bibliografia.doc

(40 KB) Pobierz

Bibliografia – Oligofrenologopedia

 

ABC rehabilitacji, red. M. Borkowska, 3 tomy, Wydawnictwo Pelikan, Warszawa 1989.

Aly M., Dziecko specjalnej troski. Pierwszy rok życia, Gdańsk 2002.

Attwodd T., Zespół Aspergera, Wydawnictwo Zyski i S-ka, Poznań 2006.

Bernstein T., Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź 1995.

Bobrowicz-Lewartowska L., Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.

Carr J., Pomoc dziecku upośledzonemu umysłowo, Warszawa 1984.

Clarke A.N., Clarke A.D., Upośledzenie umysłowe, Warszawa 1971.

Dołęga Z., Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa – prawidłowości rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka, Kraków 2003.

Doman G., Doman J., Jak nauczyć małe dziecko czytać, Bydgoszcz 1992.

Dziecko z porażeniem mózgowym, red. M. Synder, Edycja Św. Pawła 2002.

Finne Nanice R., Domowa pielęgnacja małego dziecka z porażeniem mózgowym, Agencja Wydawnicza Tor, Warszawa 1994.

Frith U.,  Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.

Frohlich A., Stymulacja od podstaw, Warszawa 1998.

Gruszczyk–Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków, dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP, Warszawa 2000.

Hannaford C., Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł, Warszawa 1998.

Jak pracować z rodzicami dzieci upośledzonych, red. J. Kielin, GWP Gdańsk, 2002.

Jaklewicz H.,  Autyzm wczesnodziecięcy. Diagnoza, przebieg, leczenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1993.

Knill M., Knill Ch., Programy Aktywności; Dotyk i komunikacja, CMPP MEN, Warszawa 1997.

Kostrzewski J., Stadia rozwoju mowy a choroba L.Downa, Roczniki Filozoficzne, 1966 nr 14.

Kościelska M., Oblicza upośledzenia, Warszawa 1995.

Kościelska M., Upośledzenie umysłowe a rozwój społeczny. Badania uczniów szkół specjalnych, Warszawa 1984.

Kowalik S., Upośledzenie umysłowe. Teoria i praktyka rehabilitacji, Warszawa – Poznań 1989.

Kulesza E.M., Rozwój  poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego – diagnoza i wspomaganie, Warszawa 2004.

Lovaas O.I., Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo, Warszawa 1993.

Maaas V.F., Uczenie się przez zmysły, Warszawa 1998.

Markiewicz K., Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2007.

Markiewicz K., Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych, Lublin 2004.

Maurer A., Bołtuć I., Dzieci z zespołem Williamsa. Diagnoza i terapia, Kraków 1999.

Metody komunikacji alternatywnej w pracy z osobami niepełnosprawnymi, pod red. M. Piszczek, Warszawa 1997, CMPPP MEN

Michałowicz R., Chmielik J., Michałowska-Mrożek J.B., Mrożek K., Mózgowe porażenie dziecięce. Wskazówki dla rodziców, PZWL Warszawa 1997

Minczakiewicz E., Jak pomóc w rozwoju dziecka z  zespołem Downa, Kraków 2001.

Minczakiewicz E., Mowa dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym a możliwości jej kształtowania [w:] Człowiek niepełnosprawny w społeczeństwie, red. A.Nalek, Warszawa 1986.

Minczakiewicz E., Wychowanie i nauczanie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, Kraków 1986.

Mózgowe porażenie dziecięce, red. R. Michałowicz, PZWL, Warszawa 2002

Neurologia dziecięca, red. R. Michałowicz, S. Jóźwiak, Wydawnictwo Urban&Partner, Wrocław 2000

Obuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, WSiP, 1991

Pennock K., Ratowanie dzieci z uszkodzeniem mózgu, Toruń 1992.

Pisuła E., Małe dziecko z autyzmem. Diagnoza i terapia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.

Podstawy diagnostyki i rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, red. Cz. Szmigiel, Kraków 2001.

Rakowska A., Język, komunikacja, niepełnosprawność. Wybrane zagadnienia, Kraków 2003.

Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, red. J. Kielin, Gdańsk 1999.

Rynkiewicz A., Zespół Aspergera. Inny mózg, inny umysł, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009.

Schopler E., Reichler R.J., Lansing M., Profil psychoedukacyjny, Gdańsk 1995.

Schopler E., Reichler R.J., Lansing M., Techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów, Gdańsk 1995.

Sherborne W., Ruch rozwijający dla dzieci, Warszawa 1997.

Sołtys – Chmielowicz A., Tkaczyk G., Usprawnianie mowy u dzieci specjalnej troski. Metodyka postępowania, Lublin 1993.

Stecko E., Wczesne rozpoznawanie i leczenie zaburzeń mowy (doniesienia z praktyki), Lublin 1991.

Steenberg U., Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Kielce 2003.

Tarkowski Z., Dyzartria , Wydawnictwo Orator

Tarkowski Z., Zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo – postępowanie logopedyczne [w:] Praca z dzieckiem upośledzonym umysłowo, red. T. Świszewska, Lublin 1988.

Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem, red. J. J. Błeszyński, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.

U źródeł rozwoju dziecka, red. H. Olechnowicz, WSiP 1999

Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym, red. J. Pilecki, Kraków 2002.

Warrik A., Porozumiewanie się bez słów, Warszawa 1999.

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, red. B. Cytowska, B. Wilczura, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem. Teoria, metodyka, przykłady, red. J. J. Błeszyński Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004.

Zaburzenia mowy u dzieci, red. J. Szumska, Warszawa 1982.

Zaleski T., Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa 2002.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin