23
SPIS TREŚCI
1. Dane o Firmie 2
2. Cele Przedsięwzięcia 2
3. Prezentacja Przedsięwzięcia 3
4. Analiza marketingowa 4
5. Plan finansowy - założenia 12
6. Wnioski 19
Przedsiębiorca: xxx
Siedziba: xxx
Miejsce wykonywania działalności: xxx
Celem strategicznym Przedsięwzięcia jest uruchomienie lokalnej/regionalnej sieci kawiarni internetowych pod nazwą „Sieć CafeInternet”, oferujących swoim Klientom możliwość przeglądania zasobów internetowych, wyszukiwania niezbędnych informacji oraz rozrywkę i uczestnictwo w kanałach dyskusyjnych.
Cele operacyjne:
· Promocja Przedsięwzięcia
· Adaptacja budynków
· Instalacja nowoczesnego wyposażenia
· Proces rekrutacji personelu
· Specjalizacja i zajęcie niszy strategicznej jako sieć kawiarenek internetowych oferujących kompleksowe usługi i wysoką jakość usług
· Docelowo zwiększenie liczby kawiarenek w sieci we Wrocławiu i innych aglomeracjach miejskich
Przedmiot działalności
Lokalna sieć kawiarenek internetowych oferować będzie następujące usługi:
q Korzystanie z internetu 6 PLN/1h
q Sprzedaż kont (pojemność 20MB) 10 PLN/miesiąc
q Przegrywanie płyt CD 9 PLN
q Praca ze skanerem 10 PLN/1h
q Drukowanie czarno – białe 0,50 PLN/strona
q Drukowanie kolorowe 1,50 PLN/strona
q Szkolenie 40 PLN/1 osoba/8h
q Sprzedaż napojów zimnych 2,50PLN/szt.
q Sprzedaż napojów ciepłych 3,50 PLN/szt.
q Sprzedaż słodyczy 1,50 PLN/szt.
Opis lokalizacji
Pasaż KUPIEC Os. Zwycięstwa 32\47
Około 150m2 , 34 stanowisk komputerowych dla klientów .
Obiekt zlokalizowany jest w kompleksie handlowym KUPIEC, miejsce do którego przyjeżdżają mieszkańcy całego Wrocławia celem zrobienia zakupów artykułów spożywczych i przemysłowych. Znajduje się tam także wiele szkół co daje nam możliwość pozyskania nowych klientów.
Ul. Szwajcarska 4\8
Około 264m2 , 60 stanowisk komputerowych dla klientów.
Lokal znajduje się na parterze nowowybudowanego bloku mieszkalnego w sąsiedztwie swoje usługi prowadzi filia Banku Śląskiego oraz salon Bingo.
Wynajmowane pomieszczenie jest dwupoziomowe co daje nam szansę na przystosowanie każdego poziomu dla innego rodzaju klienta . W odległości ok. 40 metrów znajduje się przystanek tramwajowy a 80 metrów dalej przystanek autobusowy. Po przeciwnej stronie ulicy powstał hipermarket Auchan.
Około 500 metrów dalej w linii prostej znajduje się miasteczko studenckie co również stwarza szansę zwiększenia swojej bazy klientów.
Struktura organizacyjna
WŁAŚCICIEL KSIĘGOWOŚĆ 1 OSOBA
KIEROWNIK SIECI INTERNET CAFE 1 OSOBA
PRACOWNIK OBSŁUGI INTERNET CAFE 12 OSÓB
Ocena polskiego rynku internetowego
Najlepiej o wzroście popularności sieci Internet w Polsce świadczy notowany w ostatnich latach dynamiczny wzrost jego użytkowników. Bardzo dokładnie obrazuje to wykres 1. We wrześniu 1999 roku, według europejskiej organizacji RIPE, do Internetu było podłączonych w naszym kraju około 180 tys. komputerów. Przyjmując, że na komputer przypada 10 użytkowników, daje to liczbę prawie 2 000 000 osób mających kontakt z Internetem na terenie Polski. Przy tak dynamicznym wzroście liczby komputerów przyłączanych do sieci Internet w Polsce, przewiduje się że po roku 2000 liczba komputerów przyłączonych do sieci Internet będzie stanowiła 70-80% wszystkich komputerów będących używanych w tym czasie.
Po roku 2000 przewidywany jest dynamiczny rozwój WEB telewizorów, tzw. WebTVMedia (również i w Polsce), umożliwiających przyłączenie do sieci Internet zwyczajnego odbiornika telewizyjnego, przy pomocy dodatkowego urządzenia połączonego z linią telefoniczną. W wypadku tej technologii nie jest potrzebny komputer, sterowanie stronami WWW odbywa się za pomocą zwyczajnego pilota telewizyjnego. Internet stanie się wówczas dostępny dla wszystkich osób posiadających odbiorniki TV nawet tych, które w ogóle nie znają się na technologii komputerowej.
Liczba internautów w latach 1998 – 2005
Rok
Liczba internautów
1998
1,2 mln
1999
1,2 – 1,6 mln
2000
2,0 – 3,5 mln
2001
2,7 – 4,9 mln
2002
3,4 – 6,4 mln
2003
4,2 – 7,6 mln
2004
8,5 – 9,2 mln
2005
9,9 – 10,6 mln
Obroty rynku business to customers w latach 1998 – 2005
Rynek B2C
b.d.
10 – 34 mln USD
15 – 40 mln USD
88 – 110 mln USD
180 – 274 mln USD
peter3