NLP wplyw na siebie i innych.pdf

(370 KB) Pobierz
106142433 UNPDF
Andrew Bradbury
NLP.
Wp³yw na siebie
i innych. eBook
Wykorzystaj potê¿ne narzêdzia
w procesie komunikacji
D¹¿ do perfekcji w biznesie
Buduj korzystne relacje
miêdzyludzkie
MINIS£OWNICZEK
polsko- angielsko- niemiecki
106142433.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Tytuķ oryginaķu: Develop Your NLP Skills
Tķumaczenie: Marta Kûcka
ISBN: 978-83-246-1307-6
© Andrew J Bradbury, 1997, 2000
Kogan Page Limited
Polish edition copyright 2004 by Wydawnictwo Helion.
All Rights Reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted
in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying,
recording or by any information storage retrieval system, without permission
from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeŮone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie caķoŎci
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Kopiowanie caķoŎci lub jakiegokolwiek fragmentu publikacji na dowolnym
polu eksploatacji, w tym m.in. noŎniku cyfrowym, filmowym, magnetycznym,
a takŮe wykonywanie kopii metodû kserograficznû, fotograficznû
lub innû powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki wystďpujûce w tekŎcie sû zastrzeŮonymi znakami firmowymi
bûdŬ towarowymi ich wķaŎcicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION doķoŮyli wszelkich staraĹ, by zawarte
w tej ksiûŮce informacje byķy kompletne i rzetelne. Nie biorû jednak
Ůadnej odpowiedzialnoŎci ani za ich wykorzystanie, ani za zwiûzane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor
oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszû równieŮŮadnej odpowiedzialnoŎci
za ewentualne szkody wynikķe z wykorzystania informacji zawartych w ksiûŮce.
Drogi Czytelniku!
JeŮeli chcesz oceniý tď ksiûŮkď, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie?wplywe
MoŮesz tam wpisaý swoje uwagi, spostrzeŮenia, recenzjď.
Wydawnictwo HELION
ul. KoŎciuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 032 231 22 19, 032 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl
Printed in Poland.
Spis tre Ł ci
1. My Ł l î c w kategoriach NLP 7
Uznane za odczytane........................................................................ 7
Presupozycje ...................................................................................... 8
Modelowanie....................................................................................14
2. Wprowadzenie do NLP 17
Sposoby na zwyciďstwo ...................................................................17
CBZTM — co bďdď z tego miaķ?....................................................18
Wywieranie wpķywu w sposób uczciwy ........................................19
Korzystanie z tej ksiûŮki ................................................................ 20
Rozwijanie umiejďtnoŎci NLP ...................................................... 20
3. Punkty widzenia 25
Mapa nie jest terytorium ............................................................... 25
Gdyby mapy byķy prawdziwe,
wszyscy bylibyŎmy gdzie indziej!............................................... 27
4. Kultury, warto Ł ci i przekonania 29
Mapa firmy czy rzeczywistoŎý wirtualna? ................................... 29
Wszyscy za jednego i…?................................................................. 30
Kwestia wyboru ................................................................................31
DûŮenie do doskonaķoŎci............................................................... 32
5. Musisz wiedzie ð , czego chcesz,
aby móc to zdoby ð 33
Czego tak naprawdď chcesz?...........................................................33
Siķa dobrze sformuķowanego celu ................................................ 34
Patrz, sķuchaj lub czuj......................................................................35
4
L P . P ĩ YW NA SIEBIE I INNYCH
Jak wyglûda, brzmi i jaki jest w dotyku sukces? .......................... 37
Dûsaý siď, czy siď nie dûsaý — oto jest pytanie............................ 38
Przejmowanie kontroli .................................................................. 39
6. Budowanie relacji 41
Niezbďdna wiďŬ................................................................................41
Nie jestem numerem…...................................................................41
Jestem wolnym czķowiekiem! ........................................................ 42
Zawrócenie fali................................................................................ 43
Czas i miejsce................................................................................... 44
7. Porozmawiajmy j Ă zykiem cia Ī a 47
PodûŮaj za prowadzûcym............................................................... 47
Ton i tempo ..................................................................................... 48
Znajome tempo............................................................................... 48
Jest coŎ w twoim sposobie poruszania siď.................................... 49
Proszď patrzeý na moje dķonie ...................................................... 50
8. Id ş za prowadz î cym 53
Tďdy droga ........................................................................................53
Prowadzenie do zwyciďstwa........................................................... 54
Krzyczysz na mnie? ........................................................................ 54
9. Zmiana etykiety 57
UŮyj kotwicy! ................................................................................... 57
Im wyŮej, tym mniej ....................................................................... 57
RóŮa pod innym imieniem ........................................................... 58
Niezamierzona hipnoza ................................................................ 59
Nie myŎl o niebieskim sķoniu ....................................................... 60
10. Je Ł li ujmujesz to w ten sposób 61
Liczy siď sposób, w jaki to mówisz ................................................61
Co inni usķyszû w twoich sķowach? .............................................. 62
Na osķodď..........................................................................................63
Z drugiej strony… .......................................................................... 64
Problemem jest stan umysķu ......................................................... 65
11. Ch Ī odna kalkulacja czy przeczucie? 67
Sznurki do pociûgania ................................................................... 67
Percepcja, myŎli i emocje ............................................................... 67
Tylko myŎl to sprawia .................................................................... 68
Zgłoś jeśli naruszono regulamin