technik.architektury.krajobrazu_321[07]_z2.01_n.pdf

(192 KB) Pobierz
Technik_arch_kraj_321[07].Z2.01_n.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Anna Guć
Uprawianie gleby 321[07].Z2.01
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
214353477.001.png 214353477.002.png 214353477.003.png
Recenzenci:
mgr inż. Witold Kapusta
mgr inż. Krystyna Kwestarz
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Anna Guć
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z2.01,
"Uprawianie gleby", zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Przykładowe scenariusze zajęć
7
5. Ćwiczenia
11
5.1. Podstawy gleboznawstwa
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2. Klasyfikacja i uprawa gleb
13
5.2.1. Ćwiczenia
13
5.3. Nawadnianie i nawożenie gleb
17
5.3.1. Ćwiczenia
17
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
21
7. Literatura
35
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela: „Uprawianie gleby” – 321[07].Z2.01,
który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie
technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
- wymagania wstępne,
- wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć lub samokształcenia,
- przykładowe scenariusze zajęć,
- propozycje ćwiczeń, które mają ukształtować umiejętności samokształcenia
oraz umiejętności praktyczne,
- wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas opanowywania wiedzy,
czy kształtowania umiejętności,
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami, ze
szczególnym uwzględnieniem:
- samokształcenia kierowanego,
- wykładów informacyjnych,
- pokazów z objaśnieniami,
- ćwiczeń praktycznych,
- metody projektów,
- mapy mentalnej,
- metod dyskusji,
- gier dydaktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów, do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia pomiaru dydaktycznego, nauczyciel może posłużyć się
zamieszczonymi w rozdziale 6 przykładami różnych zadań testowych, zawierającymi różnego
rodzaju zadania. W tym rozdziale podano również:
- plan testu w formie tabelarycznej,
- punktacje zadań,
- propozycje norm wymagań,
- instrukcję dla nauczyciela,
- instrukcję dla ucznia,
- kartę odpowiedzi,
- zestaw zadań testowych.
Jednostka modułowa: Uprawianie gleby” i zawarta jest w module 321[07].Z2
„Technologia produkcji uprawy roślin ozdobnych” i zaznaczona na schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z2
Technologia produkcji i uprawy roślin
ozdobnych
321[07].Z2.01
Uprawianie gleby
321[07].Z2.02
Stosowanie roślin ozdobnych
w kształtowaniu krajobrazu
321[07].Z2.03
Zwalczanie chwastów, szkodników oraz
chorób roślin ozdobnych
321[07].Z2.04
Wykonywanie dekoracji roślinnych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
214353477.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin