Plan pracy na miesiąc styczeń – gr. II
TEMAT KOMPLEKSOWY: Przychodź zimo, nie zwlekaj
Temat zajęcia
Przewidywane osiągnięcia dzieci
* „ Przychodź zimo, nie zwlekaj”
· dzieci uważnie słuchają wiersza Cz. Janczarskiego „ Zima”,
· znają cechy charakterystyczne dla pory roku-zimy,
· wykonują rysunek kredka świecową n/t „ Pani Zima”
* „ My się zimy nie boimy”
· wypowiadają się n/t uroków zimy na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń,
· rozwiązują zagadkę ruchową-rzucanie śnieżkami,
· wiedzą jak ważne jest znaczenie ruchu na świeżym powietrzu ( nawet zimą),
· ćwiczą analizator wzrokowy poprzez wyszukiwanie takich samych przedmiotów,
· tworzą pary-uzupełnianie karty zadaniowej „ Rękawiczki”.
* „ Pada, pada śnieżek biały…”
· zapamiętują wiersz M. Czerkawskiej „ Puszek śniegu”,
· wiążą określone zjawiska atmosferyczne z porą roku,
· uzupełniają kartę zadaniową „ Gwiazdki śniegowe”,
· śpiewają piosenkę „ Zima, zima”,
· wyciszają się w zabawie inscenizowanej do piosenki.
* „ Jak szron po świecie wędrował”
· wiedzą, co to jest „szron” na podstawie utworu R. Gromkiego „ Szron”,
· rozpoznają i nazywają odgłosy przyrody,
· uczestniczą w ćwiczeniach ruchowych rozróżniających bodźce słuchowe,
· odkrywają własne możliwości twórcze podczas wykonywania prac plastycznych.
* „ Zimo, baw się z nami”
· oglądają inscenizację kukiełkową do utworu H. Bechlerowej „ Zimo, baw się z nami”,
· nazywają zachowanie i zwyczaje niektórych zwierząt,
· biorą udział w ćwiczeniach rozwijających dużą i małą motorykę,
· składają pocięty obrazek w całość
Zabawy: „ Wiatr i śnieżynki”
„ Sopelki”
„ Zaprzęgi”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Dziecięcy bezpieczny świat-wokół praw dziecka.
* „ To jestem ja”
· dzieci poszerzają swoją wiedzę n/t budowy i wyglądu człowieka poprzez wysłuchanie wiersza A. Kamieńskiej „ Ania”,
· akceptują odmienności np. noszenie okularów,
· odkrywają tajemnice własnego ciała poprzez udział w zabawie dydaktycznej „ Wiem jak wyglądam”,
· uzupełniają kartę zadaniową, „ Czym się bawię?”.
* „ Moje uczucia”
· dzieci słuchają wiersza, E. Zgondek „ Są dzieci”,
· odkrywają różne stany uczuciowe wynikające z funkcjonowania rodziny,
· rozpoznają i nazywają uczucia i potrzeby własne i innych,
· inscenizują piosenkę „ Mam chusteczkę haftowaną” –wzmacniają swoją pozycję poprzez pełna akceptację podczas zabawy,
· pracują z kartą zadaniową, „ Co czujesz?”.
*, „ Kto mi pomoże?”
· dzieci wypowiadają się n/t „ Kto jest moim najlepszym przyjacielem i dlaczego?” na podstawie utworu L. Łącz „ Wierszyk na pocieszenie”,
· pracują z karta zadaniową „ Droga do domu” –posługują się słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni ( daleko, blisko),
· nazywają i identyfikują swoje uczucia na podstawie opowiadania E. Zgondek, „ Kto pomaga dzieciom?”,
· wykonują upominek dla przyjaciela wg własnego pomysłu.
* „ Razem bawić się weselej”
· próbują odpowiedzieć na pytanie, „ Co w życiu jest najważniejsze?”
· biorą udział w zabawie dydaktycznej „ Do rymu szukaj słowo”,
· słuchają wiersza E. Zgondek „Rymowanki” i wypełniają kartę zadaniową „ Wesołe zwierzątka”,
· interesują się światem liter, próbują odczytać słowa-MAMA, TATA
* „ Wesołe ćwiczenia”
· chętnie biorą udział w ćwiczeniach gimnastycznych proponowanych przez nauczyciela,
· wiedzą jak ważne są ćwiczenia dla zdrowia,
· próbują same wymyślać ćwiczenia dla koleżanek i kolegów
Zabawy ruchowe: „ Mam chusteczkę haftowaną”
„ Berek-czarodziej”
TEMAT KOMPLEKSOWY: W albumie moich Dziadków.
* „ W albumie moich Dziadków”
· zacieśniają więź uczuciową z rodziną i środowiskiem, w którym wzrasta dziecko,
· nabywają swobody w zabawie inscenizowanej „ Rewia małej damy”,
· wyodrębniają w najbliższym otoczeniu i na obrazkach figury geometrycznej, jaką jest koło i uzupełniają kartę zadaniową.
* „ Najlepszy prezent”
· dzieci wypowiadają się jak najlepiej pomagają dziadkom,
· wyrażają własne doświadczenia,
· obmyślają, jaki prezent będzie najlepszy dla dziadków,
· samodzielnie wykonują pracę.
* „ Kocham moich dziadków”
· uważnie słuchają wiersza,
· wiedzą, że za pomocą wiersza można składać życzenia,
· zapamiętują treść wiersza
* „ Wiwat Babcia i Dziadek”
· biorą udział w uroczystości z okazji Święta Babci i Dziadka,
· recytują wiersze, śpiewają piosenki,
· wręczają dziadkom upominki,
· zapraszają dziadków na poczęstunek do swojej Sali.
dyrektor-1