zima i wiosna w matematycznych domkach.PDF

(17331 KB) Pobierz
346749332 UNPDF
Zima i wiosna w matematycznych B 2.8
domkach
Przewodnik metodyczny
Przegląd kart pracy
l
Instrukcje do realizacji wybranych kart pracy
II
Materiały dydaktyczne
Karty pracy
1-20
Przewodnik metodyczny
O
Przegląd kart pracy
Klasa;
sugerowany
poziom
trudności
II », III *
Instrukcje do realizacji
wybranych kart pracy
Dodatkowe
pomoce
dydaktyczne
Nr
strony
Czego dotyczy karta
Nr
strony
l l/l l
Rodzaj instrukcji
1/20
2/20
3/20
4/20
Zima.
• Wskazówki
dla nauczyciela
Kredki, flama-
stry, ewentual-
nie magnesy
i tablica magne-
tyczna
Kredki, flama-
stry, ewentual-
nie magnesy
i tablica magne-
tyczna
Kredki, flama-
stry, ewentual-
nie magnesy
i tablica magne-
tyczna
5/20
6/20
7/20
8/20
II **, III **
Zima.
• Wskazówki
dla nauczyciela
l l/l l
9/20
10/20
11/20
12/20
13/20
14/20
15/20
16/20
17/20
18/20
19/20
20/20
II **, III *
Wiosna.
• Wskazówki
dla nauczyciela
l l/l l
II ***, III **
Wiosna.
• Wskazówki
dla nauczyciela
II/II
Kredki, flama-
stry, ewentual-
nie magnesy
i tablica magne-
tyczna
* ćwiczenia łatwiejsze
** ćwiczenia o średnim stopniu trudności
*** ćwiczenia trudniejsze
13 • RAAbits - Kształcenie zintegrowane • Grudzień 2003
l/II
346749332.002.png
B 2.8
Zima i wiosna w matematycznych domkach
Instrukcje do realizacji wybranych kart pracy
Wskazówki dla nauczyciela dotyczące wykorzystania kart
Zestawy kart mogą urozmaicić zajęcia powiązane tematycznie z porami roku. Zgodnie z po-
trzebami nauczyciela i umiejętnościami uczniów można je wykorzystać zarówno do pracy indy-
widualnej, jak i grupowej. W tym drugim przypadku zespół klasowy należy podzielić na tyle
grup, ile liter jest w wyrazie, np.: z i m a - cztery grupy. Każda grupa otrzymuje jedną kartę -
domek - i nad nią pracuje.
Zadaniem ucznia lub grupy jest zamalowanie okienek z liczbami, które spełniają warunek zapi-
sany na dachu domku. Poprawnym rozwiązaniem jest jedna z liter potrzebnych do napisania
słowa - rozwiązania, np. z, i, m, a. Aby zmobilizować dzieci do pracy, można wprowadzić
element rywalizacji czasowej.
Po zakończeniu pracy uczniowie z otrzymanych rozwiązań - liter układają nazwę pory roku,
mocując karty pracy magnesami na tablicy magnetycznej albo układając na podłodze. Ułoże-
nie słowa może poprzedzić np. zagadka, wiersz, piosenka.
Karty pracy można również wykorzystać do tworzenia innych słów składających się z tych liter,
np. mama, nos, wina, zimno.
13 • RAAbits - Kształcenie zintegrowane • Grudzień 2003
346749332.003.png
Zima i wiosna w matematycznych B 2.8
domkach
Zamaluj pola z liczbami parzystymi.
31
7
33
9
23
2
20
14
18
32
35
21
55
22
37
29
41
16
53
47
55
66
15
17
39
44
30
18
24
8
25
43
77
1
61
13 • RAAbits - Kształcenie zintegrowane • Grudzień 2003
1/20
346749332.004.png
B 2.8
Zima i wiosna w matematycznych domkach
Zamaluj pola z liczbami parzystymi.
1
17
5
59
71
55
11
40
13
19
23
45
22
21
37
27
33
38
35
29
25
31
16
23
57
47
13
54
41
15
51
3
39
7
69
2/20
13 • RAAbits - Kształcenie zintegrowane • Grudzień 2003
346749332.005.png
Zima i wiosna w matematycznych domkach
B 2.8
Zamaluj pola z liczbami parzystymi
większymi od 30.
c
13
55
22
77
35
50
71
33
20
34
72
36
61
62
40
44
67
70
43
56
88
25
93
39
60
32
17
24
10
48
41
28
51
26
37
13 • RAAbits - Kształcenie zintegrowane • Grudzień 2003
7/20
346749332.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin