Wszyscy wiemy.docx

(15 KB) Pobierz

 

 

 

 

         Wszyscy wiemy, że warto odkrywać i rozwijać talenty w ramach zajęć pozalekcyjnych. Mimo iż nasz projekt EFS - u nie przeszedł pozytywnej akceptacji, postanowiliśmy wspólnym wysiłkiem zorganizować dla naszych uczniów zajęcia dodatkowe. Celem tych zajęć jest: ujawnianie zainteresowań i uzdolnień uczniów, propagowanie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu, stymulowanie postaw twórczych, swobodne wyrażanie siebie ruchem i komunikowanie się z innymi, dążenie do rozwijania własnej osobowości poprzez własną działalność w czasie zajęćWyzwalanie możliwości kreacyjnych, zaspokajanie potrzeby twórczej aktywności, rozwijanie zdolności recytatorskich, aktorskich i muzycznych, wdrażanie do łatwiejszego nawiązywania kontaktów międzyludzkich, odnajdywania swego miejsca w grupie Kształtowanie postaw proekologicznych, budzenie wrażliwości na piękno przyrody

 

Pamiętając o tym, że współczesna szkoła powinna dbać przede wszystkim o wszechstronny rozwój osobowości ucznia, kształtując takie cechy jak: otwartość, aktywność, kreatywność i zaangażowanie, a zajęcia pozalekcyjne spełniać przede wszystkim funkcje: kształcącą, integrującą i rekreacyjno-rozrywkową. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom uczniów zorganizowaliśmy:

SKS, koła: matematyczne, języka polskiego, informatyczne, przyrodnicze, redakcyjne, taneczne, dekoratorskie, języka niemieckiego i szachowe.

Największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszą się zajęcia SKS, koła informatycznego oraz zajęcia języków obcych.

 

 

 

 

Można w tym miejscu postawić pytanie:

·         Co zatem należy zrobić, by zajęcia pozalekcyjne cieszyły się większym zainteresowaniem młodzieży i spełniały należycie swoje funkcje dydaktyczno-wychowawcze?

 

 

Głównym celem nowej koncepcji organizacji zajęć pozalekcyjnych jest wspieranie szkół w realizacji ich programów wychowawczych i profilaktycznych:

       

Wspomaganie rodziców w opiece nad dziećmi, w szczególności wsparcie rodziców mających wydłużony czas pracy, jak też mających trudności z realizacją zadań opiekuńczych lub wychowawczych.

       

Otoczenie w godzinach popołudniowych opieką dydaktyczno-wychowawczą jak największej liczby dzieci poprzez dostosowanie oferty zajęć pozalekcyjnych do zainteresowań uczniów.

       

Pomoc uczniom zagrożonym niepowodzeniami szkolnymi, aby umożliwić im osiąganie sukcesów na miarę ich możliwości. Zmniejszenie skali niepowodzeń szkolnych.

       

Umożliwienie wszechstronnego rozwoju uczniom wykazującym zainteresowania w danej dziedzinie.

       

Przeciwdziałanie patologiom społecznym.

 

Przeciwdziałanie korepetycjom i zajęciom płatnym odbywającym się na terenie szkół i placówek oświatowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin