Hasan bin Sabbah i tajemny zakon asasynów.pdf
(
133 KB
)
Pobierz
424697628 UNPDF
Artykuł pobrano ze strony
eioba.pl
Hasan bin Sabbah i tajemny zakon asasynów
Historia Hasana bin Sabbaha to opowieść o seksie, narkotykach, mitach i morderstwach. Odosobniona górska forteca, rajski
ogród, nasączone trucizną sztylety, ukryte polityczne zagrywki - to składniki tej mikstury, która niewątpliwie jest jedną z
najbardziej intrygujących prawdziwych historii.
"Hasan-I-Sabbah, jedyny duchowy przywódca, mający coś do powiedzenia w Kosmicznej Erze"
-
William S. Burroughs
"NIC NIE JEST PRAWDZIWE, WSZYSTKO JEST DOZWOLONE"
- HASSAN BIN SABBAH
Hasan bin Sabbah
- biznesmen, uczony, herezjarcha, mistyk, morderca, asceta i polityczny rewolucjonista - urodził się w Persji
(Iran) około 1034 roku. Jako dziecko, człowiek, który pewnego dnia będzie twierdzić, że jest inkarnacją Boga na Ziemi
(najprawdopodobniej to jeden ze sposobów powiedzenia, że jest się Oświeconym), był pilnym uczniem teologii.
Przypuszczalnie jego kolegami ze szkoły byli
Nizamul Mulk
(przyszły wezyr sułtana Persji) i
Omar Khajjam
(wielki poeta,
astronom i matematyk). Ci trzej przyszli luminarze zawarli pakt, że jeśli któryś z nich osiągnie stanowisko dające siłę i wpływy to
pomoże swoim kompanom.
Jako młody człowiek Hasan podróżował do Egiptu, gdzie został przez półtora roku. Tam uczył się w słynnym Domu Nauki w
Kairze, który był "centrum treningowym" szyitów (szyici to jedna z gałęzi islamskiej wspólnoty, którzy oderwali się od
dominujących sunnitów po sporze o to, kto powinien być następcą proroka Mahometa). W Domu uczono studentów
kwestionowania islamskich dogmatów aż do punktu, w którym jedynym źródłem prawdy były nauki ich wszechpotężnych
instruktorów. Studenci musieli przejść przez dziewięć stopni, zanim w końcu uczono ich Prawdy Ostatecznej: świat jest
tworzony poprzez czyny, a wierzenia są bezsilnymi rozrywkami, używanymi do zniewolenia mas. Ten system później posłuży
jako model struktury organizacyjnej Asasynów...
Jednak Hasan popadł w tarapaty w Egipcie po kontrowersjach, które narosły wokół sporu o to, kto powinien być następnym
kalifem Fatymidów. Fatymidzi, którzy wówczas rządzili Egiptem, byli przywódcami izmaelitów, sekty islamskiej, która oddzieliła
się od szyitów. Zanim umarł kalif Fatymidów, wyznaczył swojego najmłodszego syna do objęcia władzy nad dynastią, ponieważ
jego najstarszy syn zmarł przed nim. To rozzłościło Sabbaha, który wierzył, że to najstarszy syn kalifa, Nizar, był prawowitym
dziedzicem tronu.
Alamut Sabbah
został uwięziony za udzielanie poparcia Nizarowi, ale, ku jego szczęściu, mury więzienia rozpadły się i zbiegł
do Persji. Szukając stałej siedziby, Hasan odnalazł odosobnioną fortecę wysoko w górach Qazwin. Ten zamek, nazwany
Alamut ("gniazdo orła") był idealną fortecą dla nowej sekty Hasana, izmaelitów Nizarego (Którzy później nazwą siebie
"Hashishin"). Alamut zajmował centralną pozycję, więc było to doskonałe miejsce, z którego Hasan mógł rozciągać izmaelicką
propagandę.
Hasan zabezpieczył dla siebie Alamut, używając subtelnych oszustw i perswazji. Podczas targowania się z właścicielem
Alamut, zażyczył dla siebie tylko takiego fragmentu ziemi, który dałby się pokryć krowią skórą. Właściciel wyraził zgodę, nie
zdając sobie sprawy, jaki sprytny i zapobiegawczy potrafi być Sabbah. Hasan przystąpił do podziału skóry krowy na tak cienkie
paski, że był w stanie pokryć teren całej fortecy. Właściciel został zmuszony do zaakceptowania tej transakcji, a Hasan zyskał
fortecę, z której mógł rozszerzyć swój wpływ na cały Środkowy Wschód i, w rzeczywistości, na historię Zachodniej Cywilizacji.
Kiedy wieść o zdobyciu przez Sabbaha Alamut dotarła do Nizamula Mulka (przyjaciela z dzieciństwa), rozpaliła się w nim tak
ogromna zazdrość i wściekłość, że wysłał armię do oblężenia fortecy, plan ten zawiódł straszliwie. Za to Hasan rozkazał zabić
Mulka, któremu sztyletem przebito serce. To by było na tyle, jeśli chodziło o pakt.
Wewnątrz Alamut Hasan zbudował legendarny "
Ogród Ziemskich Rozkoszy
", który odegrał wielką rolę w rytuałach
inicjacyjnych Hashishinów (zwanych także Asasynami). Ogród mieścił się w pięknej dolinie leżącej pomiędzy dwiema wysokimi
górami. Znajdowały się tam egzotyczne rośliny, ptaki i zwierzęta, sprowadzone z całego świata. Ogród otaczały cudowne
pałace z marmuru i złota, udekorowane wspaniałymi obrazami i jedwabnymi meblami. Przez ten ziemski raj przepływały
strumienie mleka, wina i miodu, podczas gdy fontanny tryskały winem i czystą źródlaną wodą.
Inicjowany, po tym jak został odurzony potężnym napojem zmieszanym z haszyszem, był niesiony do ogrodu. Kiedy budził się
ze snu, witały go zastępy pięknych młodych dziewcząt (hurys), które tańczyły i śpiewały dla niego, grając na cudownych
instrumentach. Kiedy już wpadł w ekstatyczne oszołomienie, dziewczęta zaczynały nad nim pracować, masując jego całe ciało
językami, podczas gdy jedna z nich wykonywała na nim seks oralny. Ostatecznie młody mężczyzna szczytował w ustach
dziewczyny,
"tak delikatnie, powoli i błogo jak pojedynczy opadający płatek śniegu
" (
Robert Anton Wilson
, "
Prometheus
Rising
"). Nic dziwnego, że Hasan potrafił żądać od swoich wyznawców absolutnej lojalności...
Był to tylko mały fragment systemu Hasana, który podzielony był na siedem stopni. Hashishini połączyli zarówno egzoteryczną
(komunikatywną, "
Boskie Prawo
") jak i ezoteryczną (subiektywną, mistyczną) doktrynę islamu. Sabbah był znanym
alchemikiem i studiował sufizm, tak więc część programu inicjacyjnego dla przyszłych Hashishinów stanowiło doskonalenie się
w okultystycznych metodach osiągania wyższych planów świadomości. Oczywiście uczono ich także jak zabić prawidłowo
człowieka używając trucizny lub sztyletu. Inicjowanych uczono wielu języków, a także stylu ubierania i manier kupców, mnichów
i żołnierzy. Co więcej, uczono ich fałszywej wiary wszystkich ówczesnych większych religii. W ten sposób Asasyn mógł udawać
każdego, od zręcznego kupca do sufickiego mistyka, chrześcijanina albo zwykłego żołnierza.
Zakon Hashishinów był uporządkowany w ten sam sposób jak zwykła biurokratyczna organizacja. Na szczycie organizacji był
Hasan, Starzec z Góry, który głosił całkowite poświęcenie transcendentalnemu Bogu. Poniżej byli wielcy ojcowie (oświeceni
mistycy), propagandyści, a na końcu fidai, którzy stali najniżej w hierarchii Hashishinów. Fidai składali ofiarę z samych siebie
(nazywano ich "
aniołami zniszczenia
") na rozkaz swojego mistrza byli zdolni do największych okrucieństw, a nawet
samobójstwa. Ubierali się w białe tuniki i czerwień. Kolory te symbolizowały niewinność i krew.
W tym okresie
Asasyni
zmienili morderstwo w dzieło sztuki, doskonaląc się w wielu śmiertelnych technikach użycia sztyletu
(który często nasączali w truciźnie). Ale byli intelektualistami, w żadnym wypadku morderczymi brutalami, tak więc ich
ulubionym sposobem na rozszerzanie wpływów była propaganda. Często zyskiwali poparcie wysoko postawionych kobiet czy
dzieci poprzez imponowanie im fantastycznymi ubiorami, klejnotami i zabawkami. Znani też byli z porywania najwybitniejszych
umysłów Środkowego Wschodu, aby służyli jako nauczyciele w ich szkołach czy doradcy w sprawach światowych. Nie minęło
dużo czasu zanim cała Persja była izmaelicka.
Człowiek, który był odpowiedzialny za to całe szaleństwo,
Hasan bin Sabbah,
był wielką tajemnicą. Po zdobyciu Alamut,
resztę swojego życia Hasan spędził zaszyty w swoim pokoju. Mówi się, że w tym okresie jedynie dwukrotnie opuścił swoje
kwatery. Był ascetą i mistykiem, który napisał wiele ważnych teologicznych traktatów. Może się to wydać niewiarygodne, ale
powodem, dla którego Hasan był tak ambitny (i uciekał się do tak ekstremalnych środków) było jego głębokie poświęcenie
izmaelickiej wierze, a nie chciwość czy megalomania.
W rzeczy samej, Hasan mógł być bezpośredni potomkiem genealogii Imama, ale odmawiał wykorzystywania tego faktu na
swoją korzyść, mówiąc "Wolałbym być wybranym sługą Imama, niż jego niegodnym synem".
W Alamut rozrywki takie jak picie czy granie czy granie na instrumentach było absolutnie zakazane. Panował tam ścisły rygor,
a Hasan wymagał od swoich stronników niezachwianej uwagi i poświęcenia. Był on tak surowy, że skazał swoich dwóch
jedynych synów na śmierć: jednego za pijaństwo, a drugiego za popełnienie bezsensownego morderstwa.
Hasan zmarł w 1124 w wieku 90 lat.
Jako że zabił swoich dwóch potencjalnych spadkobierców, wyznaczył na swoich
następców dwóch generałów. Jeden zajął się mistycznym elementem zakonu, podczas gdy drugi zajął się militarnymi i
politycznymi sprawami. W tym okresie nad Persją zapanowała ponownie dynastia Seldżuków. Nowy sułtan zawarł pakt z
Asasynami, na mocy którego Asasyni zachowali autonomię za cenę zredukowania swojej armii.
Hashishini
przetrwali jeszcze 100 lat po śmierci Hasana, ale Alamut została oblężona i w końcu zdobyta w 1256 przez
Halaku Chana
, syna
Dżyngis Chana
. Nakazał on swojemu głównemu ministrowi spisać dokładną historię Asasynów (opartą
na zapiskach z biblioteki Alamut) i to właśnie z tego źródła pochodzi większość współczesnej wiedzy na temat zakonu.
Mimo że niektórzy kwestionowali historyczną ważność używania haszyszu przez Asasynów, jest to dobrze udokumentowany i
przebadany fakt. W księdze tej napisano także, że Asasyni nie spożywali haszyszu aby - jak to się popularnie uważa -
zrelaksować się przed wyruszeniem na mordercze wyprawy, ale przyjmowali narkotyk przed udaniem się do rajskiego ogrodu
po raz ostatni, tuż przed samobójczą misją.
Po upadku Alamut, większość ocalałych Asasynów zmuszona została do zejścia do podziemia, gdzie oczekiwali na słowo, że
zakon wraca do działania.
Aż do dzisiejszego dnia nizaryjscy izmaelici
(którzy porzucili nazwę "Hashishin")
nadal
istnieją
.
Przewodzi nimi
Aga Chan
, którego postępowa, globalistyczna retoryka brzmi zadziwiająco podobnie do utopijnej wizji świata
Buckminstera Fullera.
Tajemny zakon, założony przez Hasana bin Sabbaha miał wielki wpływ na wszystkie późniejsze kulty i tajne stowarzyszenia.
Podczas krucjat walczyli zarówno dla jak i przeciwko Krzyżowcom, w zależności od tego, czy pasowało to do ich planu. W
wyniku tego Krzyżowcy przywieźli ze sobą do Europy system Asasynów, który był przekazywany i naśladowany przez liczne
sekretne stowarzyszenia na Zachodzie
. Templariusze, jezuici, Priory of Sion (Ojcowie Syjonu),
wolnomularze,
różokrzyżowcy etc., wszyscy zawdzięczają swoją organizacyjną efektywność Hasanowi. W rzeczy samej, Iluminaci mają swoje
korzenie w mistycznym aspekcie zakonu Hashishinów, chociaż najtrafniej można ich porównać z Iluminatami Bawarskimi,
którzy byli zreformowaną wersją systemu Asasynów (jak to dogłębnie analizuje
Tim O'Neill
w książce
Adama Parfrey'a
"
Apocalypse Culture
").
Nasze współczesne "kulty zabójców" (
CIA, FBI
, etc.) wcieliły do swojej metodologii wiele technik
Asasynów
. W podręczniku
szkoleniowym CIA pt. "Studium zabójstwa" można na każdym kroku odnaleźć ich wpływy. Sam Hasan bin Sabbah jest
wspomniany w tym dokumencie.
Hasan był także inspiracją w artystycznym i literackim środowisku. Magiczny realizm świata Hasana trafia do romantyków,
zarówno klasycznych jak i współczesnych.
Pisarze i artyści z pokolenia beatników uważali
Hashishinów
niemal za objawienie. Przełomowy malarz/autor
Brion Gysin
,
który wymienia Hasana w wielu swoich wierszach powstałych przy użyciu techniki "
cut-ups
", został zapoznany z jego naukami
przez
Paula Bowlesa
. Nastepnie
Gysin
opowiedział o Hashishinach swojemu przyjacielowi i współpracownikowi
Williamowi
S. Burrougghsowi.
Burroughs napisał później wspaniały wiersz zatytułowany "
Ostatnie słowa Hasana
Sabbaha
", w którym
potępia współczesne ukryte organizacje terrorystyczne (agencje wywiadowcze i wielki biznes) za brak honoru.
Brion GysinWilliam S. Burroughs
Bill LaswellAmbientowy kompozytor Bill Laswell w 1999 roku wydał album zatytułowany "Hashisheen: End Of The Law"
(Asasyni: Koniec Prawa), na którym można znaleźć wypowiedzi (tzw. spoken word) Hakima Bey'a, Genesisa P-Orridge'a, Iggy
Pop'a i wielu innych. Laswell współpracował także z zespołem Coil przy utworze "Asasyni Hakima Bey'a", mieszance
arabskiego ambientu z głosem (Hakima Bey'a, jak sądzę) czytającym słynny opis Alamut autorstwa Marco Polo.
Hakim Bey,
który jest kimś w rodzaju współczesnego Sabbaha, napisał wiele traktatów na temat Hashishinów, m.in. część w
klasycznej "Temporary Autonomous Zone" (Tymczasowej Autonomiczej Strefie). Bey używa Asasynów jako model osobowości
potrzebnych do stworzenia i podtrzymania TAZ, mówiąc: "
Ktokolwiek wkracza do królestwa
Imama-swojego-własnego-istnienia,
staje się sułtanem odwróconego objawienia, monarchą abregacji i apostazji
".
Hasan bin Sabah powinien służyć jako idealny archetyp przyszłego rewolucjonisty
. Pieniądz staje się jedynym ( i
widmowym) symbolem siły, rządy stają się coraz mniej skuteczne, a jedyną siłą pchającą nas naprzód staje się Niewidzialna
Ręka. Tajne stowarzyszenia takie jak Asasyni, zdolne do samoobrony, pilnujące własnych planów, prosperowałyby w naszym
otoczeniu. I, zdajmy sobie z tego sprawę, mieliby o wiele więcej zabawy niż my. Byłoby interesujące zobaczyć, czy ktoś ma na
tyle siły do stworzenia własnego
Ogrodu Ziemskich Rozkoszy.
Tekst pochodzi ze strony
www.disinfo.com
Autor: Wes Moore
Artykuł pobrano ze strony
eioba.pl
Plik z chomika:
MoniqueV
Inne pliki z tego folderu:
Polską rządzą partacze.pdf
(498 KB)
oznaki kobiecego zainteresowania.doc
(621 KB)
roma gąsiorowska.pdf
(158 KB)
Nigdy nie pracowałam, dziś nie mam nic.pdf
(497 KB)
mam nadzieję, że Donald Tusk nie idzie na wojnę z Kościołem.pdf
(377 KB)
Inne foldery tego chomika:
>> AUDIOBOOKI <<
● Fizjoterapia
● JAN PAWEŁ II
● Komiksy
● Książka telefoniczna
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin