DZIEŃ WIOSNY 21 III 2003 WIOSNA W AFRYCE – SCENARIUSZ IMPREZY PRZEKAZANIE WŁADZY ( p. dyr. wręcza symboliczny klucz do szkoły przewodniczącej SU ) OGŁOSZENIE ROZPOCZĘCIA KONKURSU NA NAJŁADNIEJSZĄ FRYZURĘ „ Afro” - z każdej klasy 3 osoby ( 2 fryzjerki, 1 modelka) OGŁOSZENIE KONKURSU NA ROZSZYFROWANIE HIEROGLIFÓW –na tablicy znajduje się zaszyfrowany tekst. Taki sam tekst otrzymuje każda klasa. Zadanie polega na rozszyfrowaniu tekstu w ciągu trwania imprezy i dostarczeniu go jak najprędzej do komisji. 1. TANIEC SZAMANA -konkurs Uczniowie wybrani z każdej klasy (po 1 uczniu) ustawiają się w kręgu. W środku kręgu uczeń wystukujący rytm i uczeń prowadzący taniec. Uczniowie w takt wystukiwanego rytmu naśladują taniec szamana (prowadzącego ucznia). Ocena wykonania tańca – przyznanie punktów I miejsce- 4 pkt. II miejsce – 3 pkt. III miejsce – 2 pkt wyróżnienia – 1 pkt. KONKURENCJE SPORTOWE 2. KLASY IV –ZBIERANIE BAWEŁNY Rozstawienie ponumerowanych od 1-7 palm. Rozsypanie wokół każdej palmy takiej samej ilości kulek z waty. Uczeń z klasy IV a podchodzi do palmy oznaczonej nr 1 itd. Uczniowie otrzymują woreczki, do których będą zbierać „bawełnę” i sznureczki do zawiązania woreczków. Na dany znak rozpoczynają zbieranie. Pełne i zawiązane woreczki ustawiają przy swoich palmach. Podnoszą rękę na znak zakończenia zadania. Punktacja – najszybciej I miejsce – 3pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. 3. KLASY V – WYŚCIG KARAWAN Klasy wyznaczają 5-cio osobowe drużyny. Uczniowie ustawiają się „jeden za drugim” łapią się za ramiona. Pokonują na czas slalom wzdłuż numerowanych palm. Najpierw klasa A potem B itd. Punktacja – najszybciej I miejsce – 3 pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. 4. KLASY VI – ŻYRAFY ( zbieranie owoców) Klasy wybierają po jednym najwyższym uczniu i jednym pomocniku. Pomocnik otrzymuje woreczek. W ciągu 30 sek. uczniowie zrywają zawieszone na nitkach owoce i wkładają je pojedynczo do woreczków, które trzymają pomocnicy. Punktacja – najwięcej owoców I miejsce – 3 pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO Każda klasa wcześniej przygotowała prace plastyczne na temat: „Krajobrazy Afryki”, „Zwierzęta Afryki”. Punktacja – poziomami (kl IV, V, VI) I miejsce – 4 pkt. II miejsce – 3 pkt. III miejsce – 2pkt. wyróżnienia – 1 pkt. 5. KLASY V – TRANSPORT MURZYNÓW Do konkurencji każda klasa typuje 1 ucznia. W jednym miejscu sali złożone są wcześniej zebrane przez żyrafy owoce. W drugim ustawione są stoliki oznaczone od A do H. Zadanie polega na przeniesieniu na głowie po jednym owocu do właściwego stolika ( klasa V a do stolika A itd.). Wygrywa klasa, która przeniesie największą ilość owoców w określonym czasie. Punktacja – I miejsce – 3 pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. 6. KLASY VI – KUCHNIA AFRYKAŃSKA Każda klasa wyznacza 3 „kucharki”. Drużyna podchodzi do swojego stolika, na którym znajdują się owoce, talerze, deski do krojenia, plastikowe noże. Zadanie polega na estetycznym wykonaniu sałatki owocowej. Wykonanie w czasie prezentacji przebrania za zwierzę afrykańskie. Punktacja – najładniejsza dekoracja I miejsce-4 pkt. II miejsce- 3 pkt. III miejsce- 2 pkt. wyróżnienia – 1 pkt. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA PRZEBRANIE ZA ZWIERZE AFRYKAŃSKIE Punktacja – I miejsce – 4 pkt. II miejsce – 3 pkt. III miejsce – 2 pkt. wyróżnienia – 1 pkt. 7. KLASY IV – BUDOWANIE PIRAMID Każda klasa wyznacza po jednym „budowniczym”. Każdy uczeń na swoim stoliku stara się zbudować z pudełek od zapałek najwyższą wieżę. Czas budowy 1 min. Punktacja – najwyższa – I miejsce – 3 pkt. II miejsce- 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU FRYZUR „AFRO” Punktacja – I miejsce – 4 pkt. II miejsce- 3 pkt. III miejsce – 2 pkt. wyróżnienie – 1 pkt. 8. KLASY IV – WYŚCIG GEPARDÓW Każda klasa wyznacza po jednym najszybszym zawodniku Uczniowie w pozycji „na czworakach” pokonują slalom między palmami. Uczniowie startują pojedynczo. Każdemu uczniowi mierzony jest czas. Punktacja – I miejsce – 3 pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce -1 pkt. 9. KLASY V – POSIŁEK SŁONIA Każda klasa wyznacza jednego zawodnika. Zawodnik otrzymuje trąbę ( kij z przyczepionym magnesem). Na sali rozrzucone są metalowe spinacze. Zadanie polega na zebraniu jak największej ilości spinaczy za pomocą „trąby” w ciągu 1 min. Punktacja – I miejsce – 3 pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. 10. KLASY VI – POLOWANIE Każda klasa wyznacza jednego zawodnika najlepiej rzucającego lotkami do celu (tarczy). Każdy zawodnik ma 3 rzuty. Punktacja – I miejsce – 3 pkt. II miejsce- 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA ROZSZYFROWANIE HIEROGLIFÓW Punktacja – I miejsce – 3 pkt. II miejsce – 2 pkt. III miejsce – 1 pkt. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA NAJBARDZIEJ ORYGINALNE PRZEBRANIE KLASY (najbardziej pomysłowe plemię afrykańskie). Punktacja – I miejsce – 4 pkt. II miejsce – 3 pkt. III miejsce – 2 pkt. wyróżnienia – 1 pkt. PODSUMOWANIE OGŁOSZENIE WYNIKÓW WRĘCZENIE NAGRÓD
jaceks1