6-l marzec.doc

(147 KB) Pobierz
MIESieCZNY



MIESieCZNY

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – -WYCHOWAWCZEJ

DLA GRUPY DZIECI

6–- LETNICH

Na miesiac

marzec 2008 r.

 

1. Bawimy sie w sklep

2. szukamy wiosny

3. przygotowujemy sie do Swiat Wielkanocnych

4. Dbamy o nasz ogrodek

 

 

 

 

 

 

 

BAWIMY SIĘ W SKLEP

 

L.p.

Zadania edukacyjne wyzwalające aktywność i działalność dzieci

Osiągnięcia dzieci

Uwagi

1.

SKLEPY DUŻE I MAŁE

§         „Niespodzianka dla starszaków” – rozmowa z dziećmi na temat robienia zakupów w sklepie. Omówienie różnych towarów – próby określenia w jakim sklepie można kupić te towary (rodzaje sklepów). Odwoływania się do doświadczeń dzieci.

§         „Motylkowe zakupy” – zabawa dydaktyczna. Prawidłowe nazywanie rozpakowywanych towarów. Ułożenie podpisów do globalnego czytania obok artykułów (np. lalki, skakanka, jajko).

§         Wprowadzenie litery „J”, „j” na wyrazach jajko, Julka.

§         Praca z książką – Czytanka sześciolatka s. 43.

§         „Nasz sklep” – założenie kącika tematycznego. Zabawa twórcza z wykorzystaniem różnych rekwizytów.

Dziecko:

§         rozpozna i nazwie różnego rodzaju towary, przyporządkuje je do odpowiedniego rodzaju sklepu;

§         dokona analizy dźwiękowej wyrazu;

§         pozna literę J, j.

§         odczyta krótki tekst;

§         wynegocjuje swoją pozycję w zabawie grupowej.

 

2.

NASZE ZAKUPY”

§         „Robimy zakupy” – zabawa dydaktyczna. Wykorzystanie wagi szalkowej, wybieranie ilości towaru na sztuki – liczenie przy pomocy liczebników głównych. Ważenie towarów z wykorzystaniem „odważników”. Obliczanie ile co waży.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 40. Przeliczanie różnych elementów, porównywanie ich ilości, umieszczanie znaków matematycznych „>”, „<” i „=” pomiędzy cyframi.

§         „Co cięższe, co lżejsze?” – zabawy badawcze. Określanie co jest cięższe, a co lżejsze – próby określania ciężaru w rękach – sprawdzenie postawionych przez dzieci hipotez przy użyciu wagi szalkowej, wagi wodnej.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 22. Porównywanie ciężaru różnych produktów.

Dziecko:

§         użyje wagi szalkowej zgodnie z jej przeznaczeniem;

§         przelicza przedmioty używając liczebników głównych;

§         rozpozna symbole graficzne liczb – cyfry w zakresie do 9;

§         porówna liczebność zbiorów;

§         wstawi właściwy znak matematyczny >,<, = w puste pole.

 

3.

 

„W SKLEPIE Z ZABAWKAMI”

§         „W sklepie” – zabawa dydaktyczna. Segregowanie zabawek na półkach według rodzajów. Przeliczanie na każdej półce ilości zabawek i podpisywanie liczbami.

§         Wprowadzenie znaku matematycznego „-”. Zapisywanie działań przy użyciu plakietek liczbowych z wykorzystaniem znaku „-”.

§         Praca z książką „Poznajemy rysujemy” cz. II, s. 16. Dokończenie rysowania zabawek.

§         „Zabawki” – zabawa ruchowa. Naśladowanie ruchem różnych zabawek np. podskoki piłki, pajacyki, itp. Zabawa przy muzyce.

§         Praca z książką „Ja i litery” s. 37. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej, zwrócenie dzieciom uwagi, iż zdanie rozpoczyna się wielką literą, a kończy kropką.

Dziecko:

§         posegreguje zabawki według ich rodzajów;

§         przeliczy elementy w zbiorach;

§         rozpozna i właściwie użyje w działaniu znak matematyczny „-”;

§         przeczyta proste wyrazy i ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej.

 

4.

„GDZIE CZEGO SZUKAĆ?”

§         „Sklepy” – słuchanie wiersza C. Janczarskiego z wykorzystaniem ilustracji różnych sklepów. Omówienie sklepów, o których mowa w wierszu. Ćwiczenia słownikowe i gramatyczne.

§         „W supermarkecie” – rozmowa z dziećmi o różnicy między supermarketem a małym sklepem. Omówienie sposobu kupowania. Segregowanie towarów na odpowiednie półki, umieszczanie podpisów pod towarami.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II s. 18. Omówienie z czego powstają różne produkty.

§         Spacer na pobliski „ryneczek”. Dokonanie zakupów artykułów papierniczych dla grupy.

Dziecko:

§         wymieni różne rodzaje sklepów;

§         wymieni i nazwie towary sprzedawane w supermarketach;

§         dopasuje podpis do odpowiedniego towaru;

§         zakupi zaplanowane do kupienia przez grupę artykuły papiernicze.

 

5.

„LUDWICZKOWA EKO – GALERIA”

§         Tworzenie prac plastycznych o tematyce ekologicznej przy wykorzystaniu różnych dostępnych technik plastycznych. Prace po ich ukończeniu zostaną zaprezentowane w galerii ekologicznej Wesołej Ludwiczki. Galerię tą będziemy współtworzyć wraz z Przedszkolami współpracującymi z nami – Miejskim Przedszkolem im. Wesołej Ludwiczki z Katowic oraz Samorządowym Przedszkolem im. Wesołej Ludwiczki z Białegostoku.

Dziecko:

§         stworzy pracę plastyczną według własnego pomysłu;

§         zastosuje podczas tworzenia pracy znane mu techniki plastyczne;

§         po zakończonej pracy posprząta miejsce swojej pracy.

Tworzenie prac do Przedszkolnej EKO - GALERII

 

SZUKAMY WIOSNY

 

1.

„NA TROPIE WIOSNY”

§         „Szukamy wiosny” – spacer w okolicy przedszkola, szukamy pierwszych oznak wiosny.

§         „Prezent od Pani Wiosny” – zabawa dydaktyczna. Odczytanie listu od Pani Wiosny. Umieszczenie sylwet dziewczynki i worka na tablicy.

§         Wprowadzenie litery W, w na wyrazach” worek, Wanda. Wyłożenie z worka prezentów – obrazków tematyczne związanych z wiosną: bocian, żaba, skowronek oraz napisów. Zadanie dziecka polega na dobraniu odpowiednich napisów do obrazków.

§         Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 48 i 49.

Dziecko:

§         stosuje się do zasad bezpieczeństwa dotyczących poruszania się po drogach;

§         wyszuka i nazwie w otoczeniu pierwsze oznaki wiosny;

§         nazwie prawidłowo obrazki i przyporządkuje je odpowiednim napisom;

§         odczyta krótki tekst.

 

 

2.

„SPORTOWY ZAJĄCZEK W ARENIE”

3.

„IDZIE WIOSNA”

§         „Wiosna” – słuchanie wiersza G. Koby. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści wiesza, rozróżnianie charakterystycznych cech wiosny.

§         „Kogo wiosna nie spotkała na spacerze?” – zabawa dydaktyczna. Z rozłożonych na tablicy obrazków dzieci wybierają te, o których jest mowa w wierszu, układają je w takiej kolejności, w jakiej spotkała je wiosna na spacerze. Odwracają te obrazki. Na każdym obrazku na odwrocie jest napisana jedna litera. Litery czytane kolejno dadzą odpowiedź na pytanie: Kogo wiosna nie spotkała na spacerze?” (motyl)

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II. s. 27. – rysowanie rozwiązań zagadek.

§         „Bawimy się na łące” – zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym. Naśladowanie lotu bocianów oraz klekotu bociana: kle, kle, kle.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 23. Dokończenie rysowania wiosennej łąki.

Dziecko:

§         wypowie się na temat treści wiersza;

§         wyróżni charakterystyczne symptomy pory roku, jaką jest wiosna;

§         ułoży obrazki w kolejności zgodnej z treścią wiersza;

§         dokona syntezy i odczyta hasło w „puzzlach obrazkowych”;

§         rozwiąże zagadkę, a jej rozwiązanie zilustruje ruchem.

 

4.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin