Gwiazdy na ziemi - Taare Zameen Par CD2.txt

(25 KB) Pobierz
00:00:00:www.napiprojekt.pl - nowa jako�� napis�w.|Napisy zosta�y specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.
00:00:10:Hej, gdzie tw�j przyjaciel?
00:00:13:Nie wiem, prosz� pana. By� tu przed|chwil� i nagle gdzie� pobieg�.
00:00:17:Pewnie dostrzeg� pewnego|nudnego nauczyciela sztuki.
00:00:21:Nie, o tej porze raczej|poszed� do jadalni.
00:00:27:Jak si� nazywasz, przyjacielu?
00:00:28:Rajan Damodaran, prosz� pana.
00:00:30:Rajan, powiedz mi co�...|Co jest z Ishaanem?
00:00:35:Ma jakie� k�opoty?
00:00:36:Ca�y czas wygl�da na przera�onego.
00:00:38:On chce wr�ci� do domu.|- Ale czemu?
00:00:41:Jest tutaj nowy.|- Doszed� w �rodku semestru?
00:00:44:I ma pewien problem. Jak|bardzo by si� nie stara�...
00:00:47:wci�� nie potrafi poprawnie czyta�|ani pisa�. Ci�gle jest karany.
00:00:51:Ca�e zeszyty ma czerwone od|uwag nauczycieli. Co robi�?
00:03:14:Pobaw si� tutaj, a ja|zaraz wr�c�, dobrze?
00:03:48:Kroi�e� cebul�, czy co?
00:03:56:Cz�owiek potrafi by�|gorszy od zwierz�cia.
00:03:58:Dobrze o tym wiem.
00:03:59:I w dodatku �lepy.
00:04:01:Oddalony od wewn�trznego pi�kna.
00:04:04:Z kim toczy�e� walk�?
00:04:08:Ze sob�.
00:04:10:Tak d�ugo spogl�dam na siebie w lustrze.
00:04:13:Chcesz w nim zobaczy� kogo� innego?
00:04:15:Po co to wiecznie roztrz�sa�?
00:04:17:Masz przecie� mi�� twarz.
00:04:19:Jabeen, on jest w niebezpiecze�stwie.
00:04:24:Kto?
00:04:28:Kto jest w niebezpiecze�stwie?
00:04:31:Pewien ch�opiec w szkole, w kt�rej ucz�.
00:04:34:Ma jakie� 8-9 lat.
00:04:38:Nie chce niczego robi�, m�wi�.|Nieustannie wygl�da na przestraszonego.
00:04:43:Jego oczy zdaj� si�... wo�a� o ratunek.
00:04:50:Boj� si�, �e to si� pog��bia.
00:05:00:Chod�my, czas na zaj�cia.
00:05:03:No to idziemy.
00:05:06:Chod�, �agielek. Pami�tasz,|kiedy jest przedstawienie?
00:05:09:Za dwa dni.
00:05:12:Bardzo dobrze. Chod�my.
00:05:43:/Przyjrzyj si� im, niczym|/�wie�e krople rosy
00:05:49:/Przytulone do li�ci
00:05:56:/Dary niebios
00:06:02:/Rozci�gaj�c si�, obracaj�c,|/slizgaj�c i przesuwaj�c
00:06:08:/Iskrz� �miechem niczym delikatne per�y
00:06:15:/Nie stra�my tych gwiazd na ziemi
00:06:23:/Jak s�o�ce w zimowy dzie�
00:06:29:/Obmywa z�otem podw�rze
00:06:36:/Tak oni wyp�dzaj� mrok z naszych serc
00:06:42:/I rozgrzewaj� nas do szpiku ko�ci
00:06:55:/Nie stra�my tych gwiazd na ziemi
00:07:28:/Jak sen z�apany za powiekami
00:07:31:/W�r�d wielu innych s�odkich marze�
00:07:35:/W takim �nie rodz� si� anio�y...
00:07:41:/Niczym kolorowe fontanny
00:07:44:/Niczym motyle w�r�d kwiecia
00:07:47:/Niczym bezinteresowna mi�o��...
00:07:53:/Nap�ywaj� falami nadziei
00:07:59:/S� zaraniem sn�w
00:08:03:/I nieustannym zachwytem...
00:08:12:/Nie stra�my tych gwiazd na ziemi
00:09:04:/Na oci�a�ej mrokiem piersi nocy
00:09:07:/Siedz� niczym p�omie�|/rozpraszaj�cy ciemno��
00:09:11:/Wype�niaj�c powietrze aromatem sadu
00:09:17:/Niczym kalejdoskop niezliczonych barw
00:09:20:/Niczym kwiaty wyci�gaj�ce si� ku s�o�cu
00:09:23:/Niczym tony fletu w le�nej g�uszy
00:09:29:/S� powiewem orze�wiaj�cego powietrza
00:09:35:/Rytmem i muzyk� �ycia...
00:09:48:/Nie stra�my tych gwiazd na ziemi
00:10:02:/Niczym s�siedzkie stosunki
00:10:08:/Niczym p�ki gotowe do rozkwitu
00:10:15:/Niczym podmuch wiatru|/zapl�tany w Twojej d�oni
00:10:21:/S� dobrodziejstwem|/dla nas, doros�ych...
00:10:34:/Nie stra�my tych gwiazd na ziemi
00:10:59:S�ucham?
00:11:00:Nazywam si� Ram Shankar Nikumbh.
00:11:03:Ucz� w szkole Nowej Ery.
00:11:07:Prosz� wej��.
00:11:11:Czy to s� jego ksi��ki z 3 klasy?|- Tak.
00:11:25:Kto to zrobi�?
00:11:26:To malowa� Ishaan.
00:11:28:Ishaan? To on maluje?
00:11:31:Tak, uwielbia.
00:11:33:/Czasem do�wiadczeni ponad sw�j wiek
00:11:36:/Inni jak beztroski potok
00:11:39:/Lub mnogo�� niewinnych pyta�...
00:11:46:/Jak �miech rozbija cisz�
00:11:49:/A u�miech roz�wietla twarze
00:11:52:/S� niczym boskie �wiate�ko
00:11:55:/Kt�re opromienia wybranych...
00:11:59:/Niczym ta�cz�cy na jeziorze ksi�yc
00:12:02:/Niczym troskliwe rami� po�r�d t�umu
00:12:05:/Niczym bulgocz�cy strumie�,|/spieniony i rozchichotany
00:12:11:/Niczym s�odki czas|/popo�udniowej drzemki
00:12:15:/Niczym przyjemno�� ciep�ego dotyku
00:12:18:/Niczym radosne nuty|/rozbrzmiewaj�ce w Twoich uszach
00:12:20:/Niczym delikatna mgie�ka deszczu...
00:13:11:Czy mog� prosi� o wod�?
00:13:37:Czemu go tam odes�ali�cie?
00:13:40:Dlaczego?
00:13:43:Nie by�o innego wyj�cia.
00:13:45:W zesz�ym roku obla� 3 klas�.
00:13:46:Da pan wiar�? W trzeciej klasie.
00:13:48:Od tamtej pory nie ma �adnych post�p�w.
00:13:50:A to nasz starszy syn. Jest najlepszy|w klasie ze wszystkich przedmiot�w.
00:13:53:A ten m�odszy...
00:13:55:Jak pan my�li? Co jest z nim nie tak?
00:13:57:Nie tak? Jego zawzi�to��. A co innego?
00:13:59:Przeciw nauce, przeciw wszystkiemu.|Wci�� uparty i zawzi�ty.
00:14:05:Pytam o problem, a pan|mi m�wi o oznakach.
00:14:08:Opowiadasz o chorobie, a ja|ju� wiem, �e ona go trawi.
00:14:11:Teraz chc� wiedzie� sk�d si� wzi�a.
00:14:13:Jaka jest przyczyna tej choroby?
00:14:16:Pan mi to powie.
00:14:19:No, s�ucham.
00:14:23:Czy dostrzegli pa�stwo jak��|regu�� w jego pomy�kach?
00:14:28:Regu��? Jak� regu��?
00:14:29:Tu a� si� roi od byk�w.
00:14:31:Wi�c nie dostrzegli�cie niczego.
00:14:40:Prosz� spojrze�.
00:14:43:Tu jest "b" zamiast|"d" i "d" zamiast "b".
00:14:45:Drobna pomy�ka, wynikajaca|z podobie�stwa tych znak�w.
00:14:49:A tu napisa� "s" i "r" odwrotnie.|I to nawet wiele razy.
00:14:52:Sp�jrzcie.
00:14:53:Oto ma�a litera "h" i "t".
00:14:55:Niczym lustrzane odbicie.
00:14:58:A tu wyraz zapisany na trzy|sposoby. I to na jednej stronie.
00:15:01:To znaczy, �e nie zapami�ta�|jakiej� konkretnej z�ej pisowni.
00:15:06:Po prostu mieszaj� mu si�|podobnie wygl�daj�ce litery.
00:15:08:Tutaj zamieni� miejscami "t" i "p".
00:15:10:A tutaj "l" i "i".
00:15:14:Czemu tak robi?
00:15:16:Z g�upoty? A mo�e z lenistwa?
00:15:19:Nic podobnego.
00:15:21:My�l�, �e ma k�opot z|poprawnym rozpoznawaniem s��w.
00:15:27:Gdy czytamy wyraz "jab�ko", wyobra�amy|sobie w g�owie ten soczysty owoc.
00:15:31:Mo�e on nie mo�e przeczyta� "jab�ko".
00:15:33:Ani wyobrazi� go sobie jak nale�y.
00:15:36:By m�c si� dobrze nauczy�, trzeba|zna� d�wi�ki, wygl�d i sens s��w.
00:15:43:Ishaan ma w tym wzgl�dzie pewne braki.
00:15:46:Wi�c niech si� lepiej uczy.
00:16:01:Prosz� to przeczyta�.
00:16:06:Ale jak? Przecie� to po chi�sku.
00:16:09:Spr�buj. No, dalej. Skup si�.
00:16:11:Co to za bzdury?
00:16:13:Jeste� niegrzeczny.
00:16:15:Leniuch z ciebie.
00:16:25:Zapewne tak w�a�nie czuje si� Ishaan.
00:16:28:On te� nie rozumie tych s��w.
00:16:34:To si� nazywa dysleksja.
00:16:48:Zdarza si� te�, �e dzieci maj� wi�cej|problem�w ni� tylko dysleksja.
00:16:52:Tak jak k�opot ze zrozumieniem|skomplikowanych polece�.
00:16:55:Strona 65, rozdzia� 9, ust�p 4, linia 2.
00:16:58:A w g�owie zam�t...
00:17:00:i za chwil� grad epitet�w.
00:17:04:Czy Ishaan ma k�opot z zapinaniem|guzik�w czy wi�zaniem sznurowade�?
00:17:07:Tak.
00:17:09:A czy potrafi schwyci�|rzucon� do niego pi�k�?
00:17:12:Nie, ju� go nawet nie wo�amy do gry.
00:17:14:Bo nie potrafi|przeanalizowa� wielko�ci...
00:17:16:odleg�o�ci i pr�dko�ci jednocze�nie.
00:17:18:Jak du�a jest pi�ka, jak daleko i|jak szybko b�dzie w jego d�oniach.
00:17:21:A kiedy ju� to sobie u�o�y w g�owie...
00:17:23:przewa�nie jest po fakcie.
00:17:29:Przemy�lcie to.
00:17:32:On ma zaledwie 8-9 lat.
00:17:35:Nie mo�e robi� wszystkiego.
00:17:38:Nie daje sobie rady z tym, co|jest �atwe dla innych dzieci.
00:17:44:Przez co musia� ten maluch przechodzi�?
00:17:47:Zniszczono jego wiar� we w�asne si�y.
00:17:52:Musia� ukry� swoje braki|pod mask� zawzi�to�ci.
00:17:56:Zapewne by�o to dla niego piek�em.
00:18:01:Pomy�lcie, czemu nie|powiedzia�, �e nie potrafi.
00:18:04:Dlaczego zosta� zignorowany m�wi�c,|�e nie chce robi� r�nych rzeczy.
00:18:07:Tego w�a�nie dzieci|ucz� si� od doros�ych.
00:18:13:A teraz ju� straci�|si�y do dalszej walki.
00:18:17:Przykro mi to m�wi�, ale|nie chce ju� nawet malowa�.
00:18:30:Bardzo to przygn�biaj�ce.
00:18:34:Ale czemu akurat Ishaan?
00:18:39:Na to pytanie nie ma odpowiedzi.
00:18:41:To po prostu zaburzenie neurologiczne.|Mo�e zdarzy� si� ka�demu.
00:18:44:Czasem ma te� pod�o�e genetyczne.
00:18:46:M�wi�c pro�ciej, to tylko|zak��cenia po��cze� w jego g�owie.
00:18:50:Chcesz powiedzie�, �e m�j syn nie|jest normalny? �e jest op�niony?
00:18:54:Co z pana za cz�owiek?
00:18:57:Prosz� spojrze�, panie Awasthi.
00:18:59:Ta ma�a g��wka bawi si�|barwami z tysi�cem my�li.
00:19:02:Mo�e mie� wi�ksze zdolno�ci ni� ty i ja.
00:19:04:Ale jak to wykorzysta�?
00:19:05:A jak je odnale��?
00:19:06:A kto wie czego szuka�?
00:19:08:Kim zostanie, gdy doro�nie?
00:19:10:Jak zdo�a rywalizowa� ze �wiatem?
00:19:13:Mam go utrzymywa� do ko�ca �ycia?
00:19:28:Ja wiem.
00:19:30:�yjemy w okrutnym �wiecie.
00:19:34:Wszyscy chc� wyhodowa� porz�dnych,|zdyscyplinowanych ludzi.
00:19:41:A ka�dy chce by� tym najlepszym.
00:19:43:Lekarzem, in�ynierem, dyrektorem.|Inne opcje s� niedopuszczalne.
00:19:52:Czy tak?
00:19:55:Zastan�wcie si�.
00:19:56:Ka�de dziecko jest inne.
00:19:58:Ka�de ma indywidualne cechy,|do�wiadczenie, marzenia.
00:20:03:Ale nic z tego.
00:20:05:Chcecie rozci�gn��|palec do granic mo�liwo�ci.
00:20:08:I niewa�ne, �e palec|mo�e si� w ko�cu z�ama�.
00:20:15:Wi�c jakie jest wyj�cie? Nie ma �adnego.
00:20:18:Skoro ci potrzebny ko� do wy�cigu...
00:20:20:to wyhoduj sobie wy�cigowego|konia, do cholery.
00:20:23:Po co w takim razie rodzi� dzieci?
00:20:27:Narzucanie dziecku w�asnych ambicji|jest gorsze ni� zmuszanie go do pracy.
00:20:35:I dziecko mo�e nie|ud�wign�� takiego ci�aru...
00:20:41:Kiedy to wreszcie zrozumiej�?
00:20:43:�e ka�de dziecko ma inn�|zdolno�� uniesienia ci�aru.
00:20:46:Kiedy� si� przecie� nauczy.
00:20:47:Ka�de dziecko ma swoje w�asne tempo.
00:20:49:Tak jak 5 palc�w wreszcie|...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin