SCENARIUSZ CYKLU ZABAW I GIER PRZECIWKO AGRESJI
CELE:
- dostrzeganie i wyrażanie agresywnych uczuć
- rozpoznawanie elementów wyzwalających u nas złość i agresję
- lepsze zrozumienie siebie samego i innych ludzi
- opanowywanie agresji i wściekłości, a także ich przezwyciężanie
- budowanie poczucia wartości samego siebie
- nawiązywanie nieagresywnych kontaktów
MIEJSCE:
TERMIN:
GRUPA: 6-latki
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
Działania
Rezultat Osoba odpowiedzialna
Termin realizacji
1. Ćwiczenia integrujące-
„ Pajęczyna’
2. Zabawa plastyczna –
„ Grupowy obrazek”
-dziecko uczy się nawiązywania nieagresywnych kontaktów
Naucz, grup
28.11-02.12.2005
1.” Gry mimiczne”-
przedstawianie i omawianie uczuć ludzkich
- dziecko uczy się lepiej zrozumieć siebie samego i innych ludzi
Naucz. grup
1. Scenki dramowe -„Pobawmy się w złość”
„Pójdziesz teraz ze mną”
„Mama i niegrzeczne dziecko
Kiedy dwoje się kłóci”
- dziecko uczy się opanowywać i przezwyciężać złość i agresję
28.11.-02.12.2005
2. Zabawa ruchowa-
„ Walka kogutów”
3.Zabawa ruchowa-
„ Papierowa wojna”
4. Zabawa ruchowa-
„ Otrząsanie się ze złości”
1. Zabawa plastyczna-
„ Ciemne chmury- błękitne niebo”
2. Zabawa dydaktyczna-
„ Gorące krzesło”
- dziecko uczy się budowania poczucia własnej wartości i silnej osobowości
1. Zabawa dydaktyczna-
„ Alfabet przezwisk”
-dziecko dostrzega agresywne uczucia i je wyraża
„ Wściekłe początki zdania”
„ Symbole agresji”
-dziecko uczy się rozpoznawać przyczyny wściekłości i agresji
1. Wspólny taniec integracyjny
2. Przemarsz ulicami miasta.
-dziecko uczy się przekazywać pozytywną energię
Wykorzystane zabawy pochodzą z książki Rosemarie Portman „ Gry i zabawy przeciwko agresji”.
lidzbarska