TEMATY TYGODNIOWE XII.doc

(29 KB) Pobierz

TEMATY TYGODNIOWE  - GRUDZIEŃ 2009

 

1. Rytmy: wychwytywanie regularności i korzystanie z nich
w różnych sytuacjach(wg. metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej).

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- skupiam uwagę na szeregach i wychwytuję powtarzające się układy rytmiczne;

- dostrzegam regularności, kontynuuje je w układankach i zabawach;

- wychwytuję to co się powtarza w zabawach ruchowych i wyliczankach;

- układam kalendarz „Dzień – noc”;

2. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- dbam o ład i porządek w najbliższym otoczeniu;

- wymieniam, co trzeba zrobić, aby uporządkować dom;

- wyjaśniam, jak potrafię pomóc domownikom;

- wymieniam urządzenia i środki służące do utrzymania czystości, opisuję ich wygląd;

- rozpoznaję odgłosy urządzeń domowych;

- opowiadam historyjkę obrazkową;

- aktywnie włączam się w porządki przedświąteczne;

- śpiewam i maszeruję po obwodzie koła;

 

3. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- dostrzegam piękno zimowego krajobrazu;- słucham uważnie opowiadania
i wypowiadam się na jego temat;

- dowiaduję się czym jest śnieg: jak wygląda, z czego powstał, w co się zamienia;

- poruszam się zgodnie z określeniami kierunku: do przodu, do tyłu, w bok;

- poznaję coraz więcej słów, którymi posługuję  się w zabawie i wypowiedziach;

- wiem, jak wygląda koło i odnajduj´ je wśród innych figur;

-  liczę koła i układam je w zbiory;

- poznaję słowa i melodię piosenki;

- czerpię radość z uczestnictwa we wspólnej zabawie;

 

4. W całym domu pachnie lasem to już świata są za pasem.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- rozróżniam drzewa liściaste i iglaste;

- wykonuję świąteczne ozdoby;

- poznaję zwyczaje i obrzędy związane ze Świętami Bożego Narodzenia

- składam życzenia świąteczne;

- znam teksty i melodię kolęd;

- usprawniam narządy mowy – język;

- potrafię recytować wiersz;

- doskonalę sprawność dłoni;

- doskonalę liczenie na konkretach;

- biorę czynny udział w zabawach ruchowo-muzycznych;

 

·        3. 12.2009 – Zajęcia ruchowe „Sprawny Przedszkolak”

·        4.12.2009 – „Śnieżna zadymka z Mikołajem” - wspólna zabawa
wręczenie prezentów.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin