św. Faustyna.doc

(30 KB) Pobierz
Święta Faustyna Kowalska – moje refleksje i przeżycia po

Święta Faustyna Kowalska – moje refleksje i przeżycia po                                           obejrzeniu               filmu o życiu apostołki miłosierdzia.

 

Cele               – poszerzenie wiedzy na temat postaci św. Faustyny

              - próba refleksji na temat własnego życia,

              -zachęcenie uczniów do takiego działania, aby podobało się Bogu,

              - wskazanie na potrzebę ciągłego bycia przygotowanym na spotkanie z               Panem.

 

Metody

Pogadanka, burza mózgów, praca w grupie, dyskusja

Środki dydaktyczne

Film pt.” Faustyna”, odtwarzacz DVD, karty pracy, flamastry, obrazki z wizerunkiem świętej

Pierwsze 2 godziny lekcyjne oglądanie filmu. Przed obejrzeniem filmu krótki wykład katechety na temat filmu; wprowadzenie w temat, uwarunkowania historyczne oraz informacje na co uczniowie powinni zwrócić szczególną uwagę.

 

I. wstęp

- modlitwa

- przypomnienie czym jest miłosierdzie (nawiązanie do filmu)

II. rozwinięcie

 

1. Omówienie treści filmu.

- czego nowego dowiedziałeś się z filmu o życiu św. Faustyny?,

- który z epizodów pokazanych w filmie, w którym uczestniczyła Faustyna, zrobił na tobie największe wrażenie?,

- gdybyś pisał książkę o życiu świętej, jakie  napisał byś rozdziały?

- jak autorzy filmu wyjaśniają dlaczego Faustyna została siostrą zakonną?

- jednym z tematów szczególnie widocznym w filmie jest cierpienie bohaterki, jakie to były sytuacje, jak odbierała to cierpienie święta?

2. Język filmu.

- krótkie omówienie gry aktorów, jakości zdjęć, oprawę dźwiękową, emocje jakie wywoływały poszczególne sceny filmu,

- co w filmie podobało się (dlaczego?), co zmieniło Twoje wyobrażenie o bohaterce?

- metaplan – praca w grupie

·         Które z działań bohaterki wywarło na Tobie największe wrażenie?

·         Która z wypowiedzi lub myśli bohaterki filmu wywarła na Tobie największe wrażenie?

·         Jak ludzie odnoszą się do bohaterki filmu?

·         Jak ludzie odnoszą się do bohaterki filmu?

·          

Jakie wnioski o bohaterce filmu możesz wyciągnąć na podstawie zapisanych wyżej uwag?

 

- omówienie wyników pracy w grupach.

- ustalenie wniosków, zapisanie w zeszycie ucznia.

III. zakończenie

 

- podsumowanie katechety,

- uczniowie otrzymują obrazki z wizerunkiem świętej.

Praca domowa

Na podstawie filmu napisz charakterystykę bohaterki filmu z punktu widzenia jej przyjaciółki.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin