71.doc

(27 KB) Pobierz

Autobus


MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              rozumienie wartości, świadomość społeczna, zaufanie

PRZEBIEG:   w kręgu grupa zaczyna od dyskusji o grupach (formal­nych i nieformalnych), jakie mogą tworzyć ludzie, np rodzina, przyjaciele, szkoła, mieszkańcy osiedli, naro­dy, religie, rasy itp. Następnie uczestnicy dzielą się na grupy 8-osobowe. Niech każda z nich wcieli się w jedną z wyżej wymienionych lub wymyślonych katego­rii. Prowadzący doprowadza do wyrażenia interesów poszczególnych grup, a następnie odkrywa antago­nizmy między nimi albo stara się być mediatorem. W tym ćwiczeniu często dochodzi do kłótni i narastania emocji,  dlatego  trzeba dużo czasu  poświęcić na omówienie, gdy grupa wróci do kręgu WARIANTY:   można to robić w parach


krzesła ustawione jak w autobusie, wysoki stołek dla kierowcy"

CEL:

improwizacja, odgrywanie ról, zabawa, interakcje w grupie

PRZEBIEG: prowadzący przydziela komuś rolę kierowcy", pozos­tali stanowią pasażerów". Kierowca" niech wprawi się w swoją rolę, ogłaszając przystanki, zakręcając itp. Pasażerowie" starają się dopasować do kierowcy -pochylają się, kiedy autobus" skręca, lecą" do przodu na przystankach itp. Kiedy już wszyscy opanują swoje role, zaczyna się jazda autobusem". Pasażerowie wsiadają i wysiadają, rozmawiają z kierowcą, z pasażerem siedzącym naprzeciwko itd. Prowadzący może poprzydzielać pasażerom różne role - np. starej kobiety, mężczyzny z wielką paczką śmieci, śpieszącej się paniusi itp. Może też wymyślić sytuacje, które włączyłyby do akcji wszystkich pasażerów: wypadek, pijany w autobusie itp.

WARIANTY: pasażerowie mogą przedstawiać się w swoich rolach, opowiadać swoje życiorysy. Autobus może być samo­lotem


 


160


161

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin