Komunikacja.pdf

(117 KB) Pobierz
(Ci¹g dalszy komunikacji)
„…Bardzo często sprzedawca jest o jedno okrążenie dalej niż klient…”
Rolf H.Ruhleder
Dlaczego? Ponieważ jest to naturalny proces w sytuacji, gdy sprzedawca ma dużo
więcej wiedzy o swojej ofercie niż rozmówca. Moment, w którym możemy się
zorientować, iż pacjent nie nadąża za otrzymywanymi informacjami są np.
wątpliwości w reakcji na rekomendację.
Pytania, wątpliwości lub zarzuty pacjenta nie mogą pozostać bez reakcji farmaceuty.
Poza fachową wiedzą, którą staramy się przekonać pacjenta o trafności rekomendacji
pragnę zwrócić uwagę na szalenie ważne w całym procesie sprzedaży elementy
profesjonalnego komunikowania się.
Skutkiem złej komunikacji często bywają niezrozumiałe zachowania i
reakcje.
Tylko klient, któremu damy poczucie akceptacji będzie otwarty na nasze sugestie
kupna dużego opakowania lub dodatkowego zakupu, czyli sprzedaży wiązanej.
Nikt z nas nie lubi mentorskiego monologu. Jak uniknąć go w naszej komunikacji z
pacjentami?
Umieść klienta w centralnym punkcie swoich starań np.:
…Spróbujmy znaleźć rozwiązanie aby złagodzić ,,PANI’’ dolegliwości
…Aby złagodzić ,,PANA” objawy zastosujmy…
Pozytywna komunikacja jest szalenie pomocnym narzędziem
dowartościowania rozmówcy, aby poczuł się doceniony i indywidualnie
traktowany
… To dobre (uzasadnione) pytanie…
262236408.001.png 262236408.002.png
…Dokładnie tak samo to widzę…
…To cenna dla mnie informacja, dziękuję…
Unikać przerywania rozmówcy w trakcie jego wypowiedzi lub kończenia za
niego zdania!!!!!!
Potok słów. Nasza wypowiedź powinna zajmować proporcjonalną ilość czasu
do wypowiedzi pacjenta. Potok słów powoduje, że pacjent dostaje zbyt dużą
ilość informacji, w których czuje się zagubiony.
Ciche mówienie.35% w komunikacji to nasz głos. Szalenie ważnym jest, aby
ton głosu był dostosowany do potrzeb obecnej komunikacji (pamiętajmy, że
nadal w naszych aptekach mamy barierę szyby).
Sprawdzać zrozumienie w komunikacji.
…rozumiem, że problemem dla Pani jest…czy tak??
Posiłkując się wspomnianymi umiejętnościami komunikacji zyskujemy od pacjentów
szereg informacji. Ułatwiających nam identyfikowanie ich potrzeb, indywidualne
dedykowanie im wypowiedzi wprowadzającej (skoro wspomniała Pani, że… to
polecam) oraz trafnej rekomendacji. Budując swój autorytet u pacjentów zyskujemy
łatwość generowania nowych potrzeb konsumenckich, otwierając sobie tym samym
furtkę do profesjonalnej sprzedaży wiązanej. Zaufanie oraz pozytywny wizerunek
naszej apteki wśród pacjentów budujmy na silnych fundamentach: wysokim poziomie
wiedzy fachowej, etyce zawodowej oraz profesjonalnej komunikacji. Codzienna praca
farmaceuty wypełniona jest w 80% komunikowaniem się z: pacjentami, kolegami z
pracy, lekarzami, partnerami biznesowymi (hurtownie, firmy farmaceutyczne),
urzędami (Izba Aptekarska, NFZ), dlatego winniśmy szczególną wagę przywiązywać
do poprawności własnych umiejętności komunikacyjnych.
262236408.003.png 262236408.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin