BIZNESPLAN
xxx
________________ ____________TRAP
· SIEDZIBA INWESTORA
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP POWSTAŁO W KWIETNIU 2003 ROKU
SIEDZIBĄ FIRMY JEST LESZNO
ADRES:
64-100 LESZNO
UL. JANA PAWŁA II
TEL. 0-65 520 TRAP czyli 0-65 520 8272
WWW. TRAP.PL
INFO@TRAP.PLOBSZAREM DZIAŁANIA B.U.T. TRAP JEST CAŁY ŚWIAT
· PRZEDMIOT DZIALALNOLCI
- ORGANIZACJA IMPREZ WAKACYJNYCH DLA DZIECI, MŁODZIERZY I DOROSŁYCH
- ORGANIZACJA OBOZÓW JĘZYKOWYCH W KRAJU I ZA GRANICĄ
- PRAKTYKI SZKOLNE ZA GRANICĄ A TAKŻE ROK SZKOLNY W USA
- SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH ORAZ LEGITYMACJI ISCI I IYTC
· STRUKTURA KAPITALOWA FIRMY
JEDYNYM WŁAŚCICIELEM JEST TOMASZ MILEWSKI
BIURO POSIADA RACHUNEK BANKOWY W KREDYT BANKU
NR RACHUNKU 123000-124569-111-353
· POZYCJA FINANSOWA INWESTORA
BIURO JEST WŁASNOŚCIĄ PRYWATNĄ.
KWOTA PRZEZNACZONA NA DZIAŁALNOŚĆ I ZDEPONOWANA NA RACHUNKU BANKOWYM BIURA WYNOSI 50,000 ZŁOTYCH
· SPRAWY SADOWE I ZOBOWIAZANIA
WŁAŚCICIEL FIRMY NIE POSIADA ŻADNYCH ZOBOWIĄZAŃ SĄDOWYCH TAK W KRAJU JAK I ZA GRANICĄ WŁAŚCICIEL NIE POSIADA RÓWNIEŻ ŻADNYCH WIERZYTELNOŚCI DŁUGO TERMINOWYCH.
CEL I ZAKRES INWESTYCJI
· CEL
BIURO STAWIA SOBIE ZA CEL OFEROWANIE SZEROKIEGO WACHLARZA USŁUG TURYSTYCZNYCH O WYSOKICH WALORACH WYPOCZYNKOWYCH.
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ORGANIZUJE TAKŻE WYJAZDY NA ROK SZKOLNY DO USA A TAKŻE PRAKTYKI WAKACYJNE ZA GRANICĄ.
OPRÓCZ SPRZEDAŻY OFERT TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE OFEROWAŁO TAKŻE LEGITYMACJE ISCI I IYTC A TAKŻE BILETY LOTNICZE.
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP MA TAKŻE NA CELU ZDOBYCIE PRZEWAGI NA RYNKU A TAKŻE ROZSZERZENIE DZIAŁALNOŚCI O INNE MIASTA.
· LOKALIZACJA FIRMY
FIRMA MA SIEDZIBĘ W LESZNIE W CENTRUM HANDLOWYM „CENTRUM” PRZY ULICY JANA PAWŁA II.
· SRODKI REALIZACJI
- POŚREDNICTWO SPRZEDAŻY IMPREZ TURYSTYCZNYCH FIRM ALMATUR, TRIADA, NECKERMAN
- PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW O WYRÓB LEGITYMACJI ISCI ORAZ IYTC ORAZ ICH REALIZACJA
- POŚREDNICTWO W SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH
- KAMPANIA REKLAMOWA
· UZASADNIENIE DLA INWESTYCJI
- ZWIEKSZAJĄCE SIĘ ZAPOTRZEBOWANIE NA ZORGANIZOWANE IMPREZY TURYSTYCZNE
- BRAK FIRMY O PODOBNEJ DZIAŁALNOŚĆI W LESZNIE
- DUŻY POPYT NA PRAKTYKI ZAWODOWE POZA GRANICAMI POLSKI
- DUŻY POPYT NA PRACĘ AU-PAIR W OKRESIE WAKACYJNYM
· WSPÓLPRACOWNICY BIURA USLUG TURYSTYCZNYCH TRAP
PO WSTĘPNYCH ROZMOWACH O WSPÓŁPRACY Z BIURAMI TURYSTYCZNYMI ORAZ BIURAMI SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH WYBRANO NASTĘPUJĄCE FIRMY OFERUJĄCE WYSOKI STANDARD USŁUG W WYŻEJ WYMIENIONYM ZAKRESIE USŁUG
- ALMATUR - ORGANIZATOR OFERT TURYSTYCZNYCH DLA MŁODZIEŻY I STUDENTÓW .
- TRIADA - BIURO PODRÓŻY I CENTRUM KSZTAŁCENIA
- NECKERMAN POLSKA – ORGANIZATOR OGÓLNO ŚWIATOWYCH IMPREZ TURYSTYCZNYCH
- LOT – LINNIE LOTNICZE – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
- BRITISH AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
- BELAVIA AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
OTOCZENIE INWESTYCJI
· SYTUACJA PODATKOWA
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE DZIAŁAĆ NA NORMALNYCH ZASADACH PODATKOWYCH WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA.
WSZELKIE USŁUGI ZOSTANĄ OPODATKOWANE WEDŁUG TARYFIKATORA
· ZASADY POSREDNICTWA SPRZEDAZY
ZASADY POŚREDNICTWA SPRZEDAŻY USŁUG W KTÓRYCH SPECJALIZUJE SIĘ BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIE USTALONA INDYWIDUALNIE, Z KAŻDĄ Z WYMIENIONYCH W PUNKCIE „WSPÓŁPRACOWNICY BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP” - STRONA 4.
ANALIZA MARKETINGOWA
· OPIS I ANALIZA KONKURENCJI
NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE BRAKUJE FIRM SPECJALIZUJĄCYCH SIĘ W SPRZEDAŻY USŁUG TURYSTYCZNYCH, ZATEM W POCZĄTKOWEJ FAZIE FUNKCJONOWANIA BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BIURO TO BĘDZIE MONOPOLISTĄ JEŚLI CHODZI O RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE. WYNEGOCJOWANIE W FIRMACH WSPÓŁPRACUJĄCYCH ODPOWIEDNIO NISKICH CEN NA USŁUG TURYSTYCZNE ORAZ POPYT NA TE USŁUGI W MIEŚCIE LESZNO I OKOLICY MOŻE SPOWODOWAĆ POWSTANIE INNYCH JEDNOSTEK ZAJMUJĄCYCH SIĘ POŚREDNICTWEM TURYSTYCZNYM. MOŻNA SIĘ JEDNAK SPODZIEWAĆ, ŻE WYPRACOWANA W TYM CZASIE PRZEZ B.U.T TRAP POZYCJA NA RYNKU SPOWODUJE ŻE BIURO TO STANIE SIĘ CZOŁOWYM SPRZEDAWCĄ USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE.
PLANOWANY ROZWÓJ B.U.T. TRAP O INNE MIASTA W POLSCE MOŻE SPOWODOWAĆ KAMPANIE OBNIŻENIA CEN NA USŁUGI TURYSTYCZNE OFEROWANE PRZEZ FIRMY DZIAŁAJĄCE JUŻ NA TYCH RYNKACH
· OPIS I ANALIZA RYNKU
Ø ODBIORCY USLUG
ODBIORCAMI USŁUG BIURA TRAP BĘDĄ PRZEDE WSZYSTKIM MIESZKAŃCY LESZNA ORAZ OKOLIC
Ø CZYNNIKI WPLYWAJACE NA WZROST ZAPOTRZEBOWANIA NA USLUGI TURYSTYCZNE
- WZROST ZAINTERESOWANIA LUDZI PODRÓŻAMI ORAZ UDANYM WYPOCZYNKIEM BEZ PLANOWANIA I MARTWIENIA SIĘ O BAZE NOCLEGOWĄ, POSIŁKI ITP.
- ŚWIADZCZENIE USŁUG NA WYSOKIM POZIOMIE I W UMIARKOWANEJ CENIE
- POSZERZANIE OFERTY TURYSTYCZNEJ
- RELATYWNE OBNIŻANIE CEN OFERT W OPARCIU O NEGOCJACJE Z FIRAMAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI
· OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA (WSPÓLPRACOWNIKÓW)
NA OGÓLNOPOLSKIM RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH KONKURENCJA W ZAKRESIE OFEROWANIA IMPREZ TURYSTYCZNYCH O WYSOKIM STANDARDZIE TO KONKURENCJA POMIĘDZY CZTEREMA KONKURENTAMI, Z CZEGO B.U.T. TRAP BĘDZIE STALE WSPÓŁPRACOWAŁO Z TRZEMA:
NECKERMANEM, ALMATUREM ORAZ Z TRIADĄ.
WSPÓŁPRACA Z LINNIAMI LOTNICZYMI KTÓRYCH RYNEK NACECHOWANY JEST DUŻĄ KONKURENCYJNOŚCIĄ CO POWODUJE ŁATWOŚĆ W NEGOCJACJI CEN ZAKUPU BILETÓW OCZYWIŚCIE W ZALEŻNOŚCI OD ICH ILOŚCI.
ZARÓWNO W PRZYPADKU LINNI LOTNICZYCH JAKI I BIUR TURYSTYCZNYCH KTÓRYCH IMPREZY OFERUJE B.U.T. TRAP PŁATNOŚĆI BĘDĄ DOKONYWANE PO ZAWARCIU UMOWY Z KLIENTEM ORAZ ZABUKOWANIU MIEJSCA DLA TEGOŻ KLIENTA W BAZIE DANEJ FIRMY.
ODBYWAĆ SIĘ TO BĘDZIE ZA POMOCĄ INTERNETU, ZATEM B.U.T. TRAP BĘDZIE W STALYM KONTAKCIE Z WSPÓŁPRACOWNIKAMI, CO POZWOLI DOSTOSOWAĆ OFERTĘ OPTYMALNIE DO ILOŚCI ZAJĘTYCH MIEJSC.
PŁATNOŚCI TE BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ WEDŁUG INDYWIDUALNYCH USTALEŃ Z KAŻDYM Z KOOPERANTÓW.
plan marketingowy
· strategia marketingowa
W MOMENCIE POSIADANIA ZEZWOLEŃ ORAZ W MOMENCIE ZAKOŃCZENIA PRAC WYKOŃCZENIOWYCH W BIURZE PRZY ULICY JANA PAWŁA II ROZPOCZĘTA ZOSTANIE KAMPANIA REKLAMOWA W LESZNIE ORAZ OKOLICACH.
WYPRODUKOWANE ULOTKI ZOSTANĄ DOSTARCZONE PRZEZ POCZTE DO KAŻDEGO MIESZKAŃCA GMINY LESZNO. DODATKOWO PLAKATY REKLAMUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ BIURA ZOSTANĄ ROZWIESZONE NA SŁUPACH OGLOSZENIOWYCH. RÓWNOLEGLE W LOKALNEJ PRASIE ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE OGŁOSZENIA O DZIAŁALNOŚCI NOWO OTWARTEGO BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP.
KAŻDA Z OSÓB KTÓRA ZOSTWI NAM SWÓJ ADRES CO SEZON OTRZYMA POCZTĄ NAJNOWSZE KATALOGI ZAWIERAJĄCE AKTUALNĄ OFERTĘ.
KAŻDA Z OSÓB POWTÓRNIE KORZYSTAJĄCA Z USŁUG B.U.T TRAP ZOSTANIE WŁACZONA DO PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO OFERUJĄCEGO ZNIŻKI ORAZ UPOMINKI.
· Marza
NA POCZĄTKU DZIAŁALNOŚĆI BIURA ZYSKO POWINIEN OSCYLOWAĆ NA POZIOMIE 5-10% ZE WZGLĘDU NA DUŻE KOSZTY UTRZYMANIA PROFESJONALNEGO BIURA OBSŁUGI BEZPOŚREDNIEJ.
ROZWÓJ BIURA ORAZ PRZEWIDYWANY WZROST SPRZEDAŻY IMPREZ SPOWODUJE WZROST ZYSKU DO OKOŁO 35%.
WZROST ZYSKU BĘDZIE OBSERWOWANY TAKŻE W OKRESIE GRUDZIEŃ-STYCZEŃ ORAZ KWIECIEŃ-MAJ, ZE WZGLĘDU NA WZRASTAJĄCY POPYT NA USŁUGI TURYSTYCZNE Z POWODU WAKACJI.
· PLAN ZATRUDNIENIA
W OKRESIE URUCHOMIANIA DZIAŁALNOŚCI BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIĄ ZATRUDNIENI W SIEDZIBIE FIRMY DWAJ PRACOWNICY ZATRUDNIENI NA OKRES PRÓBNY NA PEŁNY ETAT.
POCZĄTKOWA FAZA ROZWOJU FIRMY ORAZ ZWIĄZANA Z TYM POTRZEBA REKLAMY POWODUJE ŻE ZOSTANĄ ZATRUDNIENI NA UMOWĘ ZLECENIE ROZNOSICIELE ULOTEK REKLAMOWYCH.
_____________________________TRAP
· TECHNICZNY PLAN PRACY
- ZAINTERESOWANIE POTENCJALNYCH NABYWCÓW OFERTY
- DORADZENIE ODPOWIEDNIEJ IMPREZY BĄDŹ ODPOWIEDNIEGO POŁĄCZENIA LOTNICZEGO
- SPRAWDZENIE CZY OFERTA NADAL JEST AKTUALNA (ZA POŚREDNICTWEM INTERNETU)
- PODPISANIE UMOWY Z KLIENTEM ORAZ POBRANIE ZALICZKI
- WPŁATA ZALICZKI NA KONTO ORGANIZATORA IMPREZY BĄDŹ SPRZEDAWCY USŁUGI
- SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘŹNEJ Z NABYWCĄ ORAZ SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘZNEJ Z FIRMĄ WSPÓŁPRACUJĄCĄ
...
Poco92