ZGŁOSZENIE-KLUB CZYTAJĄCYCH PRZEDSZKOLI.doc

(19 KB) Pobierz
ZGŁOSZENIE

      ZGŁOSZENIE

do programu „Klub Czytających Przedszkoli”

 

 

1. Nazwa i numer przedszkola:...ODDZIAŁ    PRZEDSZKOLNY   PRZY  

 

ZESPOLE SZKÓŁ W RÓŻANKACH.

 

2. Adres:     kod  .66-415.  miejscowość   KŁODAWA..

 

   ulica ....DĘBOWA 3   RÓŻANKI.

 

3. Telefon

 

4.

 

5. Osoba odpowiedzialna w przedszkolu za program „ KLUB CZYTAJĄCYCH

     PRZEDSZKOLI” – Lider  Programu:

 

 

Tel  

(Imię i nazwisko, funkcja w przedszkolu)

 

6. Data rozpoczęcia programu.  .PAŹDZIERNIK 2006

 

7. Zasięg programu:

 

       a/ wszystkie grupy

       b/ wybrane grupy, jakie  GRUPA 3.4.5 LATKÓW

 

8. Sposób realizacji programu:

 

     Ile minut dziennie:    20 MINUT

 

A -   raz dziennie

B -   kilka razy dziennie (ile razy?).  .2 RAZY DZIENNIE

 

- O jakiej porze / porach dnia..    W RANKU - OK. GODZ 8.00    ORAZ W PORZE POOBIEDNIEJ - OK.12.30

 

- Inne informacje organizacyjne

 

W NAWIĄZANIU DO AKCJI „CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM” ROZPOCZYNAMY W TYM ROKU SZKOLNYM SPOTKANIA DZIECI Z GRUPY PRZEDSZKOLNEJ Z RODZICAMI, DZIADKAMI, STARSZYM RODZEŃSTWEM, KTÓRZY CZYTAĆ BĘDĄ DZIECIOM SWOJE ULUBIONE BAJKI, OPOWIADANIA, WIERSZE( WG HARMONOGRAMU SPOTKAŃ USTALONEGO NA SPOTKANIU Z RODZICAMI W STYCZNIU 2007)

 

9. Czy przedszkole już wcześniej prowadziło głośne czytanie dzieciom?

 

a/  tak.  

 

b/ Jeśli tak, to w jaki sposób:

regularnie, okazjonalnie, dla wszystkich klas, dla uczniów w świetlicy* -  prosimy o krótki opis

 

GŁOŚNE CZYTANIE PRZEPROWADZANE BYŁO W NASZYM ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM OKAZJONALNIE, A OD MOMENTU ZREZYGNOWANIA W PLACÓWCE Z CZASU LEŻAKOWANIA -OK. 2 LATA TEMU- PROWADZANE JEST REGULARNIE , W CZASIE ODPOCZYNKU DZIECI PO OBIEDZIE, KTÓRY TO ODPOCZYNEK MA CHARAKTER CZYNNY- ZABAWY WYCISZAJĄCE, DYDAKTYCZNE PRZY STOLICZKACH, W KĄCIKACH TEMATYCZNYCH. POPRZEDZANE JEST ONO GŁOŚNYM CZYTANIEM NAUCZYCIELA.

 

c/ Jakie efekty czytania dzieciom zaobserwowano

 

...DZIECI SĄ SPOKOJNIEJSZE, BARDZIEJ WYCISZONE, CHĘTNIE ODGRYWAJĄ SCENY Z USŁYSZANYCH TEKSTÓW , WZBOGACAJĄ SŁOWNICTWO, PRÓBUJĄ UAKTYWNIĆ SWOJE ZDOLNOŚCI LITERACKIE POPRZEZ NP.DOPOWIEDZENIE ZAKOŃCZENIA WYSŁUCHANEGO OPOWIADANIA, LUB ZILUSTROWANIA W FORMIE PLASTYCZNEJ TREŚCI CZYTANEGO TEKSTU.

 

 

10. Stopień zaangażowania rodziców w program czytania.

 

RODZICE POINFORMOWANI O CHĘCI PRZYSTĄPIENIA NASZEGO ODDZIAŁU  DO KLUBU ORAZ PO OBSERWOWANYCH EFEKTACH, JAKIE DAŁO DOTYCHCZASOWE CZYTANIE , ODNOSZĄ SIĘ DO PROJEKTU  Z APROBATĄ I WYRAŻAJĄ CHĘĆ POMOCY ZE SWOJEJ STRONY.

 

11. Czy przeprowadzono spotkania z rodzicami na temat potrzeby czytania

dzieciom w domach oraz wpływu mediów elektronicznych na rozwój dziecka?

Jeśli nie, kiedy takie spotkanie jest planowane?

 

ROZMOWY Z RODZICAMI NA W/W TEMAT PROWADZONE SĄ PRZY OKAZJI SPOTKAŃ ZORGANIZOWANYCH.- ZEBRAŃ , ORAZ ROZMÓW INDYWIDUALNYCH .  SPOTKANIE KTÓREGO GŁÓWNYM TEMATEM BĘDZIE POTRZEBA CZYTANIA DZIECIOM ZORGANIZOWANE ZOSTANIE WG HARMONOGRAMU SPOTKAŃ Z RODZICAMI NA ROK SZKOLNY 2006/07  W MIESIĄCU STYCZNIU 2007

 

 

 

 

...................................................                  .................................................

Podpis Dyrektora Przedszkola                                   Podpis Lidera Programu

 

 

 

Pieczątka  Przedszkola

 

 

 

3

Zgłoś jeśli naruszono regulamin