Program kolonii.pdf

(94 KB) Pobierz
program kolonii 08
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KOLONII ɩ
ɨ Z ROZBICIEM NA DNI
Dzie ń
Data
Temat dnia
Najwa Ŝ niejsze zaj ę cia
Dodatkowe zaj ę cia
w czasie niepogody
Realizacja zada ń
regulaminu
Sprawno ś ci
indywidualne
Uwagi
1
Podró Ŝ do
Krainy
Zasiedmio-
górgrodem
Do południa (D)
- wyjazd z Sandomierza
Po południu (P)
Podró Ŝ do Krainy Zasiedmiogórgrodem
- - przybycie uczestników, podział na
gromady, szóstki
- urządzanie sypialni
- zapoznanie zuchów z regulaminami
obowiązującymi podczas trwania
kolonii
Kominek (K)
Zwyczaje Zasiedmiogórgrodu - gry
i zabawy integracyjne
Bez zmian
Urządziliśmy dom
Shreka na bagnach
Poznaliśmy zasady
pracy detektywa
Cała kadra
kolonii
Kronikarz
Meteorolog
Bez zmian
Bez zmian
2
Biuro
detektywistyczne
na zamku
Zasiedmio-
górgrodem
D
Czas do dyspozycji gromad – urz ą dzamy
biuro detektywistyczne na zamku
Zasiedmiogórgrodem – wybór
szóstkowych, wybór nazw gromad, nazw
szóstek, tworzenie totemów, ozdób,
kartoteki – kroniki
P
Pierwszy trop - zuchowy zwiad po okolicy
K
Czas do dyspozycji gromad –
ognisko – Zadania wywiadowcze „ Ś ci ś le
Tajne" - prezentacje nazw i obrzędowości
gromad
Bez zmian
Urządziliśmy dom
Shreka na bagnach
ZałoŜyliśmy kartotekę,
w której trzymaliśmy
akta prowadzonych
przez nas spraw z
zabezpieczonymi
dowodami. Ze
statusem „Ściśle
Tajne" trzymaliśmy
tam akta, nasze
odciski palców,
zdjęcie i krótki opis
przebiegu słuŜby.
Shrek
Detektyw
Sobieradek
Dobry
opiekun
Porządnicki
Przewodnik
po...
Kronikarz
DruŜynowi
i
przyboczne
Bez zmian
Kominek
ɧ
1
36524299.028.png 36524299.029.png 36524299.030.png 36524299.031.png 36524299.001.png 36524299.002.png
Dzie ń
Data
Temat dnia
Najwa Ŝ niejsze zaj ę cia
Dodatkowe zaj ę cia
w czasie niepogody
Realizacja zada ń
regulaminu
Sprawno ś ci
indywidualne
Uwagi
3
Odwiedziny na
zamku lorda
Farquada
D
Trop drugi poznanie pracy detektywa -
zwiad
Detektywistyczne zawody sprawno ś ciowe -
rozwijanie sprawności fizycznej zuchów
P
Sławni detektywi -gawęda
Wykonywanie przedmiotów niezb ę dnych
w pracy detektywa – lupy, znak agencji
detektywów, kostiumu detektywa -
majsterka
K
Bal Detektywów na zamku lorda Farquada
- Uroczyste otwarcie kolonii
Bez zmian
Odwiedziliśmy
zamek lorda
Farquada.
Poznaliśmy zasady
pracy detektywa.
Wykonaliśmy
przedmioty
niezbędne w pracy
detektywa - lupę,
znak agencji
detektywów. Mamy
własny tajny system
porozumiewania się.
DruŜynowi
i
przyboczne
Shrek
Detektyw
Plastyk,
Sobieradek,
Kronikarz
Meteorolog
Poliglota
Bez zmian
DruŜynowi
i
przyboczne
Bez zmian
Cała kadra
4
Szkoła
Detektywów
Ś ci ś le Tajne”
D
Szkoła Detektywów – zabawa tematyczna
Sekrety skutecznego ś ledztwa - gawęda
Kodeks etyki dobrego detektywa -
majsterka
P
Kot w butach prezentuje metody pracy
ś ledczej – gry i ćwiczenia
Sekrety Zasiedmiogórgrodu - redakcja
gazety
K
Egzamin na detektywa – ognisko -
prezentacja umiejętności
detektywistycznych
Bez zmian
Spotkaliśmy Sherloka
Holmesa lub innego
detektywa, który
zdradził nam sekrety
skutecznego śledztwa.
Uczestniczyliśmy w
zajęciach szkoły
detektywów, gdzie
ćwiczyliśmy metody
pracy śledczej,
sprawdzaliśmy nasze
umysły,
doskonaliliśmy naszą
sprawność fizyczną,
zorganizowaliśmy salę
treningową .
Shrek
Detektyw
Mistrz gier i
zabaw,
Kronikarz,
Meteorolog
Poliglota
DruŜynowi
i
przyboczne
Bez zmian
DruŜynowi
i
przyboczne
Kominek
Cała kadra
ɧ
2
36524299.003.png 36524299.004.png 36524299.005.png 36524299.006.png 36524299.007.png 36524299.008.png 36524299.009.png
Dzie ń
Data
Temat dnia
Najwa Ŝ niejsze zaj ę cia
Dodatkowe zaj ę cia
w czasie niepogody
Realizacja zada ń
regulaminu
Sprawno ś ci
indywidualne
Uwagi
5
Ratujemy Kici ę
D
Ratujemy uwi ę zion ą Kici ę - zabawa
tematyczna
Prezent dla Kici - zuchy przez cały dzień
starają się sprawić przyjemność osobie,
którą wylosowały
P
W ą wóz Trolli - gry i ćwiczenia
Koci dziennik - majsterka
Koci szyk - nauka pląsów, tańców,
szermierski Zuchów - Detektywów
K
Koniec misji Kicia uratowana - shrekoteka
na bagnach z dość nietypowymi
stworzeniami z bajek
Bez zmian
Zorganizowaliśmy
shrekotekę na bagnach
z dość nietypowymi
stworzeniami z bajek.
Przeprowadziliśmy
akcję według planu
naszego biura
(zbieraliśmy poszlaki,
zdejmowaliśmy
odciski palców,
tropiliśmy po śladach),
Analizowaliśmy
zebrane przez nas
dowody. Oglądaliśmy
pod mikroskopem
włosy, nitki itp.
Shrek
Detektyw
Mistrz gier i
zabaw
Kronikarz
Meteorolog
Poliglota
Tancerz
Cała kadra
Bez zmian
DruŜynowi
i
przyboczne
Bez zmian
DruŜynowi
i
przyboczne
6
Pod ąŜ amy
tropem Osła
D i P
Czas do dyspozycji gromad – wyjście do
kościoła (dla chętnych), dla pozostałych
Zakr ę cone bajki w Bagiennym kinie –
wyświetlanie filmów
Sekrety Zasiedmiogórgrodu - redakcja
gazety
Magiczna Kraina Zasiedmiogórgrodem
konkurs plastyczny
K
Odkryj swój talent - pokazy specjalnych
umiejętności detektywów
Bez zmian
Oglądaliśmy film
pt. Shrek.
Poznaliśmy
filmowych
bohaterów.
Opanowaliśmy
sztukę negocjacji
Osła, którą
wykorzystaliśmy
podczas naszych
przygód.
Shrek
Detektyw
Plastyk
Mistrz gier
i zabaw
Kronikarz
Meteorolog
Poliglota
Tancerz
DruŜynowi
i
przyboczne
Bez zmian
Cała Kadra
ɧ
3
36524299.010.png 36524299.011.png 36524299.012.png 36524299.013.png 36524299.014.png 36524299.015.png
Dzie ń
Data
Temat dnia
Najwa Ŝ niejsze zaj ę cia
Dodatkowe zaj ę cia
w czasie niepogody
Realizacja zada ń
regulaminu
Sprawno ś ci
indywidualne
Uwagi
7.
By ć Ogrem
jeden dzie ń
Urodziny
miesi ą ca
D
Zosta ń dyplomowanym Ogrem – zabawa
tematyczna
Uwaga Ogr – majsterka
P
„Ogr jest jak cebula…” – smród-parada na
rzecz poszanowania ogrów.
K
Egzamin na Ogra – turniej Shrekowych
umiejętności
Bez zmian
„Ogr jest jak
cebula…” -
zorganizowaliśmy
happening na
rzecz
poszanowania
ogrów.
Przygotowaliśmy
shrekowe potrawy.
Shrek
Detektyw
Mistrz gier
i zabaw,
Gimnastyk,
Higienista,
Plastyk
Kronikarz
Meteorolog
DruŜynowi
i
przyboczne
DruŜynowi
i
przyboczne
Cała kadra
Bez zmian
Bez zmian
8.
Poszukiwania
Smoczycy
D
Zuchowe Biuro Detektywistyczne „ Ś ci ś le
tajne” na tropie Smoczycy – zabawa
tematyczna, zwiad
Odwiedziny w szkole smoków - nauka
piosenek, smoczy quiz, droga do smoczej
wieŜy, pomieszane tarcze, latający smok -
majsterka
P
Smocza wiedza – turniej wiedzy o
smokach, rycerzach, trollach, ograch i
innych zagadkowych postaciach
K
Zakr ę cone bajki „Dycelda i smok” -
teatrzyk samorodny
Bez zmian
Bawiliśmy się w
Zuchowe Biuro
Detektywistyczne,
Agencję Nic Nam
Się Nie Ukryje,
Związek Tajnych
Inspektorów lub
Brygadę RR.
Shrek
Detektyw
Mistrz gier
i zabaw,
Gimnastyk,
Higienista,
Plastyk
Kronikarz
Meteorolog
DruŜynowi
i
przyboczne
DruŜynowi
i
przyboczne
Cała kadra
Bez zmian
Bez zmian
ɧ
4
36524299.016.png 36524299.017.png 36524299.018.png 36524299.019.png 36524299.020.png 36524299.021.png
Dzie ń
Data
Temat dnia
Najwa Ŝ niejsze zaj ę cia
Dodatkowe zaj ę cia
w czasie niepogody
Realizacja zada ń
regulaminu
Sprawno ś ci
indywidualne
Uwagi
9.
W magicznej
fabryce
eliksirów
D
W magicznej fabryce eliksirów – zabawa
tematyczna
Magiczne mikstury - majsterka
P
Burza w karafce - gry i ćwiczenia
K
Cud zamiana – wybory „Naj” bagiennej
krainy
Bez zmian
W fabryce mikstur
wróŜki chrzestnej
waŜyliśmy
czarodziejskie
trunki.
Analizowaliśmy
zebrane przez nas
dowody.
Shrek
Detektyw
Meteorolog
Kronikarz
Poliglota
DruŜynowi
i
przyboczne
Bez zmian
Bez zmian
Cała kadra
10.
Ogrowe
gwiazdozbiory
D i P.
Ogrowe gwiazdozbiory
- całodzienna wycieczka autokarowa, w
drodze tworzenie legend na temat nowych,
ogrowych gwiazdozbiorów
K
Zakr ę cone bajki w Bagiennym kinie –
wyświetlanie filmów
Obserwacja nieba – ogrowe gwiazdozbiory.
Bez zmian
Odkryliśmy, na
niebie, ogrowe
gwiazdozbiory i
stworzyliśmy
związane z nimi
legendy.
Odwiedziliśmy
agencję
detektywistyczną
lub komisariat
policji i
poznaliśmy zasady
pracy detektywa.
Przewodnik
po ...
Fotoamator
Kronikarz
Meteorolog
Poliglota
Cała kadra
Bez zmian
DruŜynowi
i
przyboczne
ɧ
5
36524299.022.png 36524299.023.png 36524299.024.png 36524299.025.png 36524299.026.png 36524299.027.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin