1
I. Kolory wiosny
II. Co się dzieje w kuchni?
III. Dbamy o zdrowie i czyste środowisko
Zadania wychowawcze
1. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wiosną. Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów, rozumienie pojęcia : „Kwiaty chronione”.
2. Rozwijanie ruchowej, plastycznej i muzycznej aktywności i inwencji twórczej.
3. Rozwijanie troski o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi.
4. Rozumienie znaczenia zabiegów higienicznych i racjonalnego odżywiania się dla zdrowia.
Temat dnia
Uwagi
„W wiosennym ogrodzie”
- potrafią wytłumaczyć, dlaczego w swoim naturalnym środowisku są one pod ochroną,
- układają z rozsypanki literowej podpisy pod obrazkami;
- malują temperą na temat:„Pierwsze wiosenne kwiaty”;
- rozwijają wyobraźnię odtwórczą.
„Wiosenny teatrzyk”
- uważnie słuchają bajki M. Różyckiej pt. „O żółtym tulipanie”, wymieniają bohaterów bajki;
- w zespołach planują sposób wykonania rekwizytów do przedstawienia i wykonują je;
- bezpiecznie posługują się nożyczkami;
- zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 – ćwiczenie równowagi, wyrabianie orientacji i spostrzegawczości.
„Roztańczona wiosna”
- uważnie słuchają piosenki pt. „Wiosna w błękitnej sukience”;
- tworzą improwizacje instrumentalne, ruchowe i wokalne;
- śpiewają piosenkę „Wiosna w błękitnej sukience”;
- doskonalą ruchy drobne dłoni i palców.
„Układamy bukiety”
- zapisują działania matematyczne przy pomocy kartoników z cyframi i znakami;
- zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą gimnastyki twórczej R. Labana - rozwijanie inwencji twórczej;
- kształtowanie motoryki w zakresie siły i zwinności,
- reagowanie na sygnały.
„Od nasionka do kwiatka”
- przestrzegają zasad bezpieczeństwa;
- zakładają hodowlę grochu i fasoli (na wodzie);
- potrafią określić warunki niezbędne dla wzrostu i rozwoju roślin;
- składają rysunek kwiatu, nazywają poprawnie jego części: korzeń, łodyga, liście, „główka” (płatki), starannie kolorują kontury.
„Wiosenne kolory”
- rozpoznają i nazywają kolory ciepłe i zimne;
- układają wyrazy zaczynające się daną literą (wchodzącą w skład wyrazu tulipany);
- śpiewają piosenkę „Wiosna w błękitnej sukience”,
- tworzą swobodne improwizacje ruchowe z wykorzystaniem szarf;
- wykonują obraz „Barwy wiosny” – nakładają różnokolorowe plamy farby na wyznaczoną połowę arkusza papieru, składają kartkę na połowę, po rozłożeniu obserwują i oceniają efekty pracy.
„Jakie kwiatki rosną w ogródku Beatki?”
- kształtowanie motoryki w zakresie siły i zwinności;
„J jak jajko”
- określają przeznaczenie książek różnego rodzaju (beletrystyka, poezja, poradniki, słowniki, encyklopedie, książki kucharskie);
- rozwiązują zagadki słowne;
...
dyrektor-1