Chaos na farmie Murrmannow(1).doc

(118 KB) Pobierz
Chaos na farmie Murrmannow

Chaos na farmie Murrmannow

 

scenariusz do WFRP

 

Przygoda ta przeznaczona jest dla 4-6 graczy z raczej początkującymi bohaterami. Rozgrywa się na południu Imperium w okolicach Nuln. Kilka szczegółów tego scenariusza (jak na przykład zawartość krypty) została wymuszona realiami kampanii jaką wtedy prowadziłem. Możesz zmieniać te szczegóły do woli.

Jestem w pełni świadom że przygoda ta nie musi się spodobać wszystkim. Sam mam teraz mieszane uczucia w stosunku do niej.

Przygoda rozpoczyna się jak zwykle w głównej sali zajazdu gdzie BG odpoczywają po ostatnich wyczynach. Do nich to zbliża się dobrze ubrany człowiek. Na pierwszy rzut oka widać ze nie pochodzi on z miasta. Odziany jest w szerokoskrzydły kapelusz, długi szary nieprzemakalny płaszcz oraz parę bardzo solidnych butów. W rondo kapelusza wetknięte ma jaskrawo czerwone pióro. Pióro jak zresztą i cale ubranie tego człowieka jest przemoknięte bo pogoda od jakiegoś tygodnie w ogóle się nie zmienia, ciągle pada.

-Witajcie drodzy panowie - odzywa się w Staroświatowym - Nazywam się Franc Brucker. Zasłyszałem przypadkiem że szukacie jakiejś pracy i to bynajmniej nie jako poganiacze mułów ani dekarze. Prawda?

-Więc mam dla was ciekawą i trzeba przyznać niebezpieczna prace. Nie owijając w bawełnę. Trzeba będzie walczyć z mutantami Chaosu.

-Co wy na to?

-To wspaniale. Pozwolicie ze przysiądę się i pozwolę sobie postawić wam piwo. Przybyłem tu z fermy państwa

Murrmann. Znajduje się ona na pustkowiu w Hrabstwie Wissenlandu na zachód od Wissenburga u podnóży Gór

Szarych. Jest to niebezpieczna i dzika okolica. Ale są tam wspaniale warunki do prowadzenia hodowli bydła. Czym się w istocie zajmujemy. Ale od pewnego czasu grupy mutantów i zwierzoludzi poczęły atakować naszą farmę bez większego powodu. Co raz trudniej jest nam się bronić. Co atak ginie ktoś z naszych ludzi. Ostatnio zginął jeden z synów państwa Murrmann. Co pana skłoniło Wernera Murrmanna do wysłania mnie tutaj w poszukiwaniu pomocy dzielnych wojowników. A wiec waszym zadaniem będzie bronić naszej fermy przed Chaosem i dowiedzieć się dlaczego tak nagle zaczęliśmy być atakowani. Oferujemy 35 koron na głowę za trwale powstrzymanie najazdów. Co wy na to?

-Tak wiec tu jest po 5 koron przed robota. Jutro zobaczymy się na przystani i popłyniemy do Wissenlandu Górnym Reikiem. Do jutra.

 

Franc Brucker - woźnica

  

SZ

WW

US

S

WT

ZYW

I

A

ZR

CP

INT

OP

SW

OGŁ

3

35

33

3

3

8

40

1

29

29

29

39

29

29

 

Umiejętności: powożenie, jeździectwo, opieka nad zwierzętami, specjalna bron-palna, muzykalność-róg powozowy.

Przedmioty: róg powozowy, garłacz, bron ręczna, koszulka kolcza.

 

Następnego dnia BG zapewne udadzą się na wyznaczone miejsce i zastana tam Franca Bruckera w towarzystwie jakiegoś

starego Żołnierza. Franc rozpocznie:

-Witajcie przyjaciele. Oto jest Henryk Giluvitel były sięrżant kuszników - powie do BG, a do Henryka - a to panowie ...

- i tu przedstawi BG. Pan Henryk został wynajęty do tego samego celu co wy.

 

Henryk Giluvitel jest sięrżantem 17 Regimentu Pieszego stacjonującego w Pfeildorfie. Jest to starszy ok. 55-o letni człowiek,

posiwiały z krótko przyciętą brodą i w mundurze (krótka peleryna i krotki miecz o szerokim jelcu). Poczciwy ale zdecydowany

i bezskrupułowy w walce. Będzie miły dla BG chyba ze BG go obraza.

 

Henryk Giluvitel - były żołnierz, kapitan najemników

 

SZ

WW

US

S

WT

ZYW

I

A

ZR

CP

INT

OP

SW

OGŁ

4

40

50

3

4

9

45

2

38

39

29

39

30

35

 

Umiejętności: sekretny jezyk - bitewny, bijatyka, silny cios, ogłuszanie, bijatyka, mocna głowa, rozbrajanie, uniki, hazard.

Przedmioty: kolczuga, hełm, kusza (32,64,300;4;1), krotki miecz.

 

BG maja popłynąć w dużej łodzi rzecznej. Ma ona około 14 metrów długości i jest bardzo szeroka, ma jeden duży żagiel

(Sz-3, Wt-5, uszk- 50). Wewnątrz może podróżować 50 osób plus załoga. Podróż potrwa około czterech dni co jest

wynikiem około 90 kilometrowej przestrzeni dzielącej Nuln od Wissenlandu.

W czasię rozmowy do środka wejdzie około 20 pasażerów. Jednym z nich będzie Złodziej Kieszonkowiec z bandy Valantina

który w czasię podróży spróbuje okraść losowo wybranego BG oraz podróżnych.

 

Hans - złodziej kieszonkowy

 

SZ

WW

US

S

WT

ZYW

I

A

ZR

CP

INT

OP

SW

OGŁ

4

33

21

3

3

6

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin