STOP_AGRESJI.doc

(37 KB) Pobierz
SCENARIUSZ CYKLU ZABAW I GIER PRZECIWKO AGRESJI

SCENARIUSZ CYKLU ZABAW I GIER PRZECIWKO AGRESJI

 

TEMAT: „ STOP AGRESJI”

CELE:

     -    dostrzeganie i wyrażanie agresywnych uczuć

-         rozpoznawanie elementów wyzwalających u nas złość i agresję

-         lepsze zrozumienie siebie samego i innych ludzi

-         opanowywanie agresji i wściekłości, a także ich przezwyciężanie

-         budowanie poczucia wartości samego siebie

-         nawiązywanie nieagresywnych kontaktów

 

MIEJSCE:

TERMIN:

GRUPA: 6-latki

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

 

Działania

Rezultat                                      Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

1. Ćwiczenia integrujące-

„ Pajęczyna’

 

2. Zabawa plastyczna –

„ Grupowy obrazek”

 

 

 

-dziecko uczy się nawiązywania nieagresywnych kontaktów

 

 

 

Naucz, grup

 

 

 

28.11-02.12.2005

1.” Gry mimiczne”-

przedstawianie i omawianie uczuć ludzkich

 

- dziecko uczy się lepiej zrozumieć siebie samego i innych ludzi

 

Naucz. grup

 

 

28.11-02.12.2005

1. Scenki dramowe -„Pobawmy się w złość”

„Pójdziesz teraz ze mną”

„Mama i niegrzeczne dziecko

Kiedy dwoje się kłóci”

 

 

 

 

 

- dziecko uczy się opanowywać i przezwyciężać złość i agresję

 

 

 

 

Naucz. grup

 

 

 

 

28.11.-02.12.2005

 

2. Zabawa ruchowa-

„ Walka kogutów”

3.Zabawa ruchowa-

„ Papierowa wojna”

4. Zabawa ruchowa-

„ Otrząsanie się ze złości”

 

 

 

 

 

 

1. Zabawa plastyczna-

„ Ciemne chmury- błękitne niebo”

2. Zabawa dydaktyczna-

„ Gorące krzesło”

 

 

- dziecko uczy się budowania poczucia własnej wartości i silnej osobowości

 

 

Naucz. grup

 

 

28.11.-02.12.2005

1. Zabawa dydaktyczna-

„ Alfabet przezwisk”

 

-dziecko dostrzega agresywne uczucia i je wyraża

Naucz. grup

28.11.-02.12.2005

1. Zabawa dydaktyczna-

„ Wściekłe początki zdania”

„ Symbole agresji”

 

 

-dziecko uczy się rozpoznawać przyczyny wściekłości i agresji

 

 

Naucz. grup

 

 

28.11.-02.12.2005

1. Wspólny taniec integracyjny

2. Przemarsz ulicami miasta.

-dziecko uczy się przekazywać pozytywną energię

Naucz. grup

28.11.-02.12.2005

                                  

 

 

 

 

 

 

Wykorzystane zabawy pochodzą z książki Rosemarie Portman „ Gry i zabawy przeciwko agresji”.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin