Diagnoza_funkcjonalna.pdf
(
1446 KB
)
Pobierz
Diagnoza funkcjonalna, indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny oraz inne elementy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Diagnoza funkcjonalna,
indywidualny program edukacyjno-
terapeutyczny
oraz inne elementy udzielania pomocy
psychologiczno-pedagogicznej
uczniom
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży
niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach
ogólnodostępnych lub integracyjnych
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży
niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach
i oddziałach oraz ośrodkach
w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych
w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz szkół publicznych
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz
przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
w tym publicznych poradni specjalistycznych
w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej
poradni specjalistycznej
2
Pomoc psychologiczno -
pedagogiczna
3
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce
polega na:
-
rozpoznawaniu możliwości psychofizycznych
-rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych uczniów
,
wynikających w szczególności
ze:
1) szczególnych uzdolnień;
2) niepełnosprawności;
3) choroby przewlekłej;
4) niedostosowania społecznego;
5) zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
6) specyficznych trudności w uczeniu się;
7) zaburzeń komunikacji językowej;
8) sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
9) niepowodzeń edukacyjnych;
10)zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia ijego
rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi;
11)trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą
środowiska edukacyjnego, wtym związanych z wcześniejszym
kształceniem za granicą;
12)innych potrzeb dziecka.
4
Kto udziela
pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Pomocy psychologiczno-pedagogicznejudzielają,
prowadzący zajęcia z uczniem
,
nauczyciele, wychowawcy
grup wychowawczych oraz specjaliści
, w szczególności,
psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i doradcy zawodowi,
we
współpracy
z:
1) rodzicami uczniów;
2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami
specjalistycznymi;
3) placówkami doskonalenia nauczycieli;
4) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;
5) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami
działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
5
Plik z chomika:
anmaria53
Inne pliki z tego folderu:
diagnoza potrzeb i modele pomocy.pdf
(4418 KB)
wybrane aspekty diagnozy psychologicznej.pdf
(120 KB)
funkcjonalna prowadzona w Centrum Terapii Synergis składa się z kilku etapó.docx
(17 KB)
Diagnoza - stopień głębszy.pdf
(5067 KB)
JUKA_DIAGNOZA_48str_wyd2rozkla(1).pdf
(229 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADHD
Agresja w szkole
Asia
Autyzm
Blondynka na językach - Niemiecki (tekst lekcji w plikach mp3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin