wstęp.doc

(5 KB) Pobierz

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Gwałtowny rozwój nauk społecznych, jaki dokonał się w ostat­nich latach, zwrócenie uwagi na człowieka jako podmiot wszelkich oddziaływań społecznych, doprowadziły do zmiany form jego edukacji. Coraz częściej nudne, długie wykłady są zastępowane metodami warsztatowymi, a ćwiczenia teoretyczne - grami, zabawami psycho­logicznymi. Coraz częściej zamiast pytania: co wiesz? lub: co robisz? pada pytanie: co czujesz, czego potrzebujesz?

Książka, którą trzymasz w ręku, jest zbiorerrf ponad 200 gier i zabaw psychologicznych, które mogą służyć pomocą podczas pracy z grupą. Dostarczają one świetnej zabawy, mają znaczący wpływ na budowanie poczucia własnej wartości, uczą prawidłowej komunikacji, uruchamiają nie tylko procesy myślowe, ale także i emocje, co sprzy­ja uwewnętrznianiu treści, jakie ze sobą niosą. 2 tego zbioru mogą korzystać wszystkie osoby pracujące zarówno z młodzieżą (nauczy­ciele, instruktorzy, pedagodzy, pracownicy domów kultury i ośrodków edukacyjno-wychowawczych), jak i z osobami dorosłymi (pracownicy socjalni, pielęgniarki). Nie ma tu w zasadzie żadnych ograniczeń wiekowych. Jedynym ograniczeniem może być subiektywna ocena ich użyteczności, dokonana przez osobę prowadzącą grupę pod kątem przydatności w konkretnej sytuacji.

Gry zostały pogrupowane w sześciu działach:

Gry wprowadzające - dobre przy rozpoczynaniu pracy z
nową grupą, budują wzajemne zaufanie, uczą prawidłowej
komunikacji, bawią, służą odprężeniu, integrują zespół

Gry ogólnoużytkowe - pomagają realizować wiele celów i
mogą być wykorzystywane w różnych sytuacjach

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin