Doskonała umiejętność komunikacji - Alan Barker(1).pdf

(394 KB) Pobierz
106935899 UNPDF
Alan Barker
Doskona³a
komunikacji. eBook
Porozumiewaj siê skutecznie
Wywieraj wp³yw na rozmówcê
za pomoc¹ s³ów, gestów
i bodŸców wzrokowych
Wypracuj najlepszy styl
komunikacji
MINIS£OWNICZEK
umiejêtnoœæ
polsko- angielsko- niemiecki
106935899.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Tytuķ oryginaķu: Improve Your Communication Skills
Tķumaczenie: Monika Lipiec - Szafarczyk
ISBN: 978-83-246-1313-7
© Alan Barker, 2000
Kogan Page Limited
Polish edition copyright 2004 by Wydawnictwo Helion.
All Rights Reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted
in any form or by any means, electronic or mechanical, including
photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeŮone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie caķoŎci
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Kopiowanie caķoŎci lub jakiegokolwiek fragmentu publikacji na dowolnym
polu eksploatacji, w tym m.in. noŎniku cyfrowym, filmowym, magnetycznym,
a takŮe wykonywanie kopii metodû kserograficznû, fotograficznû
lub innû powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki wystďpujûce w tekŎcie sû zastrzeŮonymi znakami firmowymi
bûdŬ towarowymi ich wķaŎcicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION doķoŮyli wszelkich staraĹ, by zawarte
w tej ksiûŮce informacje byķy kompletne i rzetelne. Nie biorû jednak Ůadnej
odpowiedzialnoŎci ani za ich wykorzystanie, ani za zwiûzane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszû równieŮŮadnej odpowiedzialnoŎci
za ewentualne szkody wynikķe z wykorzystania informacji zawartych w ksiûŮce.
Drogi Czytelniku!
JeŮeli chcesz oceniý tď ksiûŮkď, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie?doumke
MoŮesz tam wpisaý swoje uwagi, spostrzeŮenia, recenzjď.
Wydawnictwo HELION
ul. KoŎciuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 032 231 22 19, 032 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (ksiďgarnia internetowa, katalog ksiûŮek)
Printed in Poland.
Spis tre Ł ci
O tej ksi îš ce
5
1. Proces komunikacji 7
Co to jest komunikacja?................................................................... 7
Jak ludzie rozumiejû przekazywane informacje? ......................... 8
Zarzûdzanie informacjû................................................................... 9
Koncepcje — waluta komunikacji ................................................10
Rozmowa — serce komunikacji ....................................................12
2. Jak dzia Ī a rozmowa? 13
Co to jest rozmowa? ........................................................................13
Dlaczego nie udajû siď rozmowy? ..................................................15
Umieszczanie rozmów w kontekŎcie ............................................15
Wypracowanie relacji ......................................................................17
Ustalanie konstrukcji ......................................................................21
Zarzûdzanie zachowaniem ............................................................ 23
3. Siedem sposobów
na podniesienie jako Ł ci rozmowy 27
Sprecyzuj swój cel............................................................................ 27
Uporzûdkuj proces myŎlowy......................................................... 29
Zarzûdzaj czasem .............................................................................35
ZnajdŬ wspólnû pķaszczyznď......................................................... 37
WyjdŬ poza sprzeczkď .................................................................... 38
Czďsto dokonuj podsumowaĹ...................................................... 40
UŮywaj materiaķów wizualnych .....................................................41
4
D OSKONA ĩ A UMIEJ ā TNO ŀï KOMUNIKACJI
4. Sztuka dowiadywania si Ă 45
Uwaga ............................................................................................... 45
Traktowanie rozmówcy na równi ze sobû................................... 49
Dbanie o brak skrďpowania .......................................................... 50
Zachďcanie ........................................................................................51
Zadawanie pytaĹ jakoŎciowych .................................................... 52
Dozowanie informacji ................................................................... 55
5. Umiej Ă tno Łð perswazji 57
Charakter, logika i pasja ................................................................ 57
Co jest gķównû koncepcjû? ............................................................. 59
Porzûdkowanie koncepcji.............................................................. 64
WyraŮanie koncepcji ...................................................................... 67
Zapamiďtywanie koncepcji............................................................ 69
Efektywne dostarczanie wiadomoŎci ........................................... 70
6. Rozmowy s Ī u š bowe 73
Czym rozmowa sķuŮbowa róŮni siď od innych? ......................... 73
Przygotowanie siď do rozmowy .................................................... 74
Budowa rozmowy sķuŮbowej......................................................... 75
Rodzaje rozmów sķuŮbowych ....................................................... 77
7. Prezentacje 93
Bycie w centrum zainteresowania ................................................ 94
Przygotowanie siď do prezentacji ................................................. 96
Opracowanie materiaķów .............................................................. 96
Kontroluj widowniď..................................................................... 108
Zajmij siď sobû................................................................................ 110
Odpowiedz na pytania.................................................................. 111
8. Wyra ş to na pi Ł mie 113
Pisanie w konkretnym celu .......................................................... 113
Uķatwienie czytania ....................................................................... 114
Pisanie krok po kroku................................................................... 115
Projektowanie dokumentu........................................................... 116
Pisanie wersji roboczej ................................................................. 128
Edycja wersji roboczej ...................................................................130
Zgłoś jeśli naruszono regulamin