ZOBACZ STENOGRAM - spisany przez redakcję TVN24.doc

(75 KB) Pobierz

Stenogram rozmów z kokpitu Tu-154M

Stenogram zapisu czarnych skrzynek samolotu Tu-154 M podczas lotu 101 do Smoleńska. W katastrofie zginęło 96 osób.

Legenda:

2P - drugi pilot

KRL - kontroler ruchu lotniczego

N - nawigator

IP - inżynier pokładowy

KBC - dowódca statku powietrznego

A - nieokreślony rozmówca

S - stewardessa

niezr. - niezrozumiałe

TAWS - informacja głosowa TAWS

Stenogramy z rejestru rozmów w kokpicie

08:02:48   A   (niezr.)

08:02:51   A   (niezr.)

08:02:54   A   (niezr.)

08:02:59   A   (niezr.)

08:03:08   A   (niezr.)

08:03:12   N   (niezr.) Za wielką wodę...

08:03:17   N   (niezr.) Dowódca mówił.

08:03:20   2P   (niezr.) Za wielką wodę...

08:03:22   2P   (niezr.) Za wielką wodę na czterogwiazdkowego generała.

08:03:30   2P   I teraz tak zapierdala, bo musi jeszcze nalatać 40 godzin.

08:03:35   2P   Nie, a jak nie może, to wiesz, wtedy zapierdala do Poznania.

08:03:47   A   (niezr.)

08:03:54   A   Na koniec kariery pewnie jeszcze (niezr.) za odpowiednią (niezr.).

08:04:02   KRL   DHS contact Minsk118 correction 120,125.

08:04:04   A   (niezr.) Dowódca nie wiedział (niezr.)

08:04:11   A   To będzie... makabra będzie. Nic nie będzie widać.

08:04:15   KRL   DCMHS

08:04:16   2P   Cargo

08:04:19   A   (niezr.)

08:04:29   KRL   DCMHS

08:04:33   DCMHS   Go ahead.

08:04:34   KRL   Contact Minsk 120,125.

08:04:39   DCMHS   Minsk 120, 125, DCMHS, good bye.

08:04:43   KRL   Bye.

08:04:49   A   (niezr.)

08:04:57   2P   No właśnie, nic się nie dorobił.

08:04:58   A   (niezr.)

08:05:58   KRL   Polish Air Force, 101, contact Minsk 118,975.   

08:06:05   N   118,975, Polish Air Force 101, thank you, good bye.

08:06:09   KRL   Bye.

08:06:11   2P   "Do swidanija" się mówi.

08:06:12   N   Właśnie nie wiem, czy to jest "Do swidanija", czy...

08:06:14   2P   A jak?

08:06:14   N   Ja nie zgodziłbym się...

08:06:16   2P   "Dobroje ranieco"

08:06:18   2P   Powiedz tak, zobaczymy czy załapie (śmiech). 

08:06:27   2P   Dobroje ranieco.

08:06:31   N   Minsk-Control, Polish Air Force 1-0-1, dzień dobry, FL 3-3-0, over Minsk.

08:06:38   KRL   Polish Air Force 1-0-1, Minsk-Control, dobry... dzień dobry, Radar Contact.

08:06:45   2P   (śmiech) mówiłem (niezr.)

08:06:49   KRL   Aerofłot 141, pracujcie Mińsk-Kontrola 133,425.

08:06:55   2P   Co? Oczywiście, że nie.

08:06:56   141   133,425, powtórzcie.

08:06:57   KBC   Jasiek go pytał.

08:06:59   2P   Co?

08:06:59   KRL   Prawidłowo?

08:07:01   KBC   Jasiek go pytał.

08:07:01   141   33,425, dziękuję, do widzenia Aerofłot 141.

08:07:02   A   (niezr.) trzy.

08:07:07   KRL   Polish Air Force 1-0-1, what FL are you going to reach to ASKIL?

08:07:08   A   (niezr.).

08:07:12   A   Three Thousand nine hundred.

08:07:14   N   3900 Polish Air Force 1-0-1.

08:07:16   KRL   OK.

08:07:17   KRL   Report when ready for descent.

08:07:20   N   Yeah.

08:07:29   A   (niezr.)

08:07:34   2P   No pewnie.

08:07:37   A   (niezr.)

08:07:48   2P   Dobra.

08:07:49   A   (niezr.)

08:07:54   2P   Dawaj następne.

08:07:56   A   (niezr.)

08:07:59   141   Mińsk-Aerofłot 141.

08:08:02   KRL   Tak, ja pewnie przez pomyłkę. 133,55.

08:08:06   141   133,55, z Wilnem, do widzenia, dziękuję.

08:08:32   2P   Postanowiliście?

08:08:33   A   (niezr.)

08:08:36   2P   Co?

08:08:36   A   (niezr.) Michalak.

08:08:39   2P   Wiesz...

08:08:40   2P   Wiesz co, to akurat bedzie (niezr.).

08:08:42   2P   Idealnie.

08:08:43   A   (niezr.)

08:08:48   2P   Wiesz co...

09:08:52   KBC   E tam.

08:08:55   2P   (niezr.)

08:09:17   A   (niezr.)

08:09:22   N ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin