sposób podłączenia alarmu opel astra F.pdf

(606 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
 Fabryczna centralka zamka znajduje się w prawym przednim słupku, przy nogach pasażera ­ 
to tak informacyjnie, bo nie musisz tam wcale zaglądać. Ingerujemy tylko w słupek z lewej 
strony, gdzie znajdują się wszystkie potrzebne nam przewody.
Zaczynasz od demontażu plastikowej osłony słupka i progu w jednym ­ przy fotelu kierowcy. 
Posłużyłem się rysunkiem z książki, który pokazuje śruby (2), które odkręcisz kluczem T­20 
po wcześniejszym wyjęciu zaślepek. Zaślepki odginają się w dół, najlepiej w dolnej części 
zaślepki podważyć ją cienkim śrubokrętem, wtedy ładnie odskoczy, a wkrętak nie pokaleczy 
powierzchni osłony. Na rysunku, tam gdzie jest oznaczenie (1) znajduje się okrągła zaślepka, 
podważ ją i zsuń, pod nią kolejna śruba, a właściwie blachowkręt torx. Ja o tej ostatniej nie 
wiedziałem, myślałem że to zatrzask i wyłamałem z niej plastik, ale jakoś osłona słupka bez 
tego trzyma się stabilnie.
Po zdjęciu osłony zobaczysz dziesiątki przewodów w wiązkach i w dwóch podłużnych 
wtykach, nie przerażaj się, musisz odnaleźć tylko 6 z nich.
880652895.002.png
W wiązce na podłodze, tej nie owiniętej izolacją znajdziesz przewody zasilające +12 
(czerwony, właściwie jeden z dwóch czerwonych), masę (gruby brązowy), a także przewody 
sterowania zamkiem (cienkie w kolorach brązowo biały ­ otwieranie i brązowo czerwony ­ 
zamykanie)
880652895.003.png
Początkowo szukałem przewodów sterowania w górnym prawym podłużnym wtyku 
(bo po jego odłączeniu zamek przestawał działać), ale zmarnowałem tylko czas, przewody o 
tych kolorach pełnią chyba inne funkcje, po prostu sterowanie nie działało i zbadałem masę 
właśnie w wiązce przy podłodze ­ to było to czego szukałem.
Do tych kabelków podłączysz przewody kierując się opisem z instrukcji zakupionego przez 
Ciebie sterownika.
Ja z braku możliwości nie lutowałem połączeń, tylko porządnie skręcałem przewody, 
a później dokładnie i szczelnie zaizolowałem.
Takie rozwiązanie nie jest profesjonalne, ani eleganckie, ale w moim Fiacie Uno przetrwało 
już 4 lata.
A tak to wygląda w trakcie pracy   Trochę przewodów do podłączenia, sama centralka 
do zamontowania i przydatny prosty miernik. W rzeczywistości jest to bardzo proste.
880652895.004.png
W górnym lewym wtyku znajdują się przewody kierunkowskazów (czarny z białym i czarny 
z zielonym)
Do nich też podłączysz się z dwoma przewodami zgodnie z opisem producenta Twojej nowej 
centralki zdalnego sterowania.
880652895.005.png
Teraz trzeba gdzieś zamontować centralkę i wszystko zmontować z powrotem.
Ja miejsce na centralkę znalazłem za podłużnymi wtykami, więc i Ty je tam znajdziesz. 
Odchylając trochę wykładzinę, a zobaczysz że jest tam trochę wolnego miejsca. Tak jakby 
w fabryce przewidzieli, że będziesz montował tam centralkę. Ach ten Opelœ 
880652895.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin