biznesplan dla biura usług turystycznych.doc

(66 KB) Pobierz
KONSTANCIN 2003-04-12

xxx

 

 

 

 

 

 

 



 

 

BIZNESPLAN

BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH

TRAP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

xxx

xxx

xxx

 

________________  ____________TRAP

 

DANE O INWESTORZE

 

 

 

·        SIEDZIBA INWESTORA

 

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP POWSTAŁO W KWIETNIU 2003 ROKU

SIEDZIBĄ FIRMY JEST LESZNO

ADRES:

64-100 LESZNO

UL. JANA PAWŁA II

TEL. 0-65 520 TRAP czyli 0-65 520 8272

WWW. TRAP.PL

INFO@TRAP.PL
OBSZAREM DZIAŁANIA B.U.T. TRAP JEST CAŁY ŚWIAT
 

 

·        PRZEDMIOT DZIALALNOLCI

 

-         ORGANIZACJA IMPREZ WAKACYJNYCH DLA  DZIECI, MŁODZIERZY I DOROSŁYCH

-         ORGANIZACJA OBOZÓW JĘZYKOWYCH W KRAJU I ZA GRANICĄ

-         PRAKTYKI SZKOLNE ZA GRANICĄ  A TAKŻE ROK SZKOLNY W USA

-          SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH ORAZ LEGITYMACJI ISCI I IYTC

 

·         STRUKTURA KAPITALOWA FIRMY

 

JEDYNYM WŁAŚCICIELEM JEST TOMASZ MILEWSKI

BIURO POSIADA RACHUNEK BANKOWY W KREDYT BANKU

NR RACHUNKU 123000-124569-111-353

 

 

·         POZYCJA FINANSOWA INWESTORA

 

BIURO JEST WŁASNOŚCIĄ PRYWATNĄ.

KWOTA PRZEZNACZONA NA DZIAŁALNOŚĆ I ZDEPONOWANA NA RACHUNKU BANKOWYM BIURA WYNOSI 50,000 ZŁOTYCH

 

·         SPRAWY SADOWE I ZOBOWIAZANIA

 

WŁAŚCICIEL FIRMY NIE POSIADA ŻADNYCH ZOBOWIĄZAŃ SĄDOWYCH TAK W KRAJU JAK I ZA GRANICĄ WŁAŚCICIEL NIE POSIADA RÓWNIEŻ ŻADNYCH WIERZYTELNOŚCI DŁUGO TERMINOWYCH.
 

________________  ____________TRAP

 

CEL I ZAKRES INWESTYCJI

 

·        CEL

 

BIURO STAWIA SOBIE ZA CEL OFEROWANIE SZEROKIEGO WACHLARZA USŁUG TURYSTYCZNYCH O WYSOKICH WALORACH WYPOCZYNKOWYCH.

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ORGANIZUJE TAKŻE WYJAZDY NA ROK SZKOLNY DO USA A TAKŻE PRAKTYKI WAKACYJNE ZA GRANICĄ.

OPRÓCZ SPRZEDAŻY OFERT TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE OFEROWAŁO TAKŻE LEGITYMACJE ISCI I IYTC A TAKŻE BILETY LOTNICZE. 

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP MA TAKŻE NA CELU ZDOBYCIE PRZEWAGI NA RYNKU A TAKŻE ROZSZERZENIE DZIAŁALNOŚCI O INNE MIASTA.

 

·        LOKALIZACJA FIRMY

 

FIRMA MA SIEDZIBĘ W LESZNIE W CENTRUM HANDLOWYM „CENTRUM” PRZY ULICY JANA PAWŁA II.

 

·        SRODKI REALIZACJI

 

-         POŚREDNICTWO SPRZEDAŻY IMPREZ TURYSTYCZNYCH FIRM ALMATUR, TRIADA, NECKERMAN

-         PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW O WYRÓB LEGITYMACJI ISCI ORAZ IYTC ORAZ ICH REALIZACJA

-         POŚREDNICTWO W SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH

-         KAMPANIA REKLAMOWA

 

·        UZASADNIENIE DLA INWESTYCJI

 

-         ZWIEKSZAJĄCE SIĘ ZAPOTRZEBOWANIE NA ZORGANIZOWANE IMPREZY TURYSTYCZNE

-         BRAK FIRMY O PODOBNEJ DZIAŁALNOŚĆI W LESZNIE

-         DUŻY POPYT NA PRAKTYKI ZAWODOWE POZA GRANICAMI POLSKI

-         DUŻY POPYT NA PRACĘ AU-PAIR W OKRESIE WAKACYJNYM

 

 

 

 

 

 

________________  ____________TRAP

 

·         WSPÓLPRACOWNICY BIURA USLUG TURYSTYCZNYCH TRAP

 

PO WSTĘPNYCH ROZMOWACH O WSPÓŁPRACY Z BIURAMI TURYSTYCZNYMI ORAZ BIURAMI SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH WYBRANO NASTĘPUJĄCE FIRMY OFERUJĄCE WYSOKI STANDARD USŁUG W WYŻEJ WYMIENIONYM ZAKRESIE USŁUG

 

-         ALMATUR - ORGANIZATOR OFERT TURYSTYCZNYCH DLA MŁODZIEŻY I STUDENTÓW .

-         TRIADA - BIURO PODRÓŻY I CENTRUM KSZTAŁCENIA

-         NECKERMAN POLSKA – ORGANIZATOR OGÓLNO ŚWIATOWYCH IMPREZ TURYSTYCZNYCH

-         LOT – LINNIE LOTNICZE – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH

-         BRITISH AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH

-         BELAVIA AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________  ____________TRAP

 

OTOCZENIE INWESTYCJI

 

·        SYTUACJA PODATKOWA

 

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE DZIAŁAĆ NA NORMALNYCH ZASADACH PODATKOWYCH WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA.

WSZELKIE USŁUGI ZOSTANĄ OPODATKOWANE WEDŁUG TARYFIKATORA

 

·        ZASADY POSREDNICTWA SPRZEDAZY

 

ZASADY POŚREDNICTWA SPRZEDAŻY USŁUG W KTÓRYCH SPECJALIZUJE SIĘ BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIE USTALONA INDYWIDUALNIE, Z KAŻDĄ Z WYMIENIONYCH W PUNKCIE „WSPÓŁPRACOWNICY BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP” - STRONA 4.

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________  ____________TRAP

 

ANALIZA MARKETINGOWA

 

·         OPIS I ANALIZA KONKURENCJI

 

NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE BRAKUJE FIRM SPECJALIZUJĄCYCH SIĘ W SPRZEDAŻY USŁUG TURYSTYCZNYCH, ZATEM W POCZĄTKOWEJ FAZIE FUNKCJONOWANIA BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BIURO TO BĘDZIE MONOPOLISTĄ JEŚLI CHODZI O RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE. WYNEGOCJOWANIE W FIRMACH WSPÓŁPRACUJĄCYCH ODPOWIEDNIO NISKICH CEN NA USŁUG TURYSTYCZNE ORAZ POPYT NA TE USŁUGI W MIEŚCIE LESZNO I OKOLICY MOŻE SPOWODOWAĆ POWSTANIE INNYCH JEDNOSTEK ZAJMUJĄCYCH SIĘ POŚREDNICTWEM TURYSTYCZNYM. MOŻNA SIĘ JEDNAK SPODZIEWAĆ, ŻE WYPRACOWANA W TYM CZASIE PRZEZ B.U.T TRAP POZYCJA NA RYNKU SPOWODUJE ŻE BIURO TO STANIE SIĘ CZOŁOWYM SPRZEDAWCĄ USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE.

PLANOWANY ROZWÓJ B.U.T. TRAP O INNE MIASTA W POLSCE MOŻE SPOWODOWAĆ KAMPANIE OBNIŻENIA CEN NA USŁUGI TURYSTYCZNE OFEROWANE PRZEZ FIRMY DZIAŁAJĄCE JUŻ NA TYCH RYNKACH

 

·         OPIS I ANALIZA RYNKU

 

Ø    ODBIORCY USLUG

 

ODBIORCAMI USŁUG BIURA TRAP BĘDĄ PRZEDE WSZYSTKIM MIESZKAŃCY LESZNA ORAZ OKOLIC

 

 

Ø    CZYNNIKI WPLYWAJACE NA WZROST ZAPOTRZEBOWANIA NA USLUGI TURYSTYCZNE

 

-         WZROST ZAINTERESOWANIA LUDZI PODRÓŻAMI ORAZ UDANYM WYPOCZYNKIEM BEZ PLANOWANIA I MARTWIENIA SIĘ O BAZE NOCLEGOWĄ, POSIŁKI ITP.

-         ŚWIADZCZENIE USŁUG NA WYSOKIM POZIOMIE I W UMIARKOWANEJ CENIE

-         POSZERZANIE OFERTY TURYSTYCZNEJ

-         RELATYWNE OBNIŻANIE CEN OFERT W OPARCIU O NEGOCJACJE Z FIRAMAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI

 

 

________________  ____________TRAP

 

·        OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA (WSPÓLPRACOWNIKÓW)

 

NA OGÓLNOPOLSKIM RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH KONKURENCJA W ZAKRESIE OFEROWANIA IMPREZ TURYSTYCZNYCH O WYSOKIM STANDARDZIE TO KONKURENCJA POMIĘDZY CZTEREMA KONKURENTAMI, Z CZEGO B.U.T. TRAP BĘDZIE STALE WSPÓŁPRACOWAŁO Z TRZEMA:

NECKERMANEM, ALMATUREM ORAZ Z TRIADĄ.

WSPÓŁPRACA Z LINNIAMI LOTNICZYMI KTÓRYCH RYNEK NACECHOWANY JEST DUŻĄ KONKURENCYJNOŚCIĄ CO POWODUJE ŁATWOŚĆ W NEGOCJACJI CEN ZAKUPU BILETÓW OCZYWIŚCIE W ZALEŻNOŚCI OD ICH ILOŚCI.

 

ZARÓWNO W PRZYPADKU LINNI LOTNICZYCH JAKI I BIUR TURYSTYCZNYCH KTÓRYCH IMPREZY OFERUJE B.U.T. TRAP PŁATNOŚĆI BĘDĄ DOKONYWANE PO ZAWARCIU UMOWY Z KLIENTEM ORAZ ZABUKOWANIU MIEJSCA DLA TEGOŻ KLIENTA W BAZIE DANEJ FIRMY.

ODBYWAĆ SIĘ TO BĘDZIE ZA POMOCĄ INTERNETU, ZATEM B.U.T. TRAP BĘDZIE W STALYM KONTAKCIE Z WSPÓŁPRACOWNIKAMI, CO POZWOLI DOSTOSOWAĆ OFERTĘ OPTYMALNIE DO ILOŚCI ZAJĘTYCH MIEJSC.

PŁATNOŚCI TE BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ WEDŁUG INDYWIDUALNYCH USTALEŃ Z KAŻDYM Z KOOPERANTÓW.


 

 

 

 

 

 

 

________________  ____________TRAP

 

plan marketingowy

 

·        strategia marketingowa

 

W MOMENCIE POSIADANIA ZEZWOLEŃ ORAZ W MOMENCIE ZAKOŃCZENIA PRAC WYKOŃCZENIOWYCH W BIURZE PRZY ULICY JANA PAWŁA II ROZPOCZĘTA ZOSTANIE KAMPANIA REKLAMOWA W LESZNIE ORAZ OKOLICACH.

WYPRODUKOWANE ULOTKI ZOSTANĄ DOSTARCZONE PRZEZ POCZTE DO KAŻDEGO MIESZKAŃCA GMINY LESZNO. DODATKOWO PLAKATY REKLAMUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ BIURA ZOSTANĄ ROZWIESZONE NA SŁUPACH OGLOSZENIOWYCH. RÓWNOLEGLE W LOKALNEJ PRASIE ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE OGŁOSZENIA O DZIAŁALNOŚCI NOWO OTWARTEGO BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP.

KAŻDA Z OSÓB KTÓRA ZOSTWI NAM SWÓJ ADRES CO SEZON OTRZYMA POCZTĄ NAJNOWSZE KATALOGI ZAWIERAJĄCE AKTUALNĄ OFERTĘ.

KAŻDA Z OSÓB POWTÓRNIE KORZYSTAJĄCA Z USŁUG B.U.T TRAP ZOSTANIE WŁACZONA DO PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO OFERUJĄCEGO ZNIŻKI ORAZ UPOMINKI.

 

·        Marza

 

NA POCZĄTKU DZIAŁALNOŚĆI BIURA ZYSKO POWINIEN OSCYLOWAĆ NA POZIOMIE 5-10% ZE WZGLĘDU NA DUŻE KOSZTY UTRZYMANIA PROFESJONALNEGO BIURA OBSŁUGI BEZPOŚREDNIEJ.

ROZWÓJ BIURA ORAZ PRZEWIDYWANY WZROST SPRZEDAŻY IMPREZ SPOWODUJE WZROST ZYSKU DO OKOŁO 35%.

WZROST ZYSKU BĘDZIE OBSERWOWANY TAKŻE W OKRESIE GRUDZIEŃ-STYCZEŃ ORAZ KWIECIEŃ-MAJ, ZE WZGLĘDU NA WZRASTAJĄCY POPYT NA USŁUGI TURYSTYCZNE Z POWODU WAKACJI.

 

 

·        PLAN ZATRUDNIENIA

 

W OKRESIE URUCHOMIANIA DZIAŁALNOŚCI BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIĄ ZATRUDNIENI W SIEDZIBIE FIRMY DWAJ PRACOWNICY ZATRUDNIENI NA OKRES PRÓBNY NA PEŁNY ETAT.

POCZĄTKOWA FAZA ROZWOJU FIRMY ORAZ ZWIĄZANA Z TYM POTRZEBA REKLAMY POWODUJE ŻE ZOSTANĄ ZATRUDNIENI NA UMOWĘ ZLECENIE ROZNOSICIELE ULOTEK REKLAMOWYCH.

 

_____________________________TRAP

 

·        TECHNICZNY PLAN PRACY

 

-         ZAINTERESOWANIE POTENCJALNYCH NABYWCÓW OFERTY

-         DORADZENIE ODPOWIEDNIEJ IMPREZY BĄDŹ ODPOWIEDNIEGO POŁĄCZENIA LOTNICZEGO

-         SPRAWDZENIE CZY OFERTA NADAL JEST AKTUALNA (ZA POŚREDNICTWEM INTERNETU)

-         PODPISANIE UMOWY Z KLIENTEM ORAZ POBRANIE ZALICZKI

-         WPŁATA ZALICZKI NA KONTO ORGANIZATORA IMPREZY BĄDŹ SPRZEDAWCY USŁUGI

-         SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘŹNEJ Z NABYWCĄ ORAZ SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘZNEJ Z FIRMĄ WSPÓŁPRACUJĄCĄ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_____________________________TRAP

 


...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin