„ Zabawy w krainie Misiów”.
Cel operacyjny:
Dziecko:
· rozwinie twórczą aktywność muzyczną poprzez rytmizowanie tekstu,
· rozpozna i nazwie misia.
Metody:
· elementy Pedagogiki Zabawy;
· elementy M.Sherborne;
· zadań otwartych do realizacji.
Rodzaj aktywności:
· muzyczna;
· ruchowa;
· plastyczna.
PRZEBIEG:
1. POWITANIE:
Część wstępna Pacynka – „Patrzcie, patrzcie co się dzieje,
tyle gości mamy,
cała grupa nasza i wszystkie panie”.
Nauczycielka: Jak zawsze powitamy się piosenką i w ten sposób powitamy wszystkich naszych gości.
Powitanie w kręgu piosenką: „Witamy...”
Witamy, witamy, witamy was
Witamy Julkę, witamy Zuzię Witamy, witamy, witamy was Nauczycielka: Teraz czeka was wielka niespodzianka.
Na salę wnoszona jest wielka paczka, do której przyczepiony jest list:
„ Drogie dzieci na pewno jesteście ciekawe, co jest w tej paczce?
Nie mogę zdradzić tej niespodzianki, to jest zagadka.
Zakryjcie oczy a wasza pani rozpakuje paczkę.
Jestem pewny, że zgadniecie co to jest?”
Część główna Nauczycielka zawiązuje dzieciom oczy i rozpakowuje paczkę.
Nauczycielka: zapraszam was podejdźcie i wyciągnijcie z paczki to, co tam jest, ale każde dziecko wyciągnie tylko jedną rzecz.
Dzieci po dotyku rozpoznają, co to jest i opisują: to jest miękkie, miłe, ma oczy, nos uszy itp.
Nauczycielka: co to jest?
Dzieci: to jest Miś.
Nauczycielka: „Mam tu misie – małe, duże
Wszystkie misie z pięknych bajek,
Wszystkie z zaklętego kraju.
Każdy w innym jest kolorze,
Każdy przytulić się może”.
Dzieci odwiązują oczy i oglądają swoje zabawki.
Nauczycielka: popatrzcie na sali rozłożone są pojemniki. Jak usłyszycie piosenkę Misia Uszatka to odszukajcie wszystkie misie, które przypominają wam Misia Uszatka i włóżcie je do pojemnika z Misiem Uszatkiem.
Dzieci wyszukują misie i wkładają je do odpowiedniego pojemnika.
Nauczycielka: A teraz posłuchajcie, jakiego misia musicie odszukać? ( z taśmy leci piosenka Kubusia Puchatka).
Dzieci odszukują Misia Puchatka i wkładają je do pojemnika z Puchatkiem.
Nauczycielka: Ciekawa jestem czy tego misia też znacie?
( puszcza kasetę z nagraniem piosenki reklamującej soki owocowe)
„Sok marchwiowy, owocowy.
Kubuś gęsty, Kubuś zdrowy”.
Nauczycielka: Bardzo ładnie sobie poradziliście. Ciekawa jestem czy wiecie, których misi jest najwięcej? ( dzieci na „oko” określają, których misi jest najwięcej, a których najmniej). Teraz zawieziemy wszystkie misie do naszego sklepu, który nazywa się „Sklep u Misia Puchatka”.
Dzieci zawożą misie do sklepu i układają je na półkach.
Zabawa ruchowa do piosenki „Dwa malutkie misie”.
Zabawa relaksacyjna: dzieci kładą się na dywanie, kogo dotknie pacynka ten powie: „Lubię sok marchwiowy”.
Nauczycielka odkrywa tablicę ze znakami obrazkowymi do piosenki.
( narysowany jest kolejno: butelka soku, marchewki, owoce, owoce, Kubuś kwadrat pomarańczowy, Kubuś, kwadrat pomarańczowy). Kwadrat pomarańczowy oznacza wyraz gęsty i zdrowy, ponieważ nie można narysować tych określeń.
Druga tablica to znaki graficzne do metody Dobrego Startu.
Omówienie Wzoru: IIII
- z ilu kresek się składa?
- Do czego jest podobny?
Dzieci przechodzą do stolików, na których ułożone są woreczki ( 4 dla każdego dziecka).
Ćwiczenie ruchowo – słuchowe:
- Wystukiwanie rytmu piosenki na woreczkach od woreczka dużego – lewa strona.
- Dzieci uderzają wewnętrzną stroną dłoni, zewnętrzną, a na końcu brzegiem.
Nauczycielka rozdaje dzieciom kartki z narysowanym Kubusiem Puchatkiem i dróżką, po jednej grubej kredce. Rysowanie z jednoczesnym śpiewaniem wzoru na dróżce Kubusia Puchatka.
W nagrodę dzieci przyklejają sobie znaczek z Kubusiem – z soku marchwiowego.
Zakończenie Zabawa do piosenki:
Kiedy jesteś sam 2X
Zaśpiewaj piosenkę.
Piosenkę nuć.
Piosenka króciutka i nieco cichutka.
Uśmiechnij się.
aducha179