65_luty_2007.pdf

(15190 KB) Pobierz
809412179.091.png 809412179.102.png 809412179.113.png 809412179.124.png 809412179.001.png 809412179.012.png 809412179.023.png 809412179.034.png 809412179.044.png 809412179.048.png
SPIS TREŚCI
Zaczynamy!
Grzegorz Krajewski
Redaktor Naczelny
W Monte Carlo polał się szampan, w kraju rajdów-
ki szykowane są na Rajd Magurski, a ja pokuszę się
o pierwsze podsumowania.
W mistrzostwach świata nie zanosi się na
przełom. Choć za nami dopiero jeden rajd, w
dodatku asfaltowy, stawiam duże pieniądze na
Sebastiena Loeba. Mało to oryginale, ale cóż począć.
Nie widzę dla niego konkurencji. Kilkumiesięczna
absencja i boląca ręka nie zrobiły na mistrzu świata
najmniejszego wrażenia, a nowy C4 WRC nie dość, że
śliczny jak modelka z paryskiego wybiegu, to jeszcze
niezawodny jak szwajcarski zegarek. Marcusowi
Gronholmowi pozostaje życzyć emocjonującej walki
z Sordo o drugi stopień podium. Petter Solberg? Póki
co nie pomogła zmiana opon z Pirelli na Micheliny.
Pardon, na BF Goodrich.
Rozgrywki „juniorów” i „produkcyjnych” jeszcze
nie ruszyły, więc komentować można jedynie listę
zgłoszeń. W PCWRC wzrost (20 zgłoszeń), w Junior
WRC stagnacja (17 zgłoszeń). Zresztą rozgrywek
Junior World Rally Championship już nie ma. Zgubiła
się literka „W” (od world), zgubił się prestiż. Zostało
Junior RC, bez statusu mistrzostw świata (patrz:
str. 40). To chyba jednoznaczny sygnał (potwierdza-
jący to, co pisałem miesiąc temu), iż klasa Super 1600
coraz bardziej traci na znaczeniu. Potwierdza się to
zresztą i w kraju. Przygotowując zestawienie planów
naszej czołówki (patrz: str. 28), nie znaleźliśmy
nikogo, kto zadeklarował starty rajdówką S1600.
Nie zadeklarował ich między innymi zespół
Peugeota. Co gorsza, wiele wskazuje na to (patrz:
str. 7), że ta jakże zasłużona dla polskich rajdów
mark a w ycofa się z k rajowego motorspor tu
w ogóle. A to oznacza brak jakiegokolwiek marko-
wego pucharu! Będziemy mieć zatem mistrzostwa
Polski klasy N4 (tych aut na szczęście przybywa),
bo w pozostałych klasach stawka jest zwykle
skromna i dość przypadkowa. Ręce same składają
się do oklasków dla włodarzy PZM za „zadbanie”
o następcę stawki pucharowych „206-tek”.
Związek nie popisał się też przy układaniu
kalendarza mistrzostw Polski (patrz: str. 6). Mamy
osiem rund, z czego aż pięć w jednym kwartale.
Gonitwa na zapalenie płuc co dwa tygodnie,
a potem mizeria k ilk umiesięcznych pr zer w.
Doskonale wiem, że ustalanie terminarza to nie
bułka z masłem, ale nie wierzę, aby nie dało się
tego poukładać sensowniej. Ostatnia runda RSMP
2007 zostanie rozegrana w lecie! To się kwaliikuje
pod Trybunał Stanu!
Tekst uciekł mi w pesymizm, a przecież nie
jest tak źle. Rośnie klasa N4, debiutuje Super
2000. Wszystko wskazuje na to, iż zobaczymy
w a k c j i t r z y c a c k a s p o d z n a k u S 2 0 0 0 . Z a
kierownicami Lubiak, Czopik i Sołowow. Co na
to Leszek?
Ja za każdego z nich trzymam kciuki, ale naj-
bardziej za Rajd Polski. Weszliśmy do NATO, Unii
Europejskiej, do szczęście brakuje nam tylko
Rajdowych Mistrzostw Świata.
34
Kalendarium 2007
Rajdowe (i nie tylko) kalendarium w formie plakatu.
50
Rajdówki z „demoludów”
Tatra, Skoda, Polonez i wiele innych, czyli samochody
zza żelaznej kurtyny na oesach mistrzostw świata.
ROZMAITOŚCI
6
Z kraju... Zmiany w regulaminie RSMP.
Mistrzem Polski będzie mógł zostać obcokrajowiec.
36
Rozmowa: Jakub Wysocki
Przygodę z motorsportem rozpoczął 14 lat temu.
W tym roku debiutuje w mistrzostwach Polski w klasie N4.
54
Gorące 200-konne Minimum 200 KM,
benzynowy silnik, napęd na przód, nadwozie typu hatchback,
nie większe niż kompaktowe. Oto jakie kryteria ustaliliśmy
dla zestawienia najmocniejszych aut klasy GTI.
12
... i ze świata
Czy Marcus Gronholm już za rok zakończy karierę?
38
Rozmowa: Szymon Lewandowski
Zeszłoroczny zwycięzca Pucharu Polski Automobilklubów
i Klubów opowiada o swoich startach.
IMPREZY
VARIA
40
Co nowego w mistrzostwach świata?
Nowe zespoły, nowe SupeRally i nowe zakazy.
58
Rajd Magurski
Harmonogramy, mapki, zdjęcia najciekawszych zakrętów.
42
Sylwetki: Andreas Mikkelsen
Młody Norweg ma wszystko, co potrzebne, by odnieść sukces.
Rajdowe korzenie, talent i duże pieniądze.
62
Rajdowa krzyżówka z nagrodami!
Znasz się na rajdach? Odpowiedz na 67 pytań.
63
Regionalny Przegląd irm
44
Rajd do Nowej Zelandii
Wyjazd na Rajd Finlandii czy Niemiec to dziś żadna sztuka.
Ale Antypody, Nowa Zelandia – to jest coś!
64
Giełda sprzętu rajdowego
66
Strefa Zgniotu
45
Czopik odpowiada „Czy konieczne jest w opisie
podawanie odległości miedzy zakrętami?”
16
Rajd Monte Carlo
Citroen miażdży rywali.
Wydanie 65 [luty]
26 stycznia 2006
46
Sylwetki: Tomasz Chmiel Już prawie ćwierć wieku
startuje w rajdach jako pilot. Wziął udział w ponad stu rajdach.
Redakcja: ul. Kochanowskiego 16/13, 40-035 Katowice,
tel./fax (032) 251-70-86
Internet: www.wrc.net.pl
Redaktor Naczelny:
Grzegorz Krajewski, e-mail: krajewski@wrc.net.pl
Zespół: Renata Niezbecka, Łukasz Kański-Chmielewski,
Kuba Kozal, Jarema Szandar
Współpraca: Grzegorz Chmielewski, Jan Chmielewski, Tomasz
Czopik, Martin Holmes, Dominik Kalamus, Marcin Kaliszka,
Grzegorz Kozera, Jędrzej Łukowski, Jacek Mazur, Michał
Niezbecki, Łukasz Szewczyk, Jarosław Zagórny
Biuro Reklamy: www.reklama.wrc.net.pl
Prenumerata: www.prenumerata.wrc.net.pl
Realizacja edytorska:
Agencja Reklamowa Jarema Szandar, www.as.net.pl
Korekta: Anna Kania
Druk: Poligraia S.A. Wydawca: WRC Sp. z o.o.
Zdjęcie główne na okładce: Citroen
SAMOCHODY
22
Rajd Dakar Stephane Peterhansel zwycięża,
nie zaliczając ani jednego oesowego triumfu.
Hołek po raz kolejny na tarczy.
48
A-grupowy VW Golf GTI
Nie znajdziecie w Pucharze PZM samochodu z ciekawszą historią.
Jeździł nim nawet Kenneth Eriksson!
ŚWIAT RAJDÓW
28
Przed sezonem Plany krajowej czołówki
na nadchodzący sezon. Coraz więcej N4, Super 1600 umiera.
UWAGA !!!
66 numer WRC
ukaże się w piątek 23 lutego
30
Rozmowa: Maciej Szczepaniak „Nie lubię rutyny.”
Redakcja nie odpowiada za treść zamieszczonych ogłoszeń i reklam
809412179.049.png 809412179.050.png 809412179.051.png 809412179.052.png 809412179.053.png 809412179.054.png 809412179.055.png 809412179.056.png 809412179.057.png 809412179.058.png 809412179.059.png 809412179.060.png 809412179.061.png 809412179.062.png 809412179.063.png 809412179.064.png 809412179.065.png 809412179.066.png
 
809412179.067.png 809412179.068.png 809412179.069.png 809412179.070.png 809412179.071.png 809412179.072.png
ROZMAITOŚCI
Rajdowe kalendarze
zatwierdzone
Ostateczne
wersje
PZM zatwierdził ostateczną
wersję kalendarza Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw
Polsk i oraz Pucharu PZM.
N i e w i e l e róż n i s i ę o n o d
proponowanego w grudniu.
Ustalono dokładny termin
Rajdu Kaszubskiego, a Puchar
PZM wzbogacił się o jedną
rundę – w listopadzie zostanie
rozegrany Rajd Tyski. Rajd
Agapit odbędzie się tydzień
wcześniej, niż pier wotnie
zakładano.
Czy wiesz...
Jak powstaje kalendarz
RSMP i PPZM ?
Terminarz imprez rajdo-
wych w Polsce ustala Główna
Komisja Sportu Samocho-
dowego, a zatwierdza go
Zarząd Główny PZM. Punk-
tem wyjścia są propozycje
nadsyłane przez organizato-
rów poszczególnych rajdów.
Ostateczną wersję kalendarza
ustala się, biorąc pod uwagę
wspomniane propoz ycje,
ale i terminy zagranicznych
imprez, w których startują
Polacy. To dlatego żadna
runda RSMP nie pokrywa
się z rundami mistrzostw
świata (będą tam startowali
Leszek Kuzaj i Michał Koś-
ciuszko) oraz mistrzostw
Europy (Michał Sołowow,
To m a s z C zo p i k ) . Z k o l e i
rundy Pucharu PZM nigdy
nie pokrywają się z rundami
RSMP, o ile nie są to te same
rajdy. Ułożenie całości to
niezła łamigłówka.
Rok temu warunki
na trasie były iście zimowe.
Rajd Magurski
Na wypadek braku zimy
(kk)
Rekordowo ciepła zima
sprawia kłopoty organizato-
rom Rajdu Magurskiego. Na
początku stycznia wysoko w
górach leżał śnieg, ale wkrótce
na drogach zaczął spod niego
wychodzić asfalt i szuter. W
regulaminie RSMP jest zaś
zapis, który ogranicza dłu-
gość szutrowych łączników do
maksimum 10 proc. całej trasy.
Bez pokrywy śnieżnej oesy
„Magurskiego” nie spełniały
by tego wymogu. Aby nie uza-
leżniać rozegrania zawodów
od aury, organizatorzy zmo-
dyfikowali trasę. Nie będzie
najdłuższego planowanego
oesu ( Łemkowska Watra ), który
w znacznej mierze biegł po
szutrze (zimą zwykle schowa-
nym pod śniegiem). Możliwa
jest także zmiana OS Leszczyny
– jeśli w dniu rajdu zabraknie
śniegu, próba pobiegnie przez
miejscowość Nowica.
Rajd rozpocznie się wcześ-
niej, niż pierwotnie planowano.
Piątkowy star t na r ynku w
Gorlicach prz yśpieszono o
dwie godziny. Później zawod-
nicy pokonają sześć odcinków
specjalnych. Sobota to kolejne
sześć oesów. W tym dniu po
zawodnikach rywalizujących
w mistrzostwach Polski ruszy
stawka Pucharu PZM.
Nowością jest park serwi-
sowy w Klimkówce (a nie w
Uściu Gorlickim, jak rok temu).
Serwisy rozłożą się w malow-
niczym miejscu nad brzegiem
Jeziora Klimkowskiego.
Ziemia Gorlicka, na której
rozgr ywane są zawody, to
region mało znany, choć tury-
stycznie atrakcyjny. To ziemia
wielu kultur – m.in. łemkow-
skiej i żydowskiej. W okolicach
odcinków specjalnych można
natk nąć się na drewniane
kościoły i cerkwie. W okolicy
jest przeszło sto historycznych
cmentarzy z czasu I Wojny
Światowej. Gorlice to także
kolebka przemysłu naftowego
– właśnie tu zapalono pierwszą
na świecie latarnię naftową.
Pełną zapowiedź R ajdu
Magurskiego drukujemy na
stronie 58.
Nowe regulaminy RSMP i PPZM
Zmiany drobne, ale istotne
PZM opublikował nowe
regulaminy Rajdowych Sa-
mochodowych Mistrzostw
Polski i Pucharu PZM. W obu
dokumentach dokonano
kilku zmian w stosunku do
ubiegłego roku. Od sezonu
2007 RSMP są mistrzostwami
otwartymi, a więc mogą w
nich brać udział kierowcy
z zagranicy. Teoretycznie
zatem mistrzem Polski może
zostać na przykład Czech
lub Niemiec. Kolejna zmiana
dotyczy klasyikacji rocznej
– będą w niej uwzględniani
tylko ci k ierowc y, którz y
zostali sk lasyfikowani w
minimum dwóch rajdach,
a nie w jednym, jak to było
do tej pory. Długość poje-
dynczego oesu nie może
przekrocz yć 30 km, cz yli
długie próby z Rajdu Polski
to już przeszłość. Została
także określona maksymalna
głośność układu wydecho-
wego na 98 dB. Doceniono
rolę Internetu – po raz pierw-
szy wskazano, iż regulamin
uzupełniający rajdu musi się
znaleźć na stronie www or-
ganizatora nie później niż na
30 dni przed terminem rajdu.
Ważną nowością dotyczącą
bezpieczeństwa jest usta-
nowienie jednego numeru
alarmowego (601 100 777)
dla wszystkich rajdów.
Kilk a now ych zapisów
wywołało protesty wśród
zawodników. Nie spodobało
się podwyższenie o ok. 20
proc. wpisowego na rajdy
RSMP. Przykładowo dla załóg
klasy N4 (z reklamą organi-
zatora) wynosi ono teraz nie
2000 zł, a 2400 zł. Emocje
Rajdowe Samochodowe
Mistrzostwa Polski 2007
Magurski (2-3 lutego)
Elmot (28-29 kwietnia)
Polski (8-10 czerwca)
Subaru (12-14 lipca)
Kaszub (27-29 lipca)
Rzeszowski (9-11 sierpnia)
Nikon (7-8 września)
Warszawski (21-23 września)
budzi też punkt mówiący o
ubezpieczeniach – od tego
roku szkody spowodowane
przez zidentyikowane zało-
gi są pokrywane z ich polisy.
- To niezgodne z przepisami
ogólnymi FIA, które mówią,
że odpowiedzialność ponosi
organizator i to z jego polisy
powinny być pokrywane szko-
dy – argumentuje Michał
R a n i k , p i l o t B a r t ł o m i e j a
Grzybka. Marek Oziębło z
PZM tłumacz y tę zmianę
przepisami obowiązującymi
w Polsce: – Firm ubezpiecze-
niowych nie interesują przepisy
sportowe i zawsze pieniądze
są ściągane z polisy sprawcy,
jeśli tylko jest znany. Niestety
regulacje FIA nie uwzględnia-
ją naszego prawodawstwa.
Dodatkowym argumentem
są koszty. Organizator może
wykupić polisę, która pokryje
wszystkie ewentualne szko-
dy, ale wówczas będzie ona
kosztować 80 tys. zł, a nie 5
tys. zł, jak te wykupywane
obecnie.
Nowością w regulaminie
Pucharu PZM jest podniesie-
nie wymagań dotyczących
wyposażenia bezpieczeń-
s t w a . H o m o l o g a c j a F I A
Standard 1986 przestaje
obowiązywać. Normą jest
teraz Standard 8856-2000.
D l a w i e l u z a w o d n i k ó w
oz n a c z a to k o n i e c z n o ś ć
wymiany kombinezonów.
- Tę zmianę zapowiadaliśmy
od lat – tłumaczy Oziębło.
- Dopuszczamy normę sprzed
6-7 lat, ale nie możemy już
godzić się na tę sprzed 20
lat.
Rajdowy Samochodowy
Puchar PZM 2007
Magurski
(2-3 lutego)
Mazowiecki
(31 marca - 1 kwietnia)
Festiwalowy (4-5 maja)
Agapit (18-19 maja)
Świdnicki-Etoll (22-23 czerwca)
Subaru (13-14 lipca)
Rzeszowski (10-11 sierpnia)
Krakowski (24-25 sierpnia)
Wisły (14-15 września)
Dolnośląski (5-6 października)
Śnieżki (19-20 października)
Tyski
(9-10 listopada)
Kolorem oznaczono rundy Pucharu
PZM połączone z rundami RSMP.
(kk)
Sołowow wśród najlepszych
Czytelnicy kieleckiego „Echa Dnia” uznali
Michała Sołowowa za trzeciego najpopularniej-
szego sportowca regionu świętokrzyskiego w
2006 roku. Zdobył on ponad 76 tys. punktów.
Zwyciężył Paweł Golański, piłkarz Kolportera
Korony Kielce i obrońca reprezentacji Polski.
W czasie uroczystości wręczenia nagrody
rajdowy wicemistrz Polski zaprosił na scenę
swojego pilota Maćka Barana. - Rajdy to sport
zespołowy. Co prawda ja kieruję, a Maciek dyktu-
je, ale jak wypadamy z trasy, to robimy to razem
śmiał się kierowca Cersanit Rally Team.
Przy okazji Sołowow potwierdził, że w tym
sezonie przesiądzie się do rajdówki Super
2000: - Mamy szansę pojechać fabrycznym
s a m o c h o d e m w p ro f e s j o n a l ny m t e a m i e.
Zarówno w Polsce, jak i w Europie. Będzie to
prawdziwy awans.
Plebiscyty
(kk)
(łkch)
809412179.073.png 809412179.074.png 809412179.075.png 809412179.076.png 809412179.077.png 809412179.078.png
 
ROZMAITOŚCI
Wciąż brak decyzji
Co dalej z Peugeotem?
Lampy
Firma Jacky Auto Sport wprowadziła do oferty nowy
design tylnych lamp. Zastosowana w nich technologia ledowa
sprawi, że nasze auto nie pozostanie niezauważone. Lampy
charakteryzują się wysoką jakością i atrakcyjną ceną, już od
562,25 zł za komplet.
Informacje: Jacky Auto Sport tel. 71/372-64-75, www.jacky.pl
Wskaźnik Smoke
Kolejną nowością w ofercie Jacky Auto Sport jest wielofunkcyjny
wskaźnik z serii „Smoke”. W czytelny sposób informuje on kierowcę
o kilku istotnych parametrach pracy silnika: obrotach, ciśnieniu
doładowania, ciśnieniu oleju oraz temperaturze oleju i wody. Posiada
również kontrolki ładowania akumulatora. Obrotomierz wyposażony
jest dodatkowo w tzw. shift light, który informuje kierowcę o konieczności
zmiany biegu na wyższy. Atrakcyjną cenę połączoną z wysoką jakością doceniło wielu
użytkowników. Informacje: Jacky Auto Sport , tel. 71/372 64 75, www.jacky.pl
D o c h w i l i z a m y k a n i a
aktualnego wydania „WRC”
spółka Peugeot Polska nie
ogłosiła programu sporto-
wej działalności na sezon
2007. Wobec utrzymującej się
zapaści na krajowym rynku
samochodowym nie jest wy-
kluczone całkowite wycofanie
się ze sportu - począwszy od
Rajdu Młodych Peugeot, przez
Rajdowy Puchar Peugeota 206,
po starty najlepszych załóg w
samochodach S1600.
Rola tych ostatnich kurczy
się w obliczu rozwoju kategorii
S2000, a model 206, choć
jeszcze w sprzedaży, systema-
tycznie ustępuje miejsca na
rynku nowemu 207. Wreszcie
i centrala we Francji syste-
matycznie zmniejsza swoje
zaangażowanie w rajdy. Choć
zbudowano nowego Peugeo-
ta 207 S2000, to priorytetem
stały się obecnie w yścigi.
- Rozważamy wszystkie argu-
menty i w odpowiednim czasie
podejmiemy decyzję – tyle tylko
mógł w drugiej połowie stycz-
nia powiedzieć „WRC” Andrzej
Nosiński, sekretarz generalny
Peugeot Polska.
Nowy katalog
Firma EBC Polska wydała nowy katalog doboru tarcz, klocków, szczęk oraz
bębnów hamulcowych, będących w ofercie EBC Brakes. Katalog zawiera
dużo nowych pozycji asortymentowych, nie będących do tej pory w ofercie.
Znajdziemy w nim również listę doboru nowych tarcz EBC ULTIMAX. Katalog
można pobrać w formie elektronicznej ze strony www.ebcbrakes.pl
Informacje: EBC Polska tel. 12/265-02-35
(gch)
P.T.M. - zmiana adresu
Od 1 stycznia irma P.T.M., wyłączny importer zawieszeń
OHLINS (do m.in. Mitsubishi, Subaru, Citroena, Forda) oraz
przewodów hamulcowych i paliwowych GOODRIDGE, zmieniła
siedzibę. Teraz szukajcie jej w Nieporęcie koło Warszawy, przy ul. Warsztatowej 2.
tel. 22/487-81-90/91, fax. 22/793-81-49
Czy sezon 2006 był ostatnim
dla Rajdowego Pucharu Peugeota 206?
Informacje dostarczone przez producentów i dystrybutorów sprzętu
809412179.079.png 809412179.080.png 809412179.081.png 809412179.082.png 809412179.083.png 809412179.084.png 809412179.085.png 809412179.086.png 809412179.087.png 809412179.088.png 809412179.089.png 809412179.090.png 809412179.092.png 809412179.093.png 809412179.094.png 809412179.095.png 809412179.096.png 809412179.097.png 809412179.098.png 809412179.099.png 809412179.100.png 809412179.101.png 809412179.103.png 809412179.104.png 809412179.105.png 809412179.106.png 809412179.107.png 809412179.108.png 809412179.109.png 809412179.110.png 809412179.111.png 809412179.112.png 809412179.114.png 809412179.115.png 809412179.116.png 809412179.117.png 809412179.118.png 809412179.119.png 809412179.120.png 809412179.121.png 809412179.122.png 809412179.123.png 809412179.125.png 809412179.126.png 809412179.127.png 809412179.128.png 809412179.129.png 809412179.130.png 809412179.131.png 809412179.132.png 809412179.133.png 809412179.134.png 809412179.002.png 809412179.003.png 809412179.004.png 809412179.005.png 809412179.006.png 809412179.007.png 809412179.008.png 809412179.009.png 809412179.010.png 809412179.011.png 809412179.013.png 809412179.014.png 809412179.015.png 809412179.016.png 809412179.017.png 809412179.018.png 809412179.019.png 809412179.020.png 809412179.021.png 809412179.022.png 809412179.024.png 809412179.025.png 809412179.026.png 809412179.027.png 809412179.028.png 809412179.029.png 809412179.030.png 809412179.031.png 809412179.032.png 809412179.033.png 809412179.035.png 809412179.036.png 809412179.037.png
 
ROZMAITOŚCI
Nieoczekiwane zmiany
Leszek Kuzaj / Jarek Baran
spełnia moje w ymagania.
Niebagatelne znaczenie ma
fakt, że Jarek doskonale zna
język angielski. Kuzi dodał,
że właśnie ten ostatni waru-
nek dyskwalifikował wielu
pilotów, którzy zgłaszali się
do niego z propozycjami
współpracy. - Dla mnie będzie
to kolejne, bardzo motywu-
jące wyzwanie – stwierdził
Baran. - Cieszę się, że program
star tów obejmuje mistrzo-
st wa świata. Dzięk i temu
nadal będę mógł jeździć za
granicą.
Obaj rajdowcy zaczynali
swoje kariery w połowie lat
80. od udziału w KJS-ach.
Mają za sobą wiele wspól-
nych startów. Ostatni raz
jechali Toyotą Corollą WRC w
Rajdzie Janner w 2004 roku.
Do momentu zamykania
aktualnego wydania „WRC”
n i e z n a l i ś m y n a z w i s k a
n o w e g o p i l o t a M i c h a ł a
Kościuszki.
Tuż po Nowym Roku rajdo-
wą scenę obiega wiadomość
o rozstaniu Michała Koś-
ciuszki z Jarkiem Baranem.
Powody nie zostały podane,
ale nieoficjalnie mówi się
o nieporozumieniach we-
wnątrz zespołu. Kilkanaście
dni później Subaru Poland
Rally Team poinformował, że
Jarek zostanie pilotem Lesz-
ka Kuzaja, który po odejściu
Maćka Szczepaniaka miał
na prawym fotelu wakat.
– Gdy dowiedziałem się, że
Jarek zakończył współpracę z
Michałem, zaproponowałem
mu wspólne testy. Wypadły
pomyślnie i postanowiliśmy
w tym sezonie jeździć razem.
Zarówno w mistrzostwach
Polski, jak i w PCWRC – po-
informował Kuzaj. - Cenię
bardzo wysokie umiejętności
i profesjonalizm, które Jarek
reprezentuje. Mogę mu ab-
solutnie ufać, czuję się przy
nim bezpiecznie, a jego spo-
sób dyktowania całkowicie
Mariusz Pudzianowski kontra N-grupowy Lancer.
To była jedna z atrakcji WOŚP w Tychach.
Rajdowe Orkiestry
Oj, się działo!
i Wrocławiu zorganizowano
specjalne KJS-y. W Cieszynie
licytowano rajdowe przejażdż-
ki po mini-oesie wytyczonym
w centrum miasta. Chętnych
wozili m.in. Marcin Pasecki,
Sebastian Żabińsk i i Maja
Suknarowska. Zebrali oni w
sumie 1200 zł. Podobnie było
w Olsztynie. Za przejażdżki
ze Zbyszkiem Staniszewskim,
Tomaszem Trembickim, Boh-
danem Ludwiczakiem i innymi
kierowcami chętni zapłacili w
sumie 4 tys. zł. Na warszawskim
Bemowie tradycyjnie zagrała
M o t o o r k i e s t r a . R a j d o wc y
(m.in. Maciej Oleksowicz, Pa-
weł Przybylski, Filip Nivette)
oraz rallycrossowc y wozili
zwycięzców licytacji. Dochód?
Przeszło 33 tys. zł. Nie mogło
wreszcie zabraknąć imprezy
„R ajdowc y dzieciom”. Pod
łódzką Manufakturą pokazali
się m.in. Leszek Kuzaj, Seba-
stian Frycz, Zbigniew Gabryś,
M arcin Tursk i oraz R adek
Typa. Tu zebrano najwięcej,
bo aż 37 tys. zł. Za rok wszyscy
znów zagrają dla Jurka i jego
Orkiestry.
Jak co roku, do Wielkiej Orkie-
stry Świątecznej Pomocy Jurka
Owsiaka aktywnie włączyli się
rajdowcy. Już na tydzień przed
Finałem rozegrali na tyskim
lodowisku mecz hokejowy z
reprezentacją artystów. Rajdow-
cy przegrali, ale zabawy było
co niemiara. Na konto WOŚP
wpłynęło 22 tys. zł.
W dniu Finału odbyło się
wiele innych imprez. W Cheł-
mie, Tarnowie, Dobczycach
(łkch)
Będzie się działo...
Mistrzostwa świata
Rajd Szwecji, 8-11 lutego, www.swedishrally.com
Rajd Norwegii, 16-18 lutego, www.rallynorway.com
(kk)
Mistrzostwa Polski
Rajd Magurski, 2-3 lutego, www.rajdmagurski.pl
30 lat minęło
Auto Klub Dziennikarzy Polskich
Auto Klub Dziennikarzy
Polskich powstał w 1976 r.
i od razu skoncentrował
działalność na sporcie samo-
chodowym. Sztandarową
imprezą stały się Między-
narodowe Samochodowe
Sympozja Turystyczno-Spor-
towe Dziennik arz y, cz yli
rajdy z udziałem załóg m.in.
z Bułgarii, Czechosłowa-
cji, Francji, Węgier, ZSRR.
Pierwszy taki rajd w 1976 r.
w ygrała załoga tygodnik a
„Sportowiec” Jan Okulicz /
Jerzy Iwaszkiewicz. W 1992
r. zaczęto rozgrywać mistrzo-
s t wa Po l s k i d z i e n n i k a r z y,
złożone z czterech rund. Re-
prezentanci AKDP startowali
także w rajdowych, wyścigo-
wych i górskich mistrzostwach
Polski (Andrzej Dąbrowski,
Wiesław Jezierski, Jacek Ju-
recki, Wiesław Mrówczyński,
Jacek Pieśniewski, Tadeusz
Późniak). Barwy AKDP repre-
zentował w ostatnim roku
Jan Chmielewski, zdobywca
Pucharu PZM.
Niedawno stowarzysze-
nie AKDP podsumowało
trz ydziestoletni dorobek
i w ybrało nowe władze.
Prezesem ponownie został
r e d . A l e k s a n d e r Ż y z n y.
- 3 1 . r o k n a s z e j d z i a ł a l -
n o ś c i t e ż b ę d z i e m i e ć
sportowe akcenty. Rozegra-
my 4 rundy mistrzostw Polski
dziennikarzy (Poznań, War-
szawa, Dębica, Rajd Żubrów).
Sport samochodowy będzie-
my również wspierać poprzez
obejmowanie patronatów
medialnych nad wybranymi
imprezami (Rajd Magurski,
Krakowski, Rzeszowski, Mazo-
wiecki, Żubrów) – deklaruje
szef AKDP.
Puchar PZM
Rajd Magurski, 2-3 lutego, www.rajdmagurski.pl
Mistrzostwa Czech
Mogul Šumava Rally Klatovy, 1-3 lutego
www.mogul-sumava-rallye.cz
Rajdy amatorskie
Kalendarium KJS i nie tylko
10 lutego, sobota
Sobota . AK Orski, www.orski.w.pl, uwagi: Rajdowe Samochodowe
Mistrzostwa Okręgu (dla zawodników z licencją)
Kielce. AK Kielce. www.automobilklub.kielce.pl, uwagi: Super OES
Czeladź. AK Zamkowy, www.akzamkowy.org, uwagi: RallySprint
11 lutego, niedziela
Wyrazów . AK Częstochowski, tel. 34/365 31 65
17 lutego, sobota
Wyrazów . AK Częstochowski, tel. 34/365 31 65
18 lutego, niedziela
Tychy . AK Ziemi Tyskiej, www.azt.tychy.pl
24 lutego, sobota
Sobota . AK Orski, www.orski.w.pl
25 lutego, niedziela
Bircza . ASK Przemyśl, tel. 16/670 72 21
Czechowice-Dziedzice .
AK Śląski, www.auto-slaski.katowice.pl,
Starachowice . AK Kielecki, www.automobilklub.kielce.pl
(rd)
W rajdach organizowa-
nych przez AKDP brały
udział m.in. załogi repre-
zentujące redakcję „WRC”.
Szczegóły imprez dostępne u organizatorów. Prosimy o nadsyłanie
terminarzy kolejnych KJS na adres kozal@wrc.net.pl
Na marcowe i kwietniowe terminy czekamy do 12 lutego.
fot. Jan Chmielewski
809412179.038.png 809412179.039.png 809412179.040.png 809412179.041.png 809412179.042.png 809412179.043.png 809412179.045.png 809412179.046.png 809412179.047.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin