golf_mk4_silniki_vp(1).pdf

(4214 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Golf 1998 >, Bora 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Kod literowy AGP AGR AHF ALH AQM
silnika
Zeszyt Układy bezpośredniego wtrysku z pompą
rozdzielaczową i rozgrzewania świec żarowych
Wydanie 11.98
Serwis. Informacje techniczne
736338861.032.png 736338861.033.png 736338861.034.png 736338861.035.png 736338861.001.png 736338861.002.png 736338861.003.png
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw
Golf 1998 2 , Bora 1998 2
Kod literowy AGP AGR AHF ALH AQM
silnika
Zeszyt Układy bezpośredniego wtrysku z pompą rozdzielaczową
i rozgrzewania świec żarowych. Wydanie 11.98
Numery „Dodatków technicznych do instrukcji napraw” (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do rubryki odpowiedniej grupy naprawczej. Pozwoli to, przy korzystaniu z tego zeszytu, na na-
tychmiastowe stwierdzenie, czy w danej grupie naprawczej wprowadzone zostały zmiany techniczne lub
uzupełnienia.
Grupa naprawcza
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
23 Przygotowanie paliwa, wtrysk
28 Układ rozgrzewania świec żarowych
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi. Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy
Volkswagen AG jest niedozwolone.
736338861.004.png 736338861.005.png 736338861.006.png 736338861.007.png 736338861.008.png 736338861.009.png 736338861.010.png 736338861.011.png 736338861.012.png 736338861.013.png 736338861.014.png 736338861.015.png 736338861.016.png 736338861.017.png 736338861.018.png 736338861.019.png 736338861.020.png 736338861.021.png 736338861.022.png 736338861.023.png 736338861.024.png 736338861.025.png 736338861.026.png 736338861.027.png 736338861.028.png 736338861.029.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna ............................................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................ 01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–2
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór elektroniki silnika ..................................... 01–4
– Podłączenie testera VAS 5051 i wybór elektroniki silnika ...................................... 01–8
Pamięć usterek ................................................................................ 01–12
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................... 01–12
– Tabele usterek ............................................................................... 01–14
– Kasowanie pamięci usterek .................................................................. 01–65
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–67
– Przeprowadzanie sprawdzenia działania elementów wykonawczych ......................... 01–67
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–76
– Środki bezpieczeństwa ...................................................................... 01–76
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–76
– Ocena bloku wartości mierzonych ........................................................... 01–79
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku ..................................................... 23–1
– Środki bezpieczeństwa ....................................................................... 23–1
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ............................ 23–3
– Przegląd miejsc zamontowania ............................................................... 23–4
– Naprawa pompy wtryskowej ................................................................. 23–12
– Naprawa przepustnicy powietrza ............................................................ 23–17
– Wymontowanie i zamontowanie silnika przepustnicy powietrza .............................. 23–19
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej .......................................... 23–21
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku .............................. 23–32
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy ............................................... 23–37
– Naprawa wtryskiwaczy ....................................................................... 23–40
– Wymiana pierścienia uszczelniającego przestawiacza kąta początku wtrysku ................ 23–42
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich działania .................................... 23–43
– Sprawdzanie napięcia zasilającego układ bezpośredniego wtrysku .......................... 23–43
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika ....................................................... 23–44
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnika
wysokości nad poziomem morza ............................................................ 23–46
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ....................................... 23–49
– Sprawdzanie przełącznika pedału hamulca i wyłącznika świateł stop ........................ 23–52
– Sprawdzanie przełącznika pedału sprzęgła .................................................. 23–54
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ................................... 23–58
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego ....................................... 23–63
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i nastawnika dawki .................... 23–67
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy ........................................................... 23–72
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiania wtrysku ........................................ 23–74
– Sprawdzanie miernika masy powietrza ....................................................... 23–78
– Sprawdzanie przełączania przepustnicy powietrza ........................................... 23–84
– Sprawdzanie silnika przepustnicy powietrza ................................................. 23–87
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ........................................................ 23–91
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ....................................................... 23–91
– Sprawdzanie sygnału przebiegu przełączania z automatycznej skrzyni biegów .............. 23–93
– Sprawdzanie sygnałów od i do układu klimatyzacji .......................................... 23–96
– Sprawdzanie sygnału obrotów .............................................................. 23–101
– Sprawdzanie układu GRA do utrzymywania zadanej prędkości jazdy ....................... 23–102
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika ................ 23–106
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika ............................................. 23–106
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ........................................... 23–108
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera ........................ 23–109
28 Układ podgrzewania strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec żarowych ........................................... 28–1
– Sprawdzanie świec żarowych ................................................................. 28–2
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący układem bezpośredniego wtry-
sku silnika wysokoprężnegowyposażony jest w pa-
mięćusterek.
Zakłócenia występujące w nadzorujących czujni-
kach lub podzespołach są zapisywane w pamięci
usterek z podaniem rodzaju usterki.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”.
Przyczyną powstawania usterek sporadycznych
mogą byćnp. poluzowane złącza lub krótkotrwałe
przerwy w ciągłości przewodów. Jeżeli usterki spo-
radyczne nie będą występowały w ciągu 50 uru-
chomień silnika, zostaną one skasowane z pamięci
usterek.
Jeżeli rozpoznane usterki mają wpływ na zachowa-
nie się samochodu podczas jazdy, będzie migała
lampka sygnalizacyjna układu podgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera
systemów samochodu V.A.G 1552, patrz
strona
01-12.
01–1
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
strona 01-65.
Uwagi
Ogólne wskazówki dotyczące diagnozy własnej
znajdują się w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G 1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testeremusterek V.A.G 1551 lub V.A.G
1552 następuje podczas funkcji „Szybka trans-
misja danych”.
Pamięćusterek jest pamięcią trwałą.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniu testera do gniazda diagnostycz-
nego samochodu i wybraniu komputera sterują-
cego elektroniką silnika, patrz
strona 01-4.
Możliwe do wyboru funkcje przy zastosowaniu
testera V.A.G1551lub V.A.G1552
Należy korzystaćz poniższej tabeli zwracając uwa-
gę na spełnienie określonych założeń zawartych w
tabeli, w celu dokonania wyboru określonej funkcji.
01–2
736338861.030.png 736338861.031.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin