Projekt 1.docx

(282 KB) Pobierz
GARAŻ PODZIEMNY

Politechnika Wrocławska

 

 

 

 

 

 

 

Przedmiot :

[TECHNOLOGIA BUDOWY DRÓG]

 

Temat:

 

Obliczenie robót ziemnych metodą poprzeczników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonał : Krystian Kaczorowski [161662]

Sprawdził: dr inż. Robert Wardęga

 

OPIS TECHNICZNY

Podstawa opracowania

·         umowa z inwestorem (Politechnika Wrocławska)

·         mapa do celów projektowych w skali 1:1000 aktualna na 09.03.2011 r.

·         rozporządzenie MTiGM w sprawie  warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz. 430 z 14.05.1999 r.)

·         niweleta drogi

 

Lokalizacja

Projektowana droga położona jest na terenie Gminy Wrocław, jest obiektem nowoprojektowanym i stanowić będzie główną drogę objazdową miasta Nowojowice. Droga zaprojektowana jest w ciągu drogi Wojwódzkiej 395, biegnie wyznaczonym geodezyjnie korytarzem przez grunty użytkowane rolniczo omijając wieś Nowojowice. Na wlocie i wylocie obwodnicy zaprojektowano skrzyżowania skanalizowane. Długość projektowanej drogi wynosi 2+756 km.

Zakres opracowania

Opracowanie projektowe obejmuje część drogową w ramach, którego ujęto:

·         Trasowanie drogi wraz z krzywymi przejściowymi

·         Niweleta drogi wraz z łukami pionowymi

·         Dobranie przekroju drogi

·         Stworzenie ramp przechyłkowych

·         Obliczenie robót ziemnych metodą poprzeczników

 

Stan Istniejący

Stan istniejący to pas gruntu wyznaczony geodezyjnie o szerokości w liniach rozgraniczenia 50,0 m. grunty stanowią w części teren zabudowany, a w części pola uprawne niskich klas użytkowane rolniczo. Grunty w obszarze przyległym do projektowanej trasy są zmeliorowane a wody „melioracyjne” odprowadzone są do rowu – zbieracza. Projektowana trasa drogi przecina prostopadle 1 rów – zbieracz z zastosowaniem przepustu prefabrykowanego z rur żelbetowych Ø 60 cm.

Stan projektowany

Przedmiotową drogę projektuje się jako jednojezdniową dwupasową w klasie G o przekroju szlakowym i następujących parametrach:

·         prędkość projektowa – 60 km/h

·         prędkość miarodajna – 80km/h

·         szerokość jezdni – 7.0 m

·         szerokość pobocza –  1.5m

·         spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%

·         spadek jezdni na rampie przechyłkowej – 6%

·         spadek pobocza:   6%  - w kierunku rowu, na rampie 8% od strony wewnętrznej

·         rowy obustronne o przekroju trapezowym o szerokości dna 0.40 m, minimalnej głębokości 1.0m

·         nachylenie skarp – 1:1.5

·         grubość warstwy ścieralnej 5cm z betonu asfaltowego

·         grubość warstwy wiążącej 6cm z betonu asfaltowego

·         podbudowa zasadnicza 7cm z betonu asfaltowego

·         podbudowa pomocnicza 20 cm z tłucznia kamiennego

Roboty ziemne

Do robót ziemnych przyjęto maszyny o następujących parametrach:

·         Spycharka: V do 500m3, L do 150m

·         Zgarniarka: V do 5000m3, L do 1000m

·         Koparka: bez ograniczeń, do reszty robót

Bilans robót ziemnych występuje na odcinkach:

·         0+000 – 0+660

·         1+680 – 1+800

·         2+100 – 2+525

Objętość wykopu wynosi 11250,6 m3 a objętość nasypu 19781,7 m3. Bilans robót ziemnych na terenie równy jest -8531,2m3.

 

 

 

 


Politechnika Wrocławska

wykonał: Krystian Kaczorowski

str. 1

Zgłoś jeśli naruszono regulamin