Earthdawn - Zasłona Mistrza Gry.pdf

(573 KB) Pobierz
Zasłona Mistrza gry do gry EARTHDAWN
STOPIEŃ
KOSTKI
STOPIEŃ
KOSTKI
Powierzchnia wspinaczki
Stopień trudności
1
K4-2
21
K20+K10+K6
Drzewo
3
2
K4-1
22
K20+K10+K8
Pal
7
3
K4
23
K20+2K10
Ściana z dziurami
9
4
K6
24
K20+K12+K10
Skalna ściana
12
5
K8
25
K20+K10+K8+K4
Gładka powierzchnia
15
6
K10
26
K20+K10+K8+K6
7
K12
27
K20+K10+2K8
Dystans upadku (w metrach)
Stopień obrażeń
8
2K6
28
K20+2K10+K8
1,5-3
2
9
K8+K6
29
K20+K12+K10+K8
3,1-6
6
10
K10+K6
30
K20+K10+K8+2K6
6,1-9
15
11
K10+K8
31
K20+K10+2K8+K6
9,1-15
15 (2)
12
2K10
32
K20+2K10+2K8
13
K12+K10
33
K20+3K10+K8
15,1-30
20 (2)
14
K20+K4
34
K20+K12+2K10+K8
30,1-45
25 (2)
15
K20+K6
35
2K20+K10+K8+K4
45,1-75
25 (3)
16
K20+K8
36
2K20+K10+K8+K6
75,1-120
30 (3)
17
K20+K10
37
2K20+K10+2K8
120,1-180
30 (4)
18
K20+K12
38
2K20+2K10+K8
180,1+
30 (5)
19
K20+2K6
39
2K20+K12+2K10+K8
20
K20+K8+K6
40
2K20+K10+K8+2K6
Wielkość ognia
Stopień obrażeń
Zwiększenie cechy
Koszt w punktach legend
Pochodnia
4
Nieduże ognisko
6
Pierwsze
800
Duże ognisko
8
Drugie
1300
Płonący dom
10
Trzecie
2100
Płonący las
12
Czwarte
3400
Piąte
5500
Sytuacja
Modyfikator
testu ataku
Modyfikator
obron
Poziom umiejętności
Koszt w punktach legend
Ciemności
-3 stopnie
-
1
200
Niespodziewany
atak
+2 stopnie
-
2
300
3
500
Osaczenie
-2 stopnie
-
4
1300
Przewrócenie
-3 stopnie
-3
5
2100
Zaskoczenie
Bez testów
-3
6
3400
7
8900
Rodzaj opcji walki Opis
Agresywny atak • Bohater +3 do testu ataku
i +3 do testu obrażeń
• Wróg +3 do testu ataku
Przewracanie Wynik testu obrażeń herosa =
trudność testu równowagi
przeciwnika
Ogłuszanie • Nie można zabić
• Do pierwszego testu
zdrowienia wroga+stopień SW
Precyzyjny atak -3 do trafienia
Przejście do obrony • +3 do obrony fizycznej
• -3 do wszystkich testów
Oddawanie pola • +1 do obrony fizycznej /
1 metr (max. poziom talentu)
• 1 punkt wyczerpania
8
14 400
9
23 300
10
37 700
Poziom
talentu
Kręgi
1-4
Kręgi
5-8
Kręgi
9-12
Kręgi
13-15
1
100
200
300
500
2
200
300
500
800
3
300
500
800
1300
4
500
800
1300
2100
5
800
1300
2100
3400
6
1300
2100
3400
5500
7
2100
3400
5500
8900
8
3400
5500
8900
14 400
9
5500
8900
14 400
23 300
10
8900
14 400
23 300
37 700
Ominięcie tarczy
Jeżeli (inicjatywa herosa –
pan.fiz. tarczy > inicjatywa
wroga) to omija się tarczę
11
14 400
23 300
37 700
61 000
12
23 300
37 700
61 000
98 700
13
37 700
61 000
98 700
159 700
14
61 000
98 700
159 700
258 400
Materiał bariery Pancerz fizyczny
Próg uszkodzeń
15
98 700
159 700
258 400
418 100
Drewno max. 5 cm
7
20
Typ
bohatera łatwa średnia trudna b. trudna heroiczna
Zwykły
Stopień trudności testu
Drewno pow. 5 cm
9
30
Ściana z cegieł
12
45
1-2
3-5
6-9
10-12
13-15
Kamienne bloki
20
85
Ściana jaskini
30
150
Krąg 1-4
1-2
3-7
8-12
13-16
17-20
Obrona fizyczna wynosi zawsze 7
Krąg 5-8
3-6
7-12
13-18
19-22
23-27
k. 9-12
6-8
12-16
18-24
15-29
30-35
k. 13-15
8-11
17-20
25-28
29-34
35-41
7092891.027.png 7092891.028.png 7092891.029.png 7092891.030.png 7092891.001.png 7092891.002.png 7092891.003.png 7092891.004.png
Stopień
trudności
Porażka Przeciętny
sukces
Duży
sukces
Ogromny
sukces
Wyjątkowy
sukces
Czynnik zewnętrzny
Modyfikator
WZROK
Bohater wie co/kogo szuka
3
1
3
6
8
10
+2
4
1
4
7
10
12
Ciemność
-5
5
1
5
9
11
14
Kapuśniaczek/mżawka
-1
6
2
6
10
13
17
Kolor szukanego kontrastuje z
otoczeniem
+3
7
2
7
12
15
19
3
8
13
16
20
8
Szukany ma kolor otoczenia
-3
9
4
9
14
18
22
Szukany ma inny kształt niż
otoczenie
+2
10
5
10
15
19
24
11
5
11
17
21
25
Przeciwnik ukryty w:
12
6
12
18
22
27
25%
-1
13
6
13
20
24
29
50%
-2
14
7
14
21
26
32
75%
-3
15
8
15
22
27
33
95%
-5
16
8
16
24
29
35
Ulewa
-3
17
9
17
25
30
37
Zmierzch/świt
-2
18
10
18
26
32
38
SŁUCH
Bohater słyszał głos wcześniej
19
11
19
27
33
39
+2
20
12
20
28
34
41
Jedyny słyszalny dźwięk
+3
21
13
21
29
35
42
Dźwięk ma niższy ton niż
szum otoczenia
-2
22
13
22
31
37
44
23
14
23
32
38
45
Dźwięk ma wyższy ton niż
szum otoczenia
+2
24
15
24
33
40
47
25
16
25
34
41
48
Dźwięk ma stały rytm
+2
26
17
26
35
42
49
Głośna rozmowa/śpiew
-3
27
18
27
36
43
51
Hałas/odgłosy walki:
28
18
28
38
45
52
Oddalony o 10-19 metrów
-1
29
18
29
40
47
53
Oddalony o 20-49 metrów
-2
30
20
30
40
47
55
Oddalony o 50+ metrów
-4
31
21
31
41
48
56
Rozmowa
-2
32
22
32
42
49
58
Szum otoczenia
-1
33
23
33
43
51
59
WĘCH
34
23
34
45
53
62
Silny zapach
+2
35
24
35
46
53
62
Zapach miesza się z innymi
-2
36
25
36
47
55
64
DOTYK
B.wysoka/niska temperatura
37
26
37
48
56
65
+3
38
26
38
50
58
67
Bohater nosi rękawiczki
-3
39
27
39
51
59
68
SMAK
Bohater jest przeziębiony
40
28
40
52
60
70
-3
41
29
41
53
61
71
Smak jest charakterystyczny
+3
42
30
42
54
62
72
Sytuacja
Typowy stopień trudności
Różnica
incjatyw
Szybkość w walce (w metrach / rundę)
Ukryty przeciwnik
Zręczność przeciwnika
13
14-25
26-50
51-100
101-200 201-300
301+
Wykrywanie pułapek
Trudność wykrycia pułapki
1
1
2
5
10
20
30
40
Znajdywanie ukrytych przejść
8+
2
2
4
10
20
40
60
80
Dostrzeganie śladów
5+
3
3
6
15
30
60
90 120
Dostrzeganie niezwykłych
elementów otoczenia
6
4
4
8
20
40
80 120 160
5
5
10
25
50 100 150 200
Warunki
Daleki zasięg Średni zasięg Bliski zasięg
6
6
12
30
60 120 180 140
Ciemna noc
30
15
5
7
7
14
35
70 140 210 180
Deszcz
100
50
10
8
8
16
40
80 160 240 320
Mżawka
350
175
15
9
9
18
45
90 180 270 360
Dzień
750
200
20
10+
+1
+2
50 100 200 300 400
Jasna noc
200
60
15
Rodzaj
Obrona mag.
/ stopień
Wystąpienie
objawów
Czas
działania
Mgiełka
150
75
10
Mgła
10
5
2
Raniąca
5-9
nat./po 1-2 dn.
1-5 rund
Świt/zmierzch
500
125
15
Osłabiająca
5-7
natychmiast
wynik testu
efektu w dn.
Źródło światła
Promień (w metrach)
Świeca
3
Paraliżująca
5-9
natychmiast
wynik testu
efektu w godz
Pochodnia
10
Zabójcza
10-13
nat./po 1-2 dn. natychmiast
Ognisko
15
Latarnia
30
7092891.005.png 7092891.006.png 7092891.007.png 7092891.008.png
BROŃ DO WALKI WRĘCZ
ZBROJE
Broń
Cena
St. Obr.
Min. SF
Ciężar
Wlk.
Zbroja Cena
P. fiz. P. duch. Ciężar Mod.in.
Berdysz
150
8
15
6
6
Zbroja
warstwowa
2
2
0
1,5
0
Bicz
10
3
7, ZR-7
0,5
3
Buława
20
4
9
2,5
3
Zbroja
skórzana
Głuszak
1
1
2
0,25
1
10
3
0
7,5
0
Kilof
25
5
13
2
4
Zbroja
skórzana
warstwowa
Kopia
150
5
15
5
6
20
4
0
10
0
Korbacz
35
5
10
4
3
Kosa
20
6
13
1
5
Zbroja
skórzana
utwardzana
Kostur
5
2
5
2
5
40
5
0
10
1
Łopata
10
Skóra
zwierzęca
Maczuga
40
6
13
4
4
50
5
1
12,5
1
Miecz
25
5
9
1,5
3
Zbroja
kółkowa
Miecz
dwuręczny
125
7
15
3,5
5
110
6
0
15
2
Kolczuga
180
7
0
20
3
Miecz
krasnoludz
6
3
7
1
2
Zbroja
płytowa
3 000
9
0
30
4
Miecz
krótki
16
4
5
1
2
Obsydiańs
ka skóra
100
3
1
10
0
Miecz
trollowy
50
6
13
3
4
Pnączo-
zbroja
125
2
3
7,5
0
Młot
bojowy
125
7
15
3,5
5
Krwawe
kamienie
300
5
3
-
1
Nadziak
150
7/10 tarcze
15
4
5
Nóż
3 m
1
4
0,3
1
Kryształowa
kolczuga
500
4
4
25
2
Nadgarstnik
25
2
12
2,5
3
Zbroja z
żywego
kryształu
Pałka
2
3
7
1,5
2
1 100
6
3
-
2
Sztylet
8 m
2
5
0,5
1
Topór
12
4
10
1
2
Zbroja
płytowa
kryształowa
Topór
bojowy
35
6
13
2,5
4
12 000
7
7
45
5
Trójząb
25
5
11
3,5
3
Skórzana
1400
*
*
7,5
0
Włócznia
3
4
11
2
4
Kolczuga
3200
*
*
20
*
Kryształowy
miecz
2800
*
13
3,5
3
EKWIPUNEK POSZUKIWACZY PRZYGÓD
Towar
Nadziak
2200
*
15
4
5
Trójtopór
2100
*
15
5
5
Cena
Ciężar
BROŃ STRZELECKA
Fiolka atramentu
10
0,25
Bukłak
2
1 pełny/ 0 pusty
Broń
Cena St.obr. Min
SF
Cięż
ar
Wlk.
Zasięg (w metrach)
B Ś
D
Derka
5
1
Dmuchawka
2
1
1
0,3
1
1-2
3-4
5-6
Haczyk na ryby
1 m
-
Proca
3
2
7
1
2
2-15
16-40
41-100
Hak wspinaczkowy
9 m
1
Proca
trollowa
15
4
15
1,5
4
2-25
26-60
61-100
Koc
15
1,5
Łuk
15
3
10
1,5
3
2-25
26-80
81-120
Kociołek żelazny
20
4
Łuk długi
60
4
13
2
5
2-40
41-100
101-220
Kryształ świetlny
75
1
13,
ZR-15
Łuk elficki
200
5
2
5
2-40
41-200
201-300
Kotwiczka do liny
10
2,5
Łuk
wietrzniacki
25
3
5
0,4
2
2-25
26-80
81-100
Pudełko – 5 kred
3 m
0,25
Krzesiwo
1
0,5
Kusza
100
5
13
3
5
2-50
51-175
176-275
Latarnia punktowa
27
3
L. kusza
50
4
10
2,5
4
2-50
51-125
126-200
Latarnia zwykła
9
3
Dlugi łuk
1900
*
13
2
5
*
*
*
Kryształowy
łuk
2500
*
15
3
5
*
*
*
Lina 3m
8
2,5
Lina 10m
15
6
Proca
1000
*
7
1
2
*
*
*
Lina 20m
25
12,5
BROŃ MIOTANA
Łańcuch cienki
10
2,5
Bola
10
3
4
0,5
2
2-15
16-25
16-35
Jastrzębiec 125
4
9
1
3
2-25
26-80 81-125
Łańcuch gruby
50
5
Sieć mała
15
-
4
1
2
1-2
3-4
5-6
Medykamenty
75
2,5
Sieć
15
-
9
2,5
6
1-2
3-4
5-6
Med. uzupełnienie
50
-
Strzałki
5 m
1
5
0,05
1
1-3
4-6
7-9
Namiot
30
7,5
Sztylet
8 m
2
9
0,5
1
2-5
6-10
11-15
Sztylet do
rzucania
2
2
12 0,35
1
2-10
11-20
21-30
Narz. Rzeźbiarskie
30
0,5
Narz. Malarskie
45
1
Sztylet lotny
25
2
12 0,35
1
2-15
16-40
41-75
Zw. do wyszywania
25
0,5
Toporek do
rzucania
25
3
5
1,5
3
2-15
16-25
26-40
Narz. Kowalskie
100
10
Włócznia
3
4
5
2
4
-15
16-40 41-100
Róg
70
3,5
Włócznia
wietrzniacka
45
2
4
0,25
2
2-15
16-40
41-75
Papier (pergamin)
1
-
Wytrychy
100
0,5
Butelka z
olejem
6
5 (x3) 5
0,25
3
2-10
11-20
21-30
Sakiewka
8 m
0,5
Topór do
rzucania
1300
*
5
1,5
3
*
*
*
Świece (2 sztuki)
7 m
0,25
Worek duży
2
0,5
Jastrzębiec 2500
*
9
1
3
*
*
*
Worek maly
1
-
7092891.009.png 7092891.010.png 7092891.011.png 7092891.012.png 7092891.013.png 7092891.014.png 7092891.015.png 7092891.016.png 7092891.017.png 7092891.018.png 7092891.019.png
TARCZE
Tarcza Cena P. fiz. P. duch. Ciężar Mod.in.
Liściotarcza
POJAZDY
Typ
Cena
22
+1
+2
2,5
1
Łodzie
Pawęż
50
+5
+0
7,5
2
kajak
15
Puklerz
5
+1
+0
2,5
0
łódź wiosłowa
20
Tarcza jazdy
20
+3
+0
4
1
Tarcza
kryształowa
mała łódź żaglowa
35
150
+3
+3
7,5
2
Powóz
Tarcza
piechoty
15
+3
0
5
1
duży
50
mały
30
Kryształowy
puklerz
2300
*
*
4,5
0
Wóz
POCISKI
duży
25
mały
10
Pocisk
Cena
Ciężar
10 strzałek do dmuchawki
1
0,25
ZWIERZĘTA
20 strzał do łuku zwykłego
5
2,5
Typ
Cena
20 strzał do łuku długiego
10
3,5
Gryf (szkolony)
7500
20 strzał do łuku elfickiego
25
3,5
Grzmotorożec
4000
20 strzał do łuku wietrzniackiego
5
0,25
Koń
15 bełtów do kuszy zwykłej
20
1,5
bojowy
1500
15 bełtów do kuszy lekkiej
15
1,5
pociągowy
125
wierzchowy
100
WYŻYWIENIE I ZKWATEROWANIE
Muł
100
Cena
Pies
Racje podróżne -7 dni
10 / 4 kg
bojowego
50
Żelazne racje – 7 dni
25 / 6 kg
Myśliwski lub strażniczy
30
Jedzenie
Sokół (szkolony)
350
Porządny obiad
3
Słoń
3000
Prosty obiad
3 m
Przeciętny obiad
1
EKWIPUNEK MAGICZNY
Uyglar therański
25
Cena
Waga
Wystawna uczta
50
Mikstury lecznicze
Napoje
Antidotum Kelii
125
1
Dobre wino - kieliszek
1
Eliksir leczenia
chorób
500
1
Dobre wino - butelka
5
Kufel mocnego piwa
2
Eliksir leczenia
300
1
Kufel przyzwoitego piwa
1
Eliksir odporności
na choroby
75
1
Kufel słabego piwa
5 m
Wino - kieliszek
1 m
Eliksir ostatniej
szansy
600
0,5
Wino - butelka
5 m
Eliksir zdrowienia
50
1
Zakwaterowanie
Okład Kelixa
50
0,5
Gospoda gildii
Kryształy świetlne
Pokój z magicznym zamkiem
12
Mały
75
1
Sypialnia z łazienką
8
Średni
125
3
Gospoda kupiecka
Duży
200
10
Własny pokój z łazienką
5
Amulety krwii
Własny pokój, jednoosobowe
lóżko
3
Celne oko
450
0,5
Luksusowa gospoda
Desperacki cios
275
0,5
Pokój plus osobisty służący
55 + napiwki
Desperacki czar
300
0,5
Ochrony przed
Horrorami
Pokój z magicznymi
udogodnieniami
40
200
0,5
Sypialnia z łazienką
25
Oko astralne
325
0,5
Noclegownia (bez łóżka)
1 m
Osłabienie ciosu
100
0,5
Oszukanie śmierci
450
0,5
Tania gospoda
Własny pokój, jednoosobowe
łóżko
1
Akcesoria Mistrza Żywiołów
Kula szklana z wplecioną esencją ziemi
200
Wspólna sala, wspólne, duże
łóżko
5 m
Porcja żywiołu ognia
100
Kamienna szkatułka
150
Porcja żywiołu wody
50
Moneta powietrza
1000 sr.
Sakiewka z nitkami esencji ziemi
150
Moneta ziemi
100 sr.
Porcja żywiołu powietrza
100
Moneta ognia
1000 sr.
Orichalkowa szkatułka
300
Moneta wody
100 sr.
Porcja żywiołu ziemi
50
Moneta orichalkowa
10 000 sr.
7092891.020.png 7092891.021.png 7092891.022.png 7092891.023.png 7092891.024.png 7092891.025.png 7092891.026.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin