Wiosna_scenariusz DZIEŃ WIOSNY 21 III 2001.doc

(28 KB) Pobierz
DZIEŃ WIOSNY 21 III 2003

DZIEŃ WIOSNY 21 III 2003
WIOSNA W AFRYCE – SCENARIUSZ IMPREZY


PRZEKAZANIE WŁADZY ( p. dyr. wręcza symboliczny klucz do
szkoły przewodniczącej SU )

OGŁOSZENIE ROZPOCZĘCIA KONKURSU NA NAJŁADNIEJSZĄ FRYZURĘ „ Afro” - z każdej klasy 3 osoby ( 2 fryzjerki, 1 modelka)

OGŁOSZENIE KONKURSU NA ROZSZYFROWANIE HIEROGLIFÓW
–na tablicy znajduje się zaszyfrowany tekst.
Taki sam tekst otrzymuje każda klasa.
Zadanie polega na rozszyfrowaniu tekstu w ciągu trwania
imprezy i dostarczeniu go jak najprędzej do komisji.

1. TANIEC SZAMANA -konkurs
Uczniowie wybrani z każdej klasy (po 1 uczniu) ustawiają się w kręgu.
W środku kręgu uczeń wystukujący rytm i uczeń prowadzący taniec.
Uczniowie w takt wystukiwanego rytmu naśladują taniec szamana (prowadzącego ucznia).
Ocena wykonania tańca – przyznanie punktów
I miejsce- 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt
wyróżnienia – 1 pkt.

KONKURENCJE SPORTOWE

2. KLASY IV –ZBIERANIE BAWEŁNY
Rozstawienie ponumerowanych od 1-7 palm.
Rozsypanie wokół każdej palmy takiej samej ilości kulek z waty.
Uczeń z klasy IV a podchodzi do palmy oznaczonej nr 1 itd.
Uczniowie otrzymują woreczki, do których będą zbierać „bawełnę” i sznureczki do zawiązania woreczków.
Na dany znak rozpoczynają zbieranie.
Pełne i zawiązane woreczki ustawiają przy swoich palmach. Podnoszą rękę na znak zakończenia zadania.
Punktacja – najszybciej I miejsce – 3pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.
3. KLASY V – WYŚCIG KARAWAN
Klasy wyznaczają 5-cio osobowe drużyny.
Uczniowie ustawiają się „jeden za drugim” łapią się za ramiona.
Pokonują na czas slalom wzdłuż numerowanych palm.
Najpierw klasa A potem B itd.
Punktacja – najszybciej I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

4. KLASY VI – ŻYRAFY ( zbieranie owoców)
Klasy wybierają po jednym najwyższym uczniu i jednym pomocniku.
Pomocnik otrzymuje woreczek.
W ciągu 30 sek. uczniowie zrywają zawieszone na nitkach owoce i wkładają je pojedynczo do woreczków, które trzymają pomocnicy.
Punktacja – najwięcej owoców I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO
Każda klasa wcześniej przygotowała prace plastyczne na temat: „Krajobrazy Afryki”, „Zwierzęta Afryki”.
Punktacja – poziomami (kl IV, V, VI)
I miejsce – 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.

5. KLASY V – TRANSPORT MURZYNÓW
Do konkurencji każda klasa typuje 1 ucznia.
W jednym miejscu sali złożone są wcześniej zebrane przez żyrafy owoce.
W drugim ustawione są stoliki oznaczone od A do H.
Zadanie polega na przeniesieniu na głowie po jednym owocu do właściwego stolika ( klasa V a do stolika A itd.).
Wygrywa klasa, która przeniesie największą ilość owoców w określonym czasie.
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

6. KLASY VI – KUCHNIA AFRYKAŃSKA
Każda klasa wyznacza 3 „kucharki”.
Drużyna podchodzi do swojego stolika, na którym znajdują się owoce, talerze, deski do krojenia, plastikowe noże.
Zadanie polega na estetycznym wykonaniu sałatki owocowej.
Wykonanie w czasie prezentacji przebrania za zwierzę afrykańskie.
Punktacja – najładniejsza dekoracja I miejsce-4 pkt.
II miejsce- 3 pkt.
III miejsce- 2 pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA PRZEBRANIE ZA
ZWIERZE AFRYKAŃSKIE
Punktacja – I miejsce – 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.

7. KLASY IV – BUDOWANIE PIRAMID
Każda klasa wyznacza po jednym „budowniczym”.
Każdy uczeń na swoim stoliku stara się zbudować z pudełek od zapałek najwyższą wieżę.
Czas budowy 1 min.
Punktacja – najwyższa – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce- 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU FRYZUR „AFRO”
Punktacja – I miejsce – 4 pkt.
II miejsce- 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt.
wyróżnienie – 1 pkt.

8. KLASY IV – WYŚCIG GEPARDÓW
Każda klasa wyznacza po jednym najszybszym zawodniku
Uczniowie w pozycji „na czworakach” pokonują slalom między palmami.
Uczniowie startują pojedynczo.
Każdemu uczniowi mierzony jest czas.
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce -1 pkt.

9. KLASY V – POSIŁEK SŁONIA
Każda klasa wyznacza jednego zawodnika.
Zawodnik otrzymuje trąbę ( kij z przyczepionym magnesem).
Na sali rozrzucone są metalowe spinacze.
Zadanie polega na zebraniu jak największej ilości spinaczy za pomocą „trąby” w ciągu 1 min.
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

10. KLASY VI – POLOWANIE
Każda klasa wyznacza jednego zawodnika najlepiej rzucającego lotkami do celu (tarczy).
Każdy zawodnik ma 3 rzuty.

Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce- 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA ROZSZYFROWANIE HIEROGLIFÓW
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA NAJBARDZIEJ ORYGINALNE PRZEBRANIE KLASY (najbardziej pomysłowe plemię afrykańskie).
Punktacja – I miejsce – 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.


PODSUMOWANIE
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
WRĘCZENIE NAGRÓD

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin