiczenia dla zdrowia,

·        próbują same wymyślać ćwiczenia dla koleżanek i kolegów

 

 

Zabawy ruchowe: „ Mam chusteczkę haftowaną”

                              „ Berek-czarodziej”

TEMAT KOMPLEKSOWY: W albumie moich Dziadków.

 

 

 

Temat zajęcia

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

* „ W albumie moich Dziadków”

 

·        zacieśniają więź uczuciową z rodziną i środowiskiem, w którym wzrasta dziecko,

·        nabywają swobody w zabawie inscenizowanej „ Rewia małej damy”,

·        wyodrębniają w najbliższym otoczeniu i na obrazkach figury geometrycznej, jaką jest koło i uzupełniają kartę zadaniową.

 

 

* „ Najlepszy prezent”

 

·        dzieci wypowiadają się jak najlepiej pomagają dziadkom,

·        wyrażają własne doświadczenia,

·        obmyślają, jaki prezent będzie najlepszy dla dziadków,

·        samodzielnie wykonują pracę.

 

 

* „ Kocham moich dziadków”

 

·        uważnie słuchają wiersza,

·        wiedzą, że za pomocą wiersza można składać życzenia,

·        zapamiętują treść wiersza

 

 

* „ Wiwat Babcia i Dziadek”

 

·        biorą udział w uroczystości z okazji Święta Babci i Dziadka,

·        recytują wiersze, śpiewają piosenki,

·        wręczają dziadkom upominki,

·        zapraszają dziadków na poczęstunek do swojej Sali.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin