spr_1_3_kl2_2.pdf

(1552 KB) Pobierz
260899084 UNPDF
1
Uśmiechnij się!
Twoje imię i nazwisko:
1. Przyjrzyj się rysunkom i podpisz je nazwami pór roku. Podkreśl nazwę tej pory
roku, którą mamy obecnie.
2. Przyjrzyj się mapce i opisz pogodę na podstawie podanych znaków umownych.
12 C
A
998 hPa
3. Odczytaj i zapisz, jaką temperaturę wskazują termometry.
30
30
30
20
20
20
10
10
10
0
C
0
C
0
C
-10
-10
-10
-20
-20
-20
260899084.032.png 260899084.033.png 260899084.034.png 260899084.035.png 260899084.001.png 260899084.002.png 260899084.003.png 260899084.004.png 260899084.005.png 260899084.006.png 260899084.007.png 260899084.008.png 260899084.009.png 260899084.010.png 260899084.011.png 260899084.012.png 260899084.013.png 260899084.014.png 260899084.015.png 260899084.016.png 260899084.017.png 260899084.018.png 260899084.019.png 260899084.020.png 260899084.021.png 260899084.022.png
2
4. Rozwiąż zadanie.
Adam i Igor czytają „Przewodnik młodego meteorologa”,
który ma 23 strony. Adam przeczytał 7 stron, a Igor 17.
Ile stron ma jeszcze do przeczytania każdy chłopiec?
Dane:
Obliczenia:
Odpowiedź:
5. Przeczytaj zdania. Przekreśl te, które mówią o czynnościach szkodliwych
dla zdrowia. We wszystkich zdaniach podkreśl czasowniki.
Ubieram się stosownie do pogody.
Jem dużo warzyw i owoców.
Staram się jeść jak najwięcej słodyczy.
Uprawiam sport.
Dużo czasu spędzam przed telewizorem.
Bardzo często gram w gry komputerowe.
6. Przeczytaj tekst. Podkreślone wyrazy zamień na liczbę mnogą i uzupełnij nimi
drugi tekst tak, aby mówił o wielu wiewiórkach.
Wiewiórka to miłe zwierzę o rudym futerku. Potrafi świetnie
skakać po drzewie . Na zimę zbiera zapasy. Gdy jest mróz,
zasypia w dziupli.
to miłe o rudym futerku.
świetnie skakać po . Na zimę
zapasy. Gdy jest mróz, w dziupli.
260899084.023.png 260899084.024.png 260899084.025.png
3
7. Napisz trzy zdania o tym, jak możemy pomagać zwierzętom podczas zimy.
8. Oblicz dowolnym sposobem.
19+ 7=
13+15=
9+16=
21– 4=
23–11=
27–19=
9. Napisz godziny według wzoru.
południe – 12.00 21.00 – 9 wieczorem
2 po południu – 16.00 –
11
12
1
12
23
13
10
2
22
14
9
21
15
3
8 wieczorem – 24.00 –
8
20
16
4
19 17
18
7
5
6
Napisz, którą godzinę wskazuje zegar.
260899084.026.png 260899084.027.png 260899084.028.png 260899084.029.png
4
10. Wpisz odpowiednio do tabelki litery podane przy liczbach rzymskich.
Przeczytaj hasło.
I – Ś II – W IV – E VI – N
XVIII – ! XIX – ! XI – A XVI – S
VIII – E XIV – J V – T VII – I
IX – P III – I XV – E XII – C
XIII – U X – R XX – ! XVII – Z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 121314151617181920
Samoocena Po skończonej pracy jestem
Osiągnięcia ucznia
Numer
zadania
Poziom
wymagań
Uczeń
Ocena
1.
P Rozpoznaje i nazywa pory roku.
2.
P Wymienia elementy pogody.
3.
P Odczytuje temperaturę na termometrze.
4.
P Rozwiązuje zadanie tekstowe.
P Zapisuje odpowiedź na pytanie.
5.
P Wie, co służy, a co szkodzi zdrowiu.
P Wskazuje w zdaniu czasownik.
6.
P Zmienia liczbę pojedynczą rzeczownika i czasownika na liczbę mnogą.
7.
R Potrai samodzielnie napisać kilka zdań na podany temat.
8.
P Dodaje dowolnym sposobem w zakresie 30.
P Odejmuje dowolnym sposobem w zakresie 30.
9.
P Określa godziny w układzie dwudziestoczterogodzinnym.
P Odczytuje godzinę, jaką wskazuje zegar.
10.
P Zna liczby rzymskie.
1., 2., 4., 6., 7., 9., 10.
P Pisze estetycznie i poprawnie pod względem ortograicznym.
podpis Nauczyciela, data podpis Rodzica, data
260899084.030.png 260899084.031.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin