PLAN ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH- MARZEC 2006
Grupa „0”
Wychowawca: mgr D. Kubisa-Skalska
Podręcznik- ABC Sześciolatka
Program- ABC XXI wieku
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
· Ostatnie podmuchy zimy
· Dzień Kobiet
· Mierzymy czas
· Przygotowujemy się do Dni folkloru
· Witamy cię wiosno
CELE GŁÓWNE:
· Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą. Obserwacja zmian zachodzących w
przyrodzie w związku ze zjawiskami atmosferycznymi i porą roku.
· Wyrażanie przeżyć i wiedzy o świecie w pracach na temat dowolny i określony.
· Rozumienie celowości pracy wykonywanej przez kobiety- praca zawodowa i prace związane
z domem rodzinnym
· Poznawanie i przyswajanie określeń czasu
PLAN ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNYCH DLA GRUPY 6- LATKÓW MARZEC 2006
Uwaga- w realizacji poszczególnych zajęć mogą nastąpić zmiany !
TEMAT TYGODNIA : OSTATNIE PODMUCHY ZIMY
Ranki
Zadania wynikające z działań edukacyjnych
Obszary edukacyjne
Cele operacyjne
Popołudnie
Śr.
Ćwiczenia oddechowe
- dmuchanie przez
słomkę, ćwiczenia
języka- robimy kółka
Zabawa ze śpiewem:
Karuzela
1. Siedmiomilowe buty-słuchanie wiersza
J. Brzechwy. Wprowadzenie nowej litery b, B
W oparciu o wyraz podstawowy- buty
-wysłuchanie wiersza, omówienie treści
- rozróżnianie liter b, d- ukazanie różnic w zapisie
- wyróżnianie pierwszej głoski ”b” w wyrazie
- układanie modelu wyrazu, podpisów z
poznanych liter
Zabawa ruch. Ptaszki w gniazdkach
2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- skoki rozkroczne-zwarte
kształcenie w ćwiczeniach elementu zręczności
Edukacja w zakresie
rozwijania mowy i
myślenia
edukacja w zakresie
przygotowania do pisania
i czytania
edukacja zdrowotna
-dziecko wśród
innych liter rozpoznaje
literę b,B
-dokonuje analizy i
syntezy wyrazów
- potrafi ułożyć model
wyrazu
- układa podpisy z
- potrafi wykonywać
skoki rozkroczne
Praca w książce
ABC- pisanie po
śladzie litery B, b
Słuchanie piosenki
Dzień Dobry
popołudnie
CZW.
Ćwiczenia w czytaniu
Zabawa ruchowa :
Słonko świeci, śnieżek
pada
1. rozwijanie sprawności manualnej poprzez
ćwiczenia ruchowo-graficzne.
Nauka na pamięć wiersza Cz. Janczarskiego
Marcowe słoneczko
- omówienie treści wiersza
ćwiczenia ruchowo-graficzne:np. malowanie nieba
- nauka wiersza
Zabawa ruchowa( Metoda Dobrego Startu)-
Chmurki (dzieci otrzymują wycięte z papieru
chmurki)
2. Malowanie farbami na gazecie na dowolny
temat
- rozplanowanie pracy na całej powierzchni
- rozmowy z dziećmi na temat ich pomysłów
zawartych w pracy. wystawka
mowy i myślenia
edukacja ruchowa
edukacja plastyczna
Potrafi naśladować ruchem
wykonywanie różnych
czynności
- potrafi swoimi słowami
opowiedzieć treść
wiersza
- potrafi wygłosić wiersz
z pamięci
- potraf wypowiedzieć swoje myśli w formie pracy malarskiej
- wie, jak właściwie
rozplanować pracę
- umie omówić swój obrazek
Dzieci obrysowują na papierze chmurki,
dorysowują słonko i drobny deszczyk
-ćwiczenia
graficzne-
utrwalanie litery b
Pt.
Zabawa rozwijająca
percepcję słuchową „ Idź
za dźwiękiem”
ćwiczenie wymowy:
A PO SUSZY SZOSA
SUCHA
1. Termometr- praca według wzoru
- zapoznanie ze zjawiskiem mierzenia temperatury
otoczenia, zapoznanie ze skalą w termometrze
- oglądanie i omawianie różnych termometrów
- wykonywanie termometru z papieru
Zabawa „ Prognoza pogody oraz Skojarzenia
Zabawa ruch Słonko świeci...
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana
-wyczucie własnego ciała i przestrzeni
- rozwijanie płynności ruchów
Edukacja przyrodnicza
Edukacja matematyczna
Edukacja techniczna
Edukacja zdrowotna
Wie, jak mierzy się
Temperaturę
- wie, jak wygląda
termometr pokojowy i
do czego służy
- potrafi wyciąć
termometr z papieru
ćwiczenia ruchowe
- zabawa dowolna
- utrwalanie wiersza
Temat tygodnia : Dzień kobiet / Mierzymy czas
ranki
zadania wynikające z działań
edukacyjnych
justyna.k62